;
coinex

بررسی گلکسی A33 فایو جی ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

گلکسی A32 یکی از گوشی‌های خوب سری A سامسونگ است که توانست توجه بسیاری را به خود جلب کند. گلکسی A33 5G نیز به‌عنوان جایگزین این گوشی به بازار آمده و قابلیت‌های خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بررسی گلکسی A33 فایو جی مشخص می‌کند که آیا این گوشی جایگزین خوبی برای نسل قبلی خواهد بود یا خیر.

سامسونگ گلکسی A33 5G یکی از بهترین میان‌رده‌های سامسونگ است که مشخصات خوبی دارد. این گوشی با طراحی آشنای سامسونگ و صفحه نمایش بسیار خوبی همراه شده است و برخی تغییرات همچون بهبود عملکرد نیز آن را جذاب‌تر از گلکسی A32 کرده است.

البته سامسونگ قیمت گلکسی A33 فایو جی را نسبت به نسل قبل افزایش داده است. در ادامه با معرفی و بررسی گوشی سامسونگ A33 فایو جی همراه ما باشید. در بررسی گلکسی A33 سامسونگ ، عملکرد دوربین، سخت افزار و سایر قسمت‌ها را مورد سنجش قرار می‌دهیم.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی A33 فایو جی سامسونگ

این گوشی که در اوایل سال 2022 معرفی شده، قابلیت‌ها و ویژگی‌های کاربردی خوبی دارد. گلکسی A33 5G با توجه به قیمتی که دارد، بسیار محبوب است و مخاطبان خاص خود را دارد.

بررسی گلکسی A33 فایو جی ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری
بررسی گلکسی A33 فایو جی

اگر قصد آشنایی بیشتر با این گوشی را دارید، با بررسی گلکسی A33 سامسونگ در ادامه با ما همراه باشید. در جدول زیر، مشخصات فنی گلکسی A33 5G را مشاهده می‌کنید.

بررسی گلکسی A33 فایو جی
مشخصات گلکسی A33 فایو جی
طراحی و ساختار
  • 159.7×74×8.1 میلی‌متر
  • 186 گرم
  • پنل جلوی شیشه‌ای (گوریلا گلس 5)، پنل پشتی پلاستیکی، فریم پلاستیکی
  • تک سیم‌کارته (نانوسیم) یا دوسیم‌کارت هیبریدی (نانوسیم، dual stand by)
  • IP67 (مقاوم در برابر گردوغبار و آب به مدت 30 دقیقه در عمق 1 متری)
نمایشگر
  • Super AMOLED، نرخ نوسازی 90 هرتز
  • 6.4 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 83.7 درصد
  • 2400×1080 پیکسل،‌ نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسلی 411 پیکسل در هر اینچ
  • گوریلا گلس 5
پردازنده
  • اگزینوس 1280 (5 نانومتر)
  • پردازنده هشت هسته‌ای (2×2.4 GHz Cortex-A78 ،6×2.0 GHz Cortex-A55)
  • پردازنده گرافیکی Mali-G68
نرم‌افزار اندروید 12، قابل آپگرید به اندروید 13، رابط کاربری One UI 5
رم و حافظه
  • رم 4 و حافظه 128 گیگابایت
  • رم 6 و حافظه 128 گیگابایت
  • رم 8 با حافظه 128 گیگابایت
  • رم 8 با حافظه 256 گیگابایت
  • پشتیبانی از کارت حافظه
دوربین اصلی
  • لنز واید 48 مگاپیکسل، لنز واید 26 میلی‌متری، دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS)، سایز سنسور 1/2.0 اینچ، سایز پیکسل 0.8 میکرومتر
  • لنز اولترا واید 8 مگاپیکسل، پوشش 123 درجه، دیافراگم f/2.2، سایز سنسور 1/4.0 اینچ، سایز پیکسل 1.12 میکرومتر
  • لنز ماکرو 5 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.4
  • دوربین تشخیص عمق تصویر 2 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.4
  • فلش LED، پانوراما، HDR
  • ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 و 60 فریم در ثانیه، ویدیوی 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه
دوربین سلفی
  • لنز واید 13 مگاپیکسل، سایز سنسور 1/3.1 اینچ، سایز پیکسل 1.12 میکرومتر، دیافراگم f/2.2
  • ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه، ویدیوی 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه
باتری
  • غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری 5000 میلی‌آمپرساعت
  • شارژ سریع 25 وات
اسپیکر
  • اسپیکر استریو
  • عدم پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac
  • بلوتوث 5.1
  • GPS
  • NFC (بسته به بازار)
  • USB Type-C 2.0
سایر ویژگی‌ها
  • اثر انگشت زیر نمایشگر، اپتیکال
  • شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت مجازی، قطب‌نما

بررسی گلکسی A33 سامسونگ از نظر طراحی ظاهری و کیفیت ساخت

سبک جدید سامسونگ در طراحی، در مقایسه‌ با نسل‌های گذشته بهتر و جذاب‌تر است، اما تکرار آن می‌تواند شرایط بدی را در احساس مخاطبان سامسونگ ایجاد کند.

گوشی گلکسی A33 ابعادی برابر 8.1 × 74 × 159.7 میلی‌متر دارد و وزن آن معادل 186 گرم تعیین شده است. به این ترتیب، عملاً از گوشی‌های سبک و خوش‌دست محسوب می‌شود. این گوشی با رنگ‌های سفید، مشکی، آبی و هلویی عرضه شده است.

بررسی گلکسی A33 فایو جی سامسونگ

بدنه‌ی این گوشی جذاب از جنس پلاستیک باکیفیت است و گواهی IP67 را هم دارد. این دستگاه به لطف استاندارد IP67 در برابر گردوغبار و آب مقاوم است و می‌تواند مدت زمان 30 دقیقه در عمق 1 متر آب دوام بیاورد.

در بخش جلوی دستگاه شاهد یک نمایشگر بزرگ خواهید بود، اما جای تعجب است که کماکان شاهد استفاده از طراحی ناچ قطره‌ای هستیم. در حال حاضر گوشی‌های شیائومی با پانچ هول روی نمایشگر عرضه می‌شوند که مورد علاقه گیمرها و سایر کاربران است

در سمت راست دستگاه شاهد کلید پاور خواهید بود که در قسمت بالای آن هم کلیدهای حجم صدا قرار دارند. در بخش عقب شاهد طراحی مشابه گوشی‌های A32 هستیم. در سمت چپ بخش عقب یک ماژول دوربین بزرگ مستطیل شکل قرار گرفته که محل قرارگیری چهار سنسور دوربین و یک فلش LED است.

در بخش جلو شاهد حاشیه در اطراف نمایشگر هستیم و این یک خبر بد است؛ البته از به کارگیری طراحی ناچ می‌توان متوجه شد که سامسونگ قصد ندارد شرایط را به سود مخاطبین تغییر دهد.

از جمله مشخصات قابل توجه دیگر این دستگاه می‌توان به رابط کاربری One UI 4.1 مبتنی بر اندروید 12، اسپیکرهای استریو، پشتیبانی از شبکه 5G، پورت USB Type-C و عدم وجود جک هدفون اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی A33 سامسونگ از نظر صفحه نمایش

یکی از دلنشین‌ترین قسمت‌ها در تجربه کار با موبایل‌های سامسونگ، نمایشگر‌های بسیار باکیفیتی است که در آن‌ها تعبیه می‌شود. با بررسی گوشی Galaxy A33 از نظر نمایشگر می‌توان متوجه شد که نمایشگر این مدل از نوع سوپرامولد و 6.4 اینچی است.

بررسی مشخصات گلکسی A33 فایو جی
بررسی مشخصات گلکسی A33 فایو جی

البته سامسونگ رزولوشن دستگاه را نسبت به نسل قبل افزایش داده است. پیشتر شاهد نمایشگر 720p در این بازه قیمتی بودیم؛ اما حالا کاربران می‌توانند از یک نمایشگر ۶.۴ اینچی Super AMOLED با رزولوشن 1080p و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز لذت ببرند.

سامسونگ در بخش بالایی نمایشگر گوشی از یک ناچ قطره‌ای استفاده کرده است. حاشیه‌های پایین نمایشگر در مقایسه با A53 کمی بیشتر شده‌اند و اگر آن را در کنار حفره دوربین سلفی در مدل گرانتر قرار دهید، متوجه می‌شوید که Galaxy A53 ظاهر شیک‌تری دارد.

این تغییر احتمالا عامل اصلی افزایش قیمت گلکسی A33 5G نسبت به نسل قبل بوده و در نگاه اول نیز می‌‌توان گفت که ارزشش را داشته است.

به طور کلی نمایشگر عملکرد بسیار خوبی دارد و رنگ‌ها و جزئیات را به زیبایی به تصویر می‌کشد. رفرش‌ریت ۹۰ هرتز نیز باعث می‌شود که شاهد اجرای روان بازی‌ها و انواع محتوا روی نمایشگر باشید.

فریم دستگاه و قاب پشتی، جنسی از پلاستیک دارند و در برخورد با اجسام سخت، به آسانی خط می‌افتند؛ ولی خوشبختانه برای صفحه نمایش از پوشش محافظ گوریلا گلس 5 استفاده شده است تا کاربران با خیال راحت بتوانند از گوشی هوشمند خود استفاده کنند.

در کل با بررسی گوشی Galaxy A33 می‌توان گفت نمایشگر OLED این موبایل زیبای سامسونگ، با توجه به قیمتی که سازندگان برای آن در نظر گرفته‌اند، عملکردی بسیار عالی دارد.

بررسی گلکسی A33 سامسونگ از نظر دوربین

در بدنه پشتی گلکسی A33 5G چهار لنز دوربین دیده می‌شود. البته تعداد دوربین در گوشی‌های میان‌رده خیلی مهم نیست و باید دید که در عمل چگونه هستند. این دستگاه مجهز به سنسور اصلی 48 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.8 بوده و در کنار آن شاهد سنسور 8 مگاپیکسل اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2 هستیم.

بررسی مشخصات گلکسی A33 فایو جی

این پایان ماجرا نیست و سامسونگ A33 5G دارای دو سنسور 5 و 2 مگاپیکسل ماکرو و سنجش عمق است. توجه داشته باشید که سنسور اولترا واید سامسونگ گلکسی A33 5G می‌تواند زاویه 123 درجه را به خوبی پوشش دهد و این خبر خوبی برای کاربران خواهد بود.

این دستگاه در کنار سنسورهای بخش عقب دارای سنسور سلفی 13 مگاپیکسل بوده که توانایی ثبت و ضبط تصاویر را با کیفیت قابل قبول خواهد داشت. دوربین سلفی بصورت ناچ قطره‌ای در بالای نمایشگر قرار گرفته است و در ثبت تصاویر سلفی عملکرد خوبی دارد.

هنگامی که وارد برنامه دوربین شوید، بهتر است حالت تصویربرداری را به صورت پیش‌فرض روی 48 مگاپیکسل تنظیم کنید تا بتوانید از نهایت کیفیت بهره‌مند شوید.

قابلیت برنامه دوربین سامسونگ A33 5G قابل توجه است؛ شما می‌توانید از این برنامه برای ثبت تصاویر پانوراما، لایو فوکوس، اسلوموشن و سایر موارد استفاده کنید. همچنین نباید ویژگی حالت شب (Night Mode) این دستگاه را هم فراموش کنید.

دوربین این مدل توانایی رکورد فیلم با کیفیت‌های 4K و 1080 پیکسلی را نیز دارد و قابلیت لرزشگیر اپتیکال تصویر باعث می‌شود فیلم‌برداری با گوشی A33 کیفیت بهتری داشته باشد. باتوجه به قیمت گلکسی A33 مشخصات دوربین منطقی به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی A33 سامسونگ از نظر باتری

در ادامه به بررسی گلکسی A33 سامسونگ از نظر باتری می‌پردازیم. باتری یکی از اجزای مهم یک گوشی است که اهمیت ویژه‌ای دارد و هنگام خرید به آن توجه ویژه‌ای می‌شود. گوشی سامسونگ گلکسی A33 با یک باتری لیتیوم پلیمری که ظرفیتی برابر 5000 میلی‌آمپر دارد روانه بازار شده است.

بررسی مشخصات گلکسی A33 فایو جی
بررسی مشخصات فنی گلکسی A33 5G

بر خلاف نسل قبلی که از فناوری شارژ سریع 15 وات پشتیبانی می‌کرد، گوشی جدید گلکسی A33 با قابلیت شارژ سریع 25 وات در اختیار کاربران قرار گرفته است. اگر در پیدا کردن یک موبایل قدرتمند که در استفاده روزانه نیازی به شارژ مجدد نداشته باشد به مشکل برخورده‌اید، A33 گوشی مناسب شما خواهد بود.

بررسی گوشی Galaxy A33 از نظر نرم‌افزار و عملکرد

سامسونگ A33 از ترکیب نرم‌افزاری اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4.1 استفاده کرده‌ و عملاً از نظر نرم‌افزاری کاملا به روز است. احتمالا سامسونگ این مدل را هم تا 3 سال از نظر رابط کاربری و تا 4 سال از نظر امنیتی پشتیبانی می‌‌کند.

شما به لطف جدیدترین رابط کاربری سامسونگ می‌توانید از آخرین تغییرات سیستم عامل گوگل بهره‌مند شوید. البته فراموش نکنید که سامسونگ قصد دارد گوشی‌های جدید خود را برای مدت زمان بیشتری پشتیبانی کند و این مسئله می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش جذابیت کاربری دستگاه داشته باشد. در حالت کلی می‌توان شرایط نرم افزاری دستگاه را قابل قبول ارزیابی کرد.

گوشی سامسونگ گلکسی A33 5G مجهز به تراشه اگزینوس 1280 بوده و در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G68 به خوبی ایفای نقش می‌کند. این تراشه طبق لیتوگرافی 5 نانومتری ساخته شده و حداکثر سرعت پردازش در پردازنده آن 2.4 گیگاهرتز است. این تراشه از باند 5G هم پشتیبانی می‌کند.

بررسی مشخصات فنی گلکسی A33 5G

این دستگاه از قدرت قابل توجهی برخوردار بوده و بدون تردید می‌توانید روی آن برای انجام بازی و کارهای گوناگون با برنامه‌های مختلف حساب ویژه‌ای باز کنید. گلکسی A33 5G را می‌توان در نسخه‌های 128/4، 128/6، 128/8 و 256/8 گیگابایت خریداری کرد.

توجه داشته باشید که این دستگاه از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید در صورت نیاز، فضای ذخیره‌سازی را با افزودن یک کارت حافظه جانبی، تا 1 ترابایت افزایش دهید.

بیشتر بخوانید:

بررسی گوشی Galaxy A33از نظر اسپیکر

سامسونگ در این گوشی خود از اسپیکرهای استریو با پشتیبانی از Dolby Atmos استفاده کرده است که لذت تماشای ویدیو یا بازی کردن با این گوشی را دوچندان کرده است. صدای پخش اسپیکرها بسیار بلند است و کیفیت خیلی خوبی هم دارند و می‌توان با لذت بسیار به موسیقی مورد علاقه خود گوش داد.

سوالات متداول

گلکسی A33 5G ارزش خرید دارد؟

طراحی خوب، گواهی IP67، باتری، دوربین و سخت‌افزار خوب گوشی از جمله ویژگی‌هایی هستند که ارزش خرید این گوشی را بالا می‌برند. این گوشی هوشمند از مشخصات خوبی برخوردار شده و در مجموع، عملکرد خوبی دارد. اما قیمت گلکسی A33 فایو جی نسبت به مشخصاتش کمی بالاست.

قیمت گلکسی A33 فایو جی در بازار ایران چقدر است؟

قیمت گلکسی A33 فایو جی در حال حاضر، حدود 12.750.000 تا 14.900.000 تومان است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره گوشی سامسونگ A33 فایو جی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (6 نظر)

    سلاتم خدمت همگی دوستان . من حدودا 6 ماه استفاده ش کردم اوایل خوب بود اما بعد از آپدیت هایی که اومد واسش کلا گوی کند شد به حدی که مجبور شدم ردش کنم و یه A54 بگیرم که خداروشکر واقعا عالی بوده از هر لحاظ مخصوصا صفحه نمایشش عالیه آنتن دهیش هم خیلی خوبه ولی A33 خیلی اذیتم کرد

    پاسخ

    سلام. میخواستم بدونم آیا این گوشی رادیو داره؟ من چه گوشیی بگیرم که رادیو هم داشته باشه؟ با تشکر از مطالب خوبتون.

    پاسخ

    خیلیی داغون من خریدم پلمپ بود یه ۱ هفته استفاده کردم‌دیدم وقتی گوشیم تماس میگیرم یا زنگ میزدن انتن به طور خودکار میپرید گوشید کند بود اصلا راضی نبودی ولی فروختم رفتم یه11tشیاعومی خریدم به شدت راضی هستم

    پاسخ

    بهترین گوشی در این بازه ی قیمتی…گوشیهای شیائومی از پایین رده تا پرچم دار،از ضعف رابط کاربری و لگ و ناپایداری رنج میبرن و ارزش خرید پایینی دارن

    پاسخ

    رابط کاربری MIUI خودش بزرگترین نقطه منفی هستش

    پاسخ

    بنظرم یه میان رده بسیار ایده آله فقط پردازنده برای گوشی اولویت نیست همین که کیفیت صفحه نمایش عالی و لرزشگیر اپتیکال در کنار ضد آب بودن داره بینظیره کسی که از گوشی با قابلیت لرزشگیر استفاده کنه تفاوت رو با دوربین معمولی میدونه مخصوصا وقتی زوم میکنی پردازنده هم برای تمام بازی ها کارامد هست براحتی جواب میده و میشه با کیفیت معمولی راحت بازی کرد کسی که گیمر نیست دنبال یه گوشی با کیفیته که از پس هر کاری بر میاد بدون شک بهترین انتخابه من که به شدت راضیم و هیچ تعصبی هم به برند ندارم چون اولین گوشی سامسونگ منه این مدل

    پاسخ