;
coinex

ممنوعیت فروش خودروهای مزایده‌ای برای خریداران آن‌ها دردسرساز شده است!

با ممنوعیت فروش خودروهای مزایده‌ای خریداران این نوع خودروها توانایی فروش آن‌ها را ندارند؛ چنین ممنوعیتی به حکم شعبه شماره سه دیوان عدالت اداری ارتباط دارد.

عدم امکان فروش خودروهای مزایده‌ای سازمان مالیات، در ارتباط با حکم شعبه شماره سه دیوان عدالت اداری است. این شعبه درواقع درباره ممنوعیت فروش خودروهای مزایده‌ای مذکور طبق VIN دستوری صادر کرده است. لذا تا اطلاع ثانوی، خریداران این خودروها امکان فروش آن‌ها را نخواهند داشت. این در حالی است که چندین ماه قبل و در جریان مزایده بزرگ سازمان امور مالیاتی، تعدادی از خودروهای توقیف‌شده از طرف این سازمان به مزایده گذاشته شدند.

خودروهای مزایده‌‌ای این سازمان در واقع به یکی از شرکت‌های واردکننده تعلق داشتند که به علت بدهی مالیاتی، توقیف شده بودند. تعداد این خودروها 671 دستگاه بود که از طریق مزایده فروخته شدند. اما حالا مشخص شده که خریداران این خودروها، قادر به فروش آن‌ها نخواهند بود.

بیشتر بخوانید: طرح بزرگ فروش اموال تملیکی دولت ؛‌ مزایده ده‌ها میلیاردی سازمان اموال تملیکی [+جزئیات]

دردسرهای ممنوعیت فروش خودروهای مزایده‌ای برای خریداران

خودروهای مزایده‌ای سازمان مالیاتی به مدت تقریباً طولانی از دید نهادهای دولتی پنهان بودند، تا اینکه سال پیش انبار این خودروها کشف شد. در حقیقت شرکت واردکننده بعد از دریافت مجوز واردات خودرو به میزان 13 هزار خودرو و فروش 11 هزار خودرو از میان محصولات وارداتی، انحلال خود را اعلام کرد. لذا 2000 دستگاه خودرو در این میان پنهان شدند. دی‌ماه سال پیش انبار این خودروها پیدا شد و به دلیل بدهی 1200 میلیارد تومانی این شرکت به سازمان مالیاتی، این خودروها به مالکیت سازمان امور مالیاتی در آمدند.

ممنوعیت فروش خودروهای مزایده‌ای

از طرفی اولین خودروهای مزایده‌ای سازمان امور مالیاتی در اردیبهشت‌ماه 1402 به مالکان ارائه شدند. در پی آن تعدادی از مالکان پس از تحویل خودرو، قصد فروش آن را داشتند، بااین‌حال با محدودیت نقل و انتقال روبرو شدند. در پیگیری‌های آن‌ها حکم دیوان عدالت اداری در خصوص ممنوعیت نقل و انتقال این خودروها نمایان شد. اما تا به امروز هیچ کدام از نهادهای دولتی یا قضایی، درباره این حکم و زمان اتمام آن اظهار نظری نکرده است و خریداران این خودروها بلاتکلیف هستند.

این در حالی است که درآمد سازمان مالیات از فروش این 671 دستگاه خودرو مزایده‌ای، چیزی در حدود 1000 میلیارد تومان برآورد شده است. این در حالی است که در طول فرایند فروش این خودروها و تحویل آن‌ها به مشتریان، هیچ سخنی درباره عدم امکان فروش خودروها به خریداران اعلام نشده بود. افزون‌براین موضوع و براساس اظهارات کاربران، خودروهای خریداری‌شده از سازمان اموال تملیکی نیز به سختی شماره‌گذاری خواهند شد و مراحل تحویل آن‌ها از پیچیدگی فراوانی برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص دردسرهای ممنوعیت فروش خودروهای مزایده‌ای چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر