;
coinex

شمار مشترکان تلفن همراه کشور از 148 میلیون عبور کرد

آماری از طرف تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از شمار مشترکان تلفن همراه کشور منتشر شده که حاکی از رشد روزافزون مشترک تلفن همراه در کشور است.

براساس آماری که در داشبورد آنلاین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شده، شمار مشترکان تلفن همراه کشور در حال حاضر به 148 میلیون و 242 هزار و 308 نفر دست پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: رئیس رگولاتوری از رتبه‌بندی کیفی اپراتورهای اینترنتی در آینده نزدیک خبر داد!

آمار شمار مشترکان تلفن همراه کشور

طبق آخرین آمار، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور (پایان 1401) در بخش تلفن در حال حاضر بیش از 148 میلیون نفر، مشترک تلفن همراه شده‌اند و لذا ضریب نفوذ استفاده از تلفن همراه در کشور به عدد 176 درصد رسیده است. در همین راستا، شایان ذکر است که با توجه به اینکه در سال 1400 تعداد 140 میلیون مشترک تلفن همراه در کشور وجود داشته حالا هشت میلیون نفر هم به این آمار اضافه شده است.

شمار مشترکان تلفن همراه کشور

حوزه دیگری از این گزارش مربوط به سهم بازار اپراتورهای کشور در بخش ارائه خدمات می‌شود. در این حوزه 52.88 درصد به شرکت مخابرات ایران (همراه اول)، 43.33 درصد شرکت خدماتی ارتباطی ایرانسل و 3.78 درصد مربوط به شرکت خدمات ارتباطی رایتل تعلق گرفته است. طبق آمار منتشر شده که به پایان سال 1401 اختصاص دارد، حالا پوشش جاده‌های اصلی فرعی و ریلی کشور به 95 درصد دست یافته است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص شمار مشترکان تلفن همراه کشور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر