;
coinex

هشدار انجمن بلاکچین درباره طرح‌های کلاهبرداری پانزی

انجمن بلاکچین هشداری مبنی‌بر کلاهبرداری پانزی برای کاربران ارسال کرده است. البته زیان این موضوع بیشتر گریبان افراد تازه وارد را می‌گیرد.

یکی از روش‌های مرسوم در بلاکچین، روش کلاهبرداری پانزی است که مدتی می‌شود گریبان فعالان این حوزه را گرفته است. حال طبق این خبر، انجمن بلاکچین ایران هشداری مبنی‌بر شیوع کلاهبرداری با این روش داده است و عنوان می‌کند که این در این نوع کلاهبرداری، افراد تازه وارد شده قربانی شده و به‌نوعی سود پروژه‌‌های مختلف به جیب افراد دارای سابقه می‌رود.

بیشتر بخوانید: کمیسیون اصل 90 مجلس خواستار توقف پروژه ریال دیجیتال شد

روش کلاهبرداری پانزی در کمین است

یکی از روش‌های معروف کلاهبرداری، روشی موسوم به “پانزی” است که بر اساس طمع افراد بنا شده است. در این روش، سود پرداختی به اعضای پروژه از طریق پولی است که توسط افراد جدید وارد شده یا حتی توسط خود اعضا تأمین می‌شود.

در اکثر پروژه‌هایی که از این روش استفاده می‌کنند، سودهای جذاب و اغلب ثابتی به افراد وعده داده می‌شود که با واریز پول اولیه توسط مال‌باختگان، آنها به عضویت در یک “طرح” یا داشتن یک “جایگاه” در پروژه دست پیدا می‌کنند.

در این پروژه‌ها، ممکن است برخی از افراد سودهایی نیز دریافت کنند، اما شخص کلاهبردار در یک لحظه، پروژه را به طور کامل متوقف خواهد کرد و دیگر دسترسی به سایت یا پروژه امکان‌پذیر نخواهد بود.

روش کلاهبرداری پانزی در کمین است

اخیراً افرادی با تعدادی دنبال‌کننده (فالوئر) در شبکه‌های اجتماعی اقدام به معرفی این قبیل پروژه‌ها کرده‌اند. قطعاً مسئولیت و مالکیت پروژه به دست فرد معرفی‌کننده می‌باشد و مردم باید آگاه باشند که وعده‌های پرداخت سودهای بزرگ و ثابت در طول زمان، نشانه‌ای از پانزی بودن یک پروژه است و بهتر است قبل از ورود در مورد آن تحقیق کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ هشدار انجمن بلاکچین درباره طرح‌های کلاهبرداری پانزی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر