;
coinex

نخستین جلسه عمومی ناسا با موضوع بشقاب پرنده‌ها برگزار شد

اولین جلسه عمومی ناسا با موضوع بشقاب پرنده‌ها برگزار شد. ظاهراً ناسا به موجودیت این اشیاء پرنده در جهان هستی باور دارد.

نخستین جلسه عمومی ناسا با موضوع بشقاب پرنده‌ها برگزار و این سازمان بزرگ بالاخره به موجودیت این اشیاء پرنده ایمان آورد. سالهاست که صحبت از وجود بشقاب پرنده‌ یا همان یوفوها شده است و بارها و بارها تصاویر آنها یا به حقیقت و یا دروغ را دیده‌ایم. اما کسی نمی‌تواند به‌طور قطعی اعلام کند که این موجودات را دیده است. حال باید دید که در جلسه ناسا چه نتیجه‌ای بدست آمده است. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: امکان لغو برنامه بازگشت به ماه ناسا به علت کمبود بودجه!

جلسه عمومی ناسا با موضوع بشقاب پرنده‌ها برگزار شد

ناسا روز چهارشنبه در اولین نشست عمومی خود در مورد «پدیده‌های ناهنجار ناشناخته» که بیشتر با نام «یوفو» یا بشقاب پرنده شناخته می‌شوند، خواستار یک رویکرد علمی دقیق‌تر برای روشن کردن منشا صدها مشاهده مرموز شد.

آژانس فضایی اعلام کرد که اخیراً در حال تجزیه و تحلیل مشاهداتی در آسمان بوده است که نمی‌توان آن‌ها را به عنوان پدیده‌هایی هوایی یا طبیعی شناسایی کرد – موضوعی که مدت‌ها است توجه عموم مردم را به خود جلب کرده است اما به دور از تائیدیه علمی است.

جلسه عمومی ناسا با موضوع بشقاب پرنده‌ها برگزار شد

در همین راستا، یک تیم مستقل متشکل از 16 دانشمند قرار است تا پایان مردادماه یافته‌های علمی خود را در این مورد گزارش کنند. «دیوید اسپرگل» اخترفیزیکدان و رییس این مطالعه در اظهارات پخش زنده گفت:

داده‌های فعلی و گزارش‌هایی که شاهدین عینی منتشر کرده‌اند، برای ارائه شواهد علمی کافی نیست. ما به داده‌های با کیفیت‌تر و اندازه‌گیری با ابزارهای کالیبره شده نیاز داریم تا بتوانیم به مشاهدات خود برچسب «علمی بودن» بزنیم. داده‌هایی که در این زمینه جمع‌آوری می‌شوند باید به حدی قابل اتکا باشند که بتوان با کیفیت بالا آن‌ها را تجزیه و تحلیل کرد.

این درحالی است که در طول 27 سال گذشته، 800 رویداد مشاهده یوفو یا بشقاب پرنده‌ها در ایالات متحده به ثبت رسیده است. تخمین‌ها نشان می‌دهد تنها شاید 2 تا 5 درصد از آن‌ها غیرواقعی هستند – در موارد دیگر شواهد و نشانه‌ها آنقدر دقیق مطرح شده‌اند که احتمال غیرواقعی بودن آن‌ها رد می‌شود.

در یک مورد از آنچه مشاهده شده است، «شان کرک پاتریک» ویدئوی جدیدی از دو نقطه دور درحال حرکت به سمت جلو و عقب بر روی صفحه‌نمایش را نشان می‌دهد که در ادامه فیلم به سه نقطه تبدیل می‌شود. این ویدئو توسط دوربین‌های نصب شده بر روی یک هواپیمای نظامی P3 ثبت شده است.

P3 قادر به رهگیری نقاط نبود و خلبان این رویداد را به همراه فیلم ضبط شده گزارش کرد. تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد اشیا بسیار دور بوده‌اند. پاتریک می‌گوید:

این چیزی نیست که یک خلبان جنگنده نظامی آموزش دیده در مورد آن دچار اشتباه شود. حتما باید بر روی پرونده‌هایی که مشاهده چنین مواردی را گزارش می‌دهند، به طور ویژه کار شود.

آنچه قرار است به عنوان گزارش‌های این سری از جلسات انجام دهد، متفاوت از تحقیقات پنتاگون است – اگرچه هردو به صورت هماهنگ در حال ضبط گزارش‌های مختلف و تایید صحت آن‌ها هستند. ناسا قصد دارد با جمع‌آوری داده‌های علمی توجیهی قابل قبول با استدلال‌های منطقی برای حضور بشقاب پرنده‌ها ارائه دهد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نخستین جلسه عمومی ناسا با موضوع بشقاب پرنده‌ها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر