;
coinex

ایلان ماسک بار دیگر ثروتمندترین فرد جهان شد؛ رقابت ادامه دارد!

ایلان ماسک بار دیگر به جایگاه ثروتمندترین فرد جهان بازگشت. وی مدتی قبل در زمینه مجموع دارایی خالص از مرد ثروتمند فرانسوی، برنارد آرنو عقب افتاده بود.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و توییتر دوباره موفق به کسب عنوان ثروتمندترین فرد جهان شده است. درواقع ماسک پس از کاهش 2.6 درصدی ارزش سهام شرکت فرانسوی کالاهای لوکس LVMH تحت مالکیت «برنارد آرنو» در معاملات پاریس، توانسته با ثروت حدود 192 میلیارد دلاری‌ خود، گوی سبقت را از آرنو برباید و در جایگاه نخست این لیست افراد ثروتمند دنیا قرار گیرد.

با وجود اینکه در اواخر سال پیش هم ماسک دوباره در جایگاه ثروتمندترین فرد جهان قرار گرفت بااین‌حال این عنوان تا روز پیش در اختیار آرنو قرار داشته است. به‌نظر در پی رخداد کند شدن روند رو به رشد اقتصادی، به ویژه در بازار بحرانی چین، اطمینان افراد به بخش کالاهای لوکس کمرنگ‌تر شده و همین امر در سقوط حدود 10 درصدی ارزش سهام LVMH از ماه آوریل تاکنون تأثیرگذار بوده است. بنابراین ارزش مجموع دارایی‌های آرنو در یک روز 11 میلیارد دلار افت داشته است.

بیشتر بخوانید: استقبال گرم مقامات چینی از ایلان ماسک در سفر به پکن ؛ هدف مرد جنجالی دنیای تکنولوژی چیست؟

ایلان ماسک دوباره ثروتمندترین فرد جهان شد!

در حال حاضر در شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ایلان ماسک با مجموع دارایی خالص 192 میلیارد دلار، در جایگاه نخست، آرنو با دارایی خالص 187 میلیارد دلار در جایگاه دوم و «جف بیزوس»، مؤسس آمازون با دارایی خالص 144 میلیارد دلار در جایگاه سوم لیست ثروتمندترین افراد جهان جای گرفته‌اند.

ثروتمندترین فرد جهان

در این راستا رقابت اصلی میان ماسک و آرنو 74 ساله بوده که در لیست میلیاردرهای بلومبرگ رقابت سختی با یکدیگر دارند. نخستین مرتبه در آذرماه پارسال، آرنو برای اولین بار موفق به سبقت از ماسک شد، زیرا صنعت فناوری در آن مدت زمان با مشکلاتی مواجه بود و کالاهای لوکس در برابر تورم از انعطاف‌پذیری بیشتری برخوردار بودند. آرنو که مؤسس LVMH است، مالک برندهای دیگری همچون لویی ویتون، فندی و هنسی نیز به‌شمار می‌رود.

گفتنی است که ماسک در سال جاری بیش از 55.3 میلیارد دلار به‌دست آورده که بیشتر آن از طریق تسلا حاصل شده است. غول خودروسازی مستقر در آستین که 71 درصد از ثروت ماسک را تشکیل می‌دهد، از ابتدای سال تا به امروز 66 درصد رشد را تجربه کرده است. ایلان ماسک همچنین مدیرعامل شرکت اکتشاف فضایی اسپیس ایکس و مالک شبکه اجتماعی توییتر نیز محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص بازگشت مجدد ایلان ماسک به جایگاه ثروتمندترین فرد جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر