;
coinex

کامپیوتر مک پرو با تراشه M2 اولترا و قیمت 7000 دلاری معرفی شد

اپل امروز در جریان رویداد WWDC 2023 در کنار معرفی مک‌های جدید، از جدیدترین سیستم خود با نام کامپیوتر مک پرو نیز رونمایی کرد.

رویداد مورد انتظار WWDC 2023 اپل از ساعاتی پیش آغاز شده و جدیدترین و قدرتمندترین کامپیوتر اپل با نام مک پرو نیز جزو نخستین محصولات معرفی شده در آن است. این محصول از تراشه قدرتمند اپل M2 اولترا که در ضمن این رویداد معرفی شد برخوردار است. تراشه‌ای با 24 هسته و یک پردازنده گرافیکی 76 هسته‌ای.

بیشتر بخوانید: مک بوک ایر 2023 با تراشه M2 پرو رسما معرفی شد

مشخصات کامپیوتر مک پرو

اپل بعد از معرفی مک‌بوک‌ ایر 15 اینچی جدید و تراشه جدید M2 اولترا، از کامپیوتر جدید خود رونمایی کرد. این محصول حداقل از نظر ظاهری بسیاری به 2019 Mac Pro که از پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کرد، دارد.

کامپیوتر مک پرو با تراشه M2 اولترا و قیمت 7000 دلاری معرفی شد

از نظر قابلیت‌های ارتباطی و همچنین توانایی ارتقا، کامپیوتر مک پروی جدید اپل دارای هشت پورت Thunderbolt، فناوری Wi-Fi 6E، بلوتوث 5.3 و شش اسلات PCI است.

نکته اساسی درباره مک پرو جدید اپل اینکه این محصول هم قیمت سرسام‌آوری دارد و قیمت مدل پایه آن از 6999 دلار آغاز می‌شود.  کامپیوتر Mac Pro اپل با تراشه M2 Ultra که شامل یک پردازنده 24 هسته‌ای، پردازنده گرافیکی (تا) 76 هسته‌ای می‌شود و نهایتاً 192 گیگابایت حافظه رم همراه است. این سیستم همچنین دارای دو پورت HDMI، اترنت دوگانه 10 گیگابیت و یک موتور عصبی 32 هسته‌ای برای کاربردهای مربوط به هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است.

مک پرو جدید امروز برای سفارش در دسترس است و ارسال آن نیز از هفته آینده آغاز خواهد شد. معرفی کامپیوتر  Mac Pro مجهز به تراشه M2 Ultra نهایتاً پس از چند سال مهاجرت محصولات اپل از پردازنده‌های اینتل به تراشه‌های داخلی Apple Silicon را تکمیل می‌کند.

کامپیوتر مک پرو با تراشه M2 اولترا و قیمت 7000 دلاری معرفی شد

به گفته‌ی اپل، مک پرو جدید تا 7 برابر سریع‌تر از مک پروهای قبلی که بر پایه پردازنده‌های اینتل طراحی شده بودند، عمل خواهد کرد و از قدرتمندترین مک پرو (با پردازنده اینتل) قبلی نیز تا 3 برابر سریع‌تر است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ کامپیوتر مک پرو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر