;
coinex

کشف نوعی باکتری روده که منجر به عمر 100 ساله انسان می‌شود!

در آخرین بررسی‌ها، دانشمندان موفق به کشف باکتری روده عامل افزایش طول انسان‌ها تا 100 شده‌اند که در واقع دارای تأثیر مثبتی بر فلور روده و سلامت کلی انسان است.

به‌تازگی پژوهشگران «مرکز تحقیقات پروتئین بنیاد Novo Nordisk» در «دانشگاه کپنهاگ» دریافته‌اند که یک باکتری روده توانایی تأثیر در افزایش طول زندگی و سلامت انسان‌ها دارد.

محققان در بررسی‌های خود کشف کردند که در باکتری‌ها و ویروس‌های باکتریایی افراد صد ساله، تنوع بیولوژیکی فراوانی دیده می‌شود که به‌طور معمول در کنار میکروبیوم سالم روده قرار می‌گیرد. بنابراین، آن‌ها دریافتند که افراد دارای میکروبیوم روده سالم در مقابل بیماری‌های مرتبط با پیری مقاومت بالاتری دارند.

در این تحقیق، 176 فرد صد ساله سالم ژاپنی بررسی شدند و در آن‌ها وجود یک ویژگی مشترک جالب توجه بود که در حقیقت ترکیبی منحصر‌به‌فرد از باکتری‌های روده و ویروس‌های باکتریایی بوده است.

بیشتر بخوانید: افکار شما ارتباط مستقیمی با شدت دردهای جسمانی دارد

باکتری روده عامل افزایش طول عمر انسان تا 100 سال

«یواخیم یوهانسن»، پژوهشگر اصلی این تحقیق در این رابطه بیان داشت:

«همیشه مشتاقیم بدانیم چرا برخی افراد عمر بسیار طولانی دارند. در تحقیقات قبلی نشان داده شود که باکتری‌های روده شهروندان پیر ژاپنی مولکول‌های کاملاً جدیدی تولید می‌کنند که آن‌ها را در برابر میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا مقاومت می‌کند و اگر روده‌های آن‌ها در برابر عفونت بهتر محافظت می‌شود، پس احتمالاً این یکی از مواردی است که باعث می‌شود آن‌ها بیشتر از دیگران عمر کنند.»

باکتری روده

در حال حاضر پژوهشگران تصمیم به انجام تحقیقات بیشتر، جهت تشخیص تعادل دقیق ویروس‌ها و باکتری‌ها به‌منظور برخورداری از یک زندگی طولانی سالم و بدون بیماری را دارند. یوهانسن در این رابطه تشریح کرد: «متوجه شده‌ایم که اگر یک ویروس با یک باکتری تداخل داشته باشد، ممکن است باعث تقویت باکتری شود. ویروس‌هایی که در افراد صدساله ژاپنی سالم کشف کرده‌ایم، حاوی ژن‌های اضافی بوده‌اند که می‌‎توانند باکتری‌ها را تقویت کنند. ما متوجه شده‌ایم که آن‌ها می‌توانند باعث تقویت تبدیل‌های مولکولی خاصی در روده‌ها شوند که در نهایت برای تثبیت فلور روده و مقابله با التهاب مفید هستند.»

در مجموع تحقیقات آن‌ها حاکی از آن است که بعضی ویروس‌های خاص در روده‌ها توانایی بالایی در تاثیر مفید بر فلور روده و سلامت کلی و طول عمر خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کشف این باکتری روده چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر