;
coinex

رئیس مرکز تتا از امکان صدور 2 میلیون گواهی امضای الکترونیکی خبر داد

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا) در اظهاراتی از یک پیش‌بینی جالب مبنی‌بر صدور 2 میلیون گواهی امضای الکترونیکی در سال جاری خبر داده است.

به گزارش تکراتو و به نقل از گزارش ایرنا از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، «امین کلاهدوزان» طی بازدید خود از غرفه شرکت فنار در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی (بورس، بیمه و بانک) ضمن تأکید بر لزوم تقویت زیرساخت‌های کلید عمومی در بخش میانی و فرهنگ‌سازی در این موضوع، بیان داشت: «یکی از پایه‌های کاری مرکز تتا، موضوعات مالی و پرداخت بوده و همچنین تکلیف قانونی آن در بحث گواهی امضای الکترونیکی که از وظایف اصلی آن محسوب می‌شود.»

بیشتر بخوانید: سفته الکترونیکی بانک تجارت معرفی شد

پیش‌بینی صدور 2 میلیون گواهی امضای الکترونیکی

کلاهدوزان در ادامه اضافه کرد: «امروز شاهد آن هستیم که در حوزه‌های مختلف نظیر سفته الکترونیکی، چک الکترونیکی و قراردادهای الکترونیکی و سیستم‌های تجاری، کم کم شرکت‌ها در حال اقبال به سمت الکترونیکی کردن این موارد و فعال سازی امضای الکترونیکی به عنوان یکی از ارکان اطمینان بخشی به قراردادها هستند.»

صدور 2 میلیون گواهی امضای الکترونیکی

وی با بیان اینکه موضوع صدور 2 میلیون گواهی امضای الکترونیکی با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در قالب هشت مرکز میانی تحت نظر مرکز توسعه تجارت الکترونیکی انجام خواهد شد. امیدواری خود را درباره تقویت این ظرفیت در سال جاری با توجه به حضور شرکت‌های حوزه مالی و بانکی، ابراز داشت تا توسعه این بخش منجر به صدور نزدیک به دو میلیون گواهی امضای الکترونیکی جدید در سال جاری شود و افراد جدیدی به جمعیت و خانواده دارندگان امضای الکترونیکی اضافه شوند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص صدور 2 میلیون گواهی امضای الکترونیکی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر