;
coinex

هشدار FBI در خصوص سواستفاده مجرمان سایبری از چت‌بات‌های هوش مصنوعی

پلیس فدرال ایالات متحده طی جدیدترین هشدار خود به دارندگان حساب‌های بانکی، خبر از سواستفاده مجرمان سایبری از چت‌بات‌های هوش مصنوعی به ویژه چت جی‌پی‌تی داد.

به گزارش «یورونیوز»، پلیس فدرال ایالات متحده (FBI) طی هشداری اعلام کرد که کلاهبرداران و مجرمان سایبری از ChatGPT و سایر ربات‌های هوش مصنوعی به‌منظور جلوگیری از اشتباهات گرامری و تایپی و همینطور نگارش متن‌های دارای مشابهت زیاد به نامه‌های اداری، ایمیل‌های فربکارانه‌ای برای طعمه‌های خود می‌فرستند.

اف‌بی‌آی درباره سواستفاده مجرمان سایبری از چت‌بات‌های هوش مصنوعی تاکید داشت: «صاحبان حساب‌های بانکی برای اجتناب از گرفتار شدن در تله‌های سایبری و فیشینگ به جای جست‌وجوی اشتباهات املایی در متن‌های دریافتی، باید به دنبال شناسایی لوگوهای جعلی و لینک‌های نادرست وب‌سایت‌ها باشند.»

بیشتر بخوانید: ارزش بازار هوش مصنوعی ظرف 10 سال از 1 تریلیون دلار فراتر می‌رود

هشدار پلیس فدرال آمریکا درباره سواستفاده مجرمان سایبری از چت‌بات‌های هوش مصنوعی

در این راستا کلاهبرداران اینترنتی توانایی جعل یک پیوند را داشته و این لینک جعلی را واقعی و اصیل نشان می‌دهند، اما به محض اینکه قربانی روی آن کلیک کرده به یک وب‌سایت جعلی و سپس به درگاه جعلی پرداخت پول هدایت خواهد شد. لذا، به‌منظور اجتناب از افتادن در دام کلاهبرداران، باید آدرس ایمیل، یوآرال و املای درست آن را با دقت زیادی مورد بررسی قرار داد؛ زیرا کلاهبرداران از اختلاف‌های جزئی جهت فریب چشم و جلب اعتماد قربانیان بهره‌برداری می‌کنند.

سواستفاده مجرمان سایبری از چت‌بات‌های هوش مصنوعی

درحال‌حاضر اف‌بی‌آی طی جدیدترین پیام هشدار خود از کلیه کاربران پست‌های الکترونیکی Gmail و OutLook درخواست داشته تا کلیه پیام‌های جعلی دریافتی از طرف بانک‌ها را در اولین فرصت حذف کنند و از این به بعد پیش از واکنش به پیام‌ها با دقت وسواسانه‌ای مشخصات فرستنده ایمیل دریافتی را بررسی کنند؛ زیرا کمترین عدم مغایرت هم خود به‌نوعی نشانه تلاش برای کلاهبرداری است.

در این پیام هشدار همچنین تاکید شده که کاربران هرگز جهت باز کردن محتوای پیوست شده به ایمیل دریافتی یا لینک‌های موجود در آن، عجله نداشته باشند و در صورت اطمینان از دریافت ایمیلی با هدف کلاهبرداری اینترنتی، همزمان با پاکسازی آن، دریافت آن را به ارائه‌دهنده خدمات ایمیل هم گزارش کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص انعقاد سواستفاده مجرمان سایبری از چت‌بات‌های هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر