coinex
راهنمای خرید تکراتو

ترخیص 4 هزار خودرو وارداتی از گمرک ؛ ثبت سفارش 5 هزار خودرو نیسان انجام شده است!

سرپرست سازمان توسعه تجارت خبر از ترخیص 4 هزار خودرو وارداتی از گمرک که پیش‌تر برای واردات ثبت سفارش شده داده که بیشتر آن‌ها از خانواده چانگان هستند.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، «مهدی ضیغمی»، سرپرست سازمان توسعه تجارت طی گفت‌وگویی با خبرنگاران، ضمن اشاره به انجام مراحل نهایی فرایند ثبت سفارش خودرو 17 شرکت تا به امروز بیان داشت: «طبق براورد‌های صورت گرفته، به زودی خودرو زوتی نیز وارد گمرکات کشور شده و ترخیص خواهد شد و همچنین تعدادی هیوندای النترا نیز در مراحل پایانی ترخیص قرار دارند.»

وی در ادامه اظهار کرد: «بخش مهمی از این خودرو‌ها از خانواده چانگان است. با توجه به دشواری ایجاد برخی هماهنگی‌ها میان دستگاه‌های مختلف و نهایی شدن ابلاغیه‌های گمرکی، قدری فرایند ترخیص طولانی شد، اما با رسیدن به یک هماهنگی مناسب، پیش بینی می‌کنیم که از این پس سرعت واردات خودرو به کشور افزایش پیدا کند.»

ضیغمی همچنین در خصوص پلاک‌گذاری خودرو‌های وارداتی هم توضیح داد: «پس از طی مراحل نهایی قیمت‌گذاری این خودرو‌ها از سوی سازمان حمایت و شورای رقابت، خودرو‌های وارداتی ترخیص شده و در زمان تحویل مشکلی برای پلاک گذاری نخواهند داشت.»

بیشتر بخوانید: معضل تامین ارز واردات خودرو رفع شد [+زمان ترخیص خودروهای وارداتی]

ترخیص 4 هزار خودرو وارداتی از گمرک

طبق اعلام سرپرست سازمان توسعه تجارت، برای واردات این خودروها قرار بر دریافت ارز نیمایی نبوده و تأمین نیاز ارزی این شرکت‌ها از طریق ارز حاصل از صادرات خواهد بود که این فرایند به‌نظر در جهت منافع صادرکننده و واردکننده خواهد بود. در همین زمینه تعدادی از این شرکت‌ها فرایند تامین ارز خود را نیز انجام داده و به‌زودی فرآیند ترخیص 4 هزار خودرو وارداتی از گمرک آغاز خواهد شد.

همچنین دیگر شرکت‌ها نیز به‌دنبال نهایی کردن آن بوده و وزارت صمت نیز به نوبه خود تلاش‌هایی برای انجام هماهنگی‌های لازم جهت تسریع این فرایند انجام خواهد داد.

ترخیص 4 هزار خودرو وارداتی از گمرک

ضیغمی همچنین درباره خودرو‌های دیگری که روانه بازار ایران خواهند شد عنوان کرد: «با توجه به اینکه فرایند مذاکره و پیگیری شرکت‌ها ادامه دارد، قطعا فهرست خودرو‌های وارداتی نیز تغییر خواهد کرد، اما تاکنون دو شرکت توانسته‌اند برای واردات تویوتا مدارک خود را ارائه کنند. از سوی دیگر 5000 دستگاه نیسان نیز ثبت سفارش شده است. مدل‌هایی از ماشین‌های کره‌ای مانند هیوندای نیز به بازار وارد خواهد شد و همچنین پیگیری شرکت‌ها برای واردات خودرو‌های اروپایی نیز ادامه دارد.»

براساس اظهارات ضیغمی وزارت صمت طی این فرایند خود واردکننده یا مجری واردات خودرو نخواهد بود، بااین‌حال قصد دارد تا با ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف و تسهیل در تغییر قوانین لازم، شرایط مورد نیاز برای تسریع واردات خودرو را فراهم کند و لذا امید فراوانی برای اجرای واردات خودرو در فاز‌های جدید پس از تحویل خودرو‌ها در گام اول، نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ترخیص 4 هزار خودرو وارداتی از گمرک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    خودروهایی که هیچ گارانتی و پشتیبانی درستی ندارن ……

    پاسخ