;
coinex

فیروز نادری دانشمند ایرانی ناسا درگذشت

فیروز نادری دانشمند ایرانی ناسا درگذشت. او که از مدیران پیشین بخش اکتشافات ناسا بود چندی پیش طی سانحه‌ای کاملا فلج شده بود.

فیروز نادری، دانشمند ایرانی و معاون پیشین مدیرکل «آزمایشگاه پیش‌رانش جت» در ناسا در ۷۷ سالگی درگذشت. او زاده‌ی ۵ فروردین ۱۳۲۵، معاون پیشین مدیرکل تنظیم راهبردهای آزمایشگاه پیش‌رانش جت در ناسا و مدیرکل اکتشافات منظومهٔ شمسی (از ۱۵ اوت ۲۰۱۱) بوده‌ است.

فیروز نادری دانشمند ایرانی ناسا درگذشت

خبر درگذشت فیروز نادری را دقایقی قبل خواهرزاده او در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام اعلام کرده است.

فیروز نادری دانشمند ایرانی ناسا درگذشت
فیروز نادری دانشمند ایرانی ناسا درگذشت

لازم به ذکر است که در اوایل خرداد ماه، بستگان آقای نادری در شبکه‌های اجتماعی گفته بودند که در پی افت ناگهانی ضربان قلب و برخورد سر او به دیوار و جابه‌جایی مهره گردن، از گردن به پایین فلج شده است.

فیروز نادری دانشمند ایرانی ناسا درگذشت

معروفیت نادری بیشتر به خاطر ۲ کاوشگر مریخ یعنی روح و فرصت بوده‌ است که با مدیریت او اطلاعات زیادی از جمله امید بیشتر به وجود حیات در مریخ را به بشر داد. وی، فروردین ۱۳۷۹ در شرایطی که چندین مأموریت متوالی سازمان فضایی ناسا در پرتاب فضاپیما به سوی مریخ با شکست مواجه شده بود، به مدیریت برنامه‌های اکتشافات مریخ منصوب شد و توانست در طی ۴ سال، ۳ مأموریت مهم از جمله پرتاب ۲ کاوشگر مریخ‌نورد «روح» و «فرصت» را با موفقیت به انجام رساند.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    خدایش بیامرزه اگر چه نگذاشتن اوایل انقلاب به کشور خودش خدمت کند و فرار کرد ولی این دانشمند به علم خود به جامعه بشیریت برای توسعه علم و اکتشاف جهان ورای زمین بسیار زحمت کشید.

    پاسخ

    درود.البته عبارت دانشمند ایرانی غلط است.ایشان دانشمند آمریکایی-ایرانی بود و این عبارت درست است.خود ایشان هم در مصاحبه ایی با رسانه های غربی اعلام کرده بود که به آمریکایی بودنش افتخار میکند.لطفا در متن و تیتر خبر دقت شود

    پاسخ

    ممنون از تذکر شما، اصلاح می‌شود.

    پاسخ