;
coinex

توقف فرایند انعقاد قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن توسط قاضی آمریکایی

قاضی آمریکایی دستور توقف فرایند انعقاد قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن را صادر کرد.

مایکروسافت سالهاست که در تلاش است بتواند کمپانی بازی‌سازی اکتیویژن بلیزارد را که مالک عناوینی جذاب مانند Call Of Duty است با مبلغ 75 میلیارد دلار خریداری کند تا بتواند بدین‌وسیله در دنیای گیم بی‌رقیب باشد. اما باوجود تمام تلاش‌های غول تکنولوژی اهل ردموند، این قرارداد تاکنون بدلیل مخالفت‌های بسیار مبهم مانده است. حال یک خبر دیگر عنوان می‌کند که یک قاضی اهل ایالات متحده دستور توقف فرایند انعقاد قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن را صادر کرده است.

شاید تصمیم این قاضی آمریکایی ارتباطی با تلاش‌های کمیسیون بازرگانی فدرال (FTC) داشته باشد. زیرا این کمیسیون نیز چندوقت پیش مانع انعقاد قرارداد این دو کمپانی بزرگ شد و اعلام کرد که اگر مایکروسافت بتواند اکتیویژن را تصاحب کند، دنیای گیم انحصاراً به این شرکت تعلق پیدا می‌کند و آنقدر قدرتمند می‌شود که ممکن است تجربه گیم دیگر یک عامل جذب‌کننده نباشد.

بیشتر بخوانید: جریمه 20 میلیون دلاری مایکروسافت به علت نقض حریم خصوصی کودکان

دستور توقف فرایند انعقاد قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن صادر شد

به نقل از فایننشال تایمز، یک قاضی منطقه‌ای در کالیفرنیا روز سه‌شنبه با صدور دستوری انعقاد یکی از بزرگترین قرارداد‌های صنعت بازی را تا زمان «جلسه ارائه مدارک» که برای پنجشنبه و جمعه هفته آینده تنظیم شده متوقف کرد.

کمیسیون بازرگانی فدرال سال گذشته نیز برای جلوگیری از بزرگترین قرارداد تاریخ مایکروسافت اقدام کرده بود اما دیروز دوشنبه این نهاد طی شکایتی از دادگاه فدرال خواست تا زمان انجام فرایند‌هایی که احتمال نقض قوانین ضد انحصار را بررسی می‌کنند و قرار است در ماه آگوست آغاز شوند این قرارداد را متوقف کند. هردو شرکت تا روز جمعه برای ارائه مدارک مخالف با درخواست FTC زمان دارند.

مایکروسافت می‌گوید:

تسریع فرایند حقوقی در آمریکا نهایتاً گزینه‌ها و رقابت بیشتری را وارد بازار می‌کند. یک دستور توقف موقت تا زمانی که با روند خوب تصمیم دادگاه را دریافت کنیم منطقی به‌نظر می‌رسد.

دستور توقف فرایند انعقاد قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن صادر شد

شرکت اکتیویژن نیز به تذکری از سوی بابی کوتیک، مدیرعامل این شرکت در روز دوشنبه اشاره کرده است که می‌گوید شکایت FTC «پیشامد خوشایندی است» که «فرایند قانونی را تسریع می‌کند.»

کمیسیون بازرگانی فدرال از اظهار نظر درمورد دستور قاضی خودداری کرده است.

FTC در مستندات روز دوشنبه خود گفت:

مایکروسافت با کنترل محتوای اکتیویژن بیش‌ازپیش این توانایی و انگیزه را دارد که محتوای اکتیویژن را برای کاهش رقابت تضعیف کند – از جمله رقابت در زمینه کیفیت، قیمت و نوآوری محصول.

این رگولاتوری می‌گوید شکایت مذکور به دلیل گزارش‌هایی از سوی رسانه‌ها مطرح شده است که دو شرکت به دنبال انعقاد «فوری» قرارداد هستند.

جبهه‌گیری FTC در رابطه با این قرارداد عظیم یکی از بزرگترین جدال‌های این نهاد در دوران ریاست‌جمهوری جو بایدن است. بایدن در دوران ریاست جمهوری خود چندین مقام پیرو را در جایگاه‌های ضد انحصار به خدمت گرفته که هرکدام خط و نشان تندی برای فعالیت ضد رقابتی کشیده‌اند و لینا خان، مدیر FTC نیز یکی از آن مقامات است.

اداره رقابت و بازارهای انگلستان نیز در ماه آوریل دستور توقف این قرارداد را داد. این رگولاتوری مدعی بود که مایکروسافت ممکن است بازی‌های اکتیویژن را برای خدمات گیمینگ ابری خود انحصاری کند.

با این حال اتحادیه اروپا در اقدامی متفاوت از انگلستان و ایالات متحده اجازه انعقاد این قرارداد را صادر کرد و گفت مایکروسافت امتیازاتی را ارائه کرده است که نگرانی این نهاد را رفع می‌کند و مشتریان اروپایی که نسخه فعلی یا آینده بازی‌های اکتیویژن را خریداری کنند می‌توانند به مدت یک دهه در تمامی ارائه دهندگان ابری از آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ توقف فرایند انعقاد قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن توسط قاضی آمریکایی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر