coinex
راهنمای خرید تکراتو

تعریف واحدهای درسی دانش سایبری برای دانش آموزان با همکاری پلیس فتا

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا طی اظهاراتی بر لزوم تعریف واحدهای درسی دانش سایبری در تمامی پایه‌ها و مقاطع تحصیلی کشور تاکید کرد.

براساس گزارش تکراتو و به نقل از ایلنا، سردار «وحید مجید»، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا درباره برقراری تعاملاتی در زمینه سواد رسانه‌ای دانش آموزان با وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: «ما در رابطه با افزایش دانش سایبری جامعه به طور کلی تلاش‌های زیادی کرده‌ایم. بدون افزایش این دانش در بین آحاد مردم، عملا کار خاصی در رابطه با مخاطرات فضای سایبر از ما ساخته نیست. علت وقوع 70 درصد جرائم سایبری عدم آگاهی افراد است.»

وی در ادامه عنوان داشت: «شیوع کرونا موجب شد کودکان زودتر از استانداردهای لازم که در حوزه‌های علمی معتبر دنیا تعریف شده، به فضای مجازی وارد شوند. در حال حاضر اگر برنامه‌های صدا و سیما را رصد کنید، می‌توانید نشانه‌هایی از اقدامات پلیس فتا در راستای افزایش دانش سایبری را ببینید.»

بیشتر بخوانید: هشدار FBI در خصوص سواستفاده مجرمان سایبری از چت‌بات‌های هوش مصنوعی

تعریف واحدهای درسی دانش سایبری در مقاطع تحصیلی کشور

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا همچنین درباره لزوم تعریف واحدهای درسی دانش سایبری اضافه کرد: «خواه ناخواه در شرایط امروز، کودکان از جمله دانش آموزان وارد فضای سایبری شده‌اند. ما در رابطه با این اقشار حدود سه سال است که پویش کودکان سایبری را راه‌اندازی کرده‌ایم که پویشی در سطح ملی محسوب می‌شود و در بستر آن خطرات فضای سایبر، فرصت‌ها و کنترل والدین در این فضا بر فرزندان، تجربه‌های رسیدگی به جرائم سایبری را تبیین می‌کنیم. اولویت ما در این پویش، سواد اندوزی و آگاهی بخشی نسبت به فضای مجازی برای کودکان هستند.»

تعریف واحدهای درسی دانش سایبری

در ادامه سردار مجید در خصوص پایه‌های تحصیلی که دارای بیشترین نیاز به همکاری با پلیس فتا در آن مقطع هستند، نیز اظهار کرد: «امروز شرایط به صورتی است که همه پایه‌های تحصیلی نیاز به دانش سایبری دارند. حتی به این موضوع هم فکر شده که موارد درسی در رابطه با دانش سایبری و سواد رسانه‌ای دانش آموزان تعریف و طراحی شود. این اهداف در همکاری‌های نزدیک ما با آموزش و پرورش دنبال می‌شود که امیدواریم نتایج مثبتی داشته باشد.»

رئیس پلیس فتا فراجا در پایان ضمن اشاره به اهمیت کار پلیس در برگزاری کنکوری سالم و امن نیز خاطرنشان کرد: «آزمون سراسری در ایران یک رویداد ملی و علمی محسوب می‌شود و طرح عملیاتی را برای هر استان اعلام کرده‌ایم و پلیس فتا در همه استان‌های کشور تحت هدایت و نظارت ستادی پلیس فتا فراجا برای نوبت دوم کنکور آمادگی دارند و تا به حال جلسات متعددی در همین رابطه داشته‌ایم.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تعریف واحدهای درسی دانش سایبری برای همه پایه‌های تحصیلی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر