;
coinex

حذف انجیل از محتوای درسی مدارس به علت ترویج خشونت و محتوای مبتذل!

حذف انجیل از محتوای درسی مدارس به علت ترویج خشونت و محتوای مبتذل در ایالت یوتای آمریکا تصویب شد.

ایالت جمهوری‌خواه یوتای آمریکا در یک اقدام عجیب حذف انجیل از محتوای درسی مدارس به علت ترویج خشونت و محتوای مبتذل را در دستور کار قرار داد و در اولین اقدام قفسه‌های کتابخانه‌های مدارس خود را از کتاب‌های انجیل خالی کرد. آنطور که در خبرها آمده است، این اقدام به‌دلیل شکایت یکی‌از خانواده‌ دانش‌آموزان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: شناسایی قرآن به عنوان نشانه خشونت افراطی در سیستم‌های نظارت هوشمند چین!

حذف انجیل از محتوای درسی مدارس به علت ترویج خشونت

به گزارش تکراتو و به نقل از بی بی سی، مدارس ابتدایی و راهنمایی ایالت یوتا در آمریکا، کتاب انجیل را با این توجیه که محتوای آن «مبتذل و خشونت‌آمیز» است از قفسه کتاب‌های خود برداشته‌اند.

این اقدام به دنبال شکایت یکی از والدین مبنی‌بر اینکه انجیل دارای «محتوای نامناسب برای کودکان» است، انجام شده است.

دولت جمهوری‌خواه یوتا در سال ۲۰۲۲ قانونی را تصویب کرد که براساس آن آموزش کتاب‌های «پورنوگرافیک یا ناشایست» در مدارس ممنوع است. در بیشتر کتاب‌هایی که در مدارس یوتا توقیف شده‌اند به موضوعاتی مانند «گرایش‌ها و هویت جنسی» اشاره شده است.

حذف انجیل از محتوای درسی مدارس به علت ترویج خشونت

ممنوعیت انجیل در میانه تلاش گسترده محافظه‌کاران آمریکا در ایالت‌های این کشور برای ممنوع کردن آموزش موضوعات بحث‌برانگیز مثل «حقوق دگرباشان جنسی و هویت نژادی» اعلام شده است. در تگزاس، فلوریدا، میسوری و کارولینای جنوبی هم بعضی از کتاب‌هایی که توهین‌آمیز تلقی می‌شوند ممنوع شده‌اند. چند ایالت‌ هم شماری از کتاب‌ها را به دلیل «محتوای توهین‌آمیز نژادی» آن‌ها از قفسه کتاب مدارس حذف کرده‌اند.

مقامات می‌گویند که آنها قبلاً هفت یا هشت نسخه از انجیل موجود در قفسه‌های کتاب مدارس را جمع‌آوری کرده‌اند و تاکید کرده‌اند که متن این کتاب قطعاً در برنامه درسی دانش‌آموزان نیست.

این کمیته در مورد دلیل این تصمیم و یا اینکه کدام قسمت‌های این کتاب حاوی محتوای «مبتذل و خشونت‌آمیز» است توضیح بیشتری نداده است.

به گزارش روزنامه «سالت لک تریبیون» والدین شاکی با اشاره به قانون ممنوعیت کتاب در سال ۲۰۲۲ تاکید کرده‌اند که کتاب انجیل با ترجمه کینگ جیمز «هیچ ارزش جدی برای خردسالان ندارد» و طبق تعریف امروزی «پورنوگرافیک» است.

یکی از نمایندگان مجلس ایالت یوتا قبلاً درخواست حذف انجیل از مدارس ابتدایی را «مسخره» خوانده و رد کرده بود اما او اکنون خواندن این کتاب برای کودکان را «چالش‌برانگیز» عنوان کرده و تصمیم خود را تغییر داده است.

کن آیوری در صفحه فیسبوکش نوشت:

به طور سنتی در آمریکا انجیل به بهترین وجه در خانه برای کودکان آموزش داده و به بهترین شکل فهمانده می‌شود.

براساس حکم مقامات محلی محتوای انجیل قانون وضع‌شده در سال ۲۰۲۲ را نقض نمی‌کند، اما شامل «ابتذال یا خشونتی است که برای کودکان دانش‌آموز مناسب نیست». اما این کتاب در دبیرستان‌های محلی همچنان باقی خواهد ماند.

یوتا اولین ایالت آمریکا نیست که انجیل را از قفسه‌های کتاب مدارس حذف می‌کند.

پارسال یکی از اداره‌های محلی مدارس در تگزاس نیز پس از شکایت اعضا در مخالفت با تلاش محافظه‌کاران برای ممنوعیت برخی کتاب‌ها، انجیل را از مدارس حذف کرد.

ماه گذشته، دانش‌آموزان در کانزاس، از ایالت‌های غرب میانه آمریکا، هم درخواست حذف انجیل از مدارس‌شان را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص حذف انجیل از محتوای درسی مدارس به علت ترویج خشونت و محتوای مبتذل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر