coinex
راهنمای خرید تکراتو

ساخت آیفون‌های جدید با مواد کامپوزیتی فضایی ؛ گوشی‌های اپل مقاوم‌تر از همیشه

ساخت آیفون‌های جدید با مواد کامپوزیتی فضایی توسط اپل شاید در آینده محقق شود. اپل با این شیوه، آیفون‌هایی به‌مراتب مقاوم‌تر تولید خواهد کرد.

اپل اخیراً یک پتنت جدید در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده به ثبت رسانده که ساخت آیفون‌های جدید با مواد کامپوزیتی فضایی را تأیید می‌کند. گفتنی‌ست که این مواد مقاومت بسیار بالایی هم دربرابر ضربه و هم دربرابر خط و خش از خود نشان می‌دهد. ظاهراً اپل قصد دارد از کامپوزیت فضایی برای ساخت قاب پشتی گوشی‌های بعدی خود استفاده کند تا استحکام آنها را تا حد زیادی افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: افزایش تعرفه واردات آیفون ؛ آخرین ترفند انجمن‌ واردکنندگان برای واردات آیفون 14

ساخت آیفون‌های جدید با مواد کامپوزیتی فضایی

با وجود استفاده از قاب و گلس، گوشی‌های هوشمند همواره مستعد آن هستند که به دلایل مختلف دچار خط و خش شده و علاوه بر از دست دادن بخش قابل توجهی از ارزش ریالی، زیبایی خود را هم دست بدهند.

از این رو، اپل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند جهان دست به کار شده و به دنبال راهی برای مقاوم‌سازی بدنه گوشی‌های نسل جدید است. این غول فناوری اخیراً یک حق ثبت اخراع در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده به ثبت رسانده که در آن به استفاده مواد کامپوزیتی فضایی برای افزایش مقاومت بدنه گوشی در برابر انواع خط و خش پرداخته شده است.

به گزارش Gizchina، ثبت این پتنت بدان معناست که اپل در حال کار بر روی نوع جدیدی از مواد است تا گوشی‌های آیفون نسل بعد، آی‌پدها و ساعت‌های اپل واچ خود را در برابر خط و خش مقاوم کند.

ساخت آیفون‌های جدید با مواد کامپوزیتی فضایی

بر اساس شایعات موجود، اپل به دنبال آن است که دستگاه‌های نسل بعد خود را به یک لایه محافظتی قدرتمند مجهز کرده و کاربران را از تهیه قاب‌های گران‌قیمت بی‌نیاز کند. در حال حاضر پیشرفت‌های چشمگیری در رابطه با محافظت از صفحه‌نمایش به دست آمده است؛ با این حال، این ماده فضایی جدید قرار است در کل بدنه گوشی‌های مورد استفاده قرار گیرد.

این پتنت که در در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده به ثبت رسیده، نشان می‌دهد که اپل به دنبال ساخت یک پنل پشتی ضدخش با استفاده از مواد مقاوم در برابر سایش است. این مواد را می‌توان در شاسی و قاب اصلی گوشی آیفون مورد استفاده قرار داد.

اپل در این پتنت به ارائه توضیحاتی در رابطه با مواد مختلف نیز پرداخته است. به گفته محققان این غول فناوری، اگرچه مواد پلاستیکی در اتصالات رادیویی تداخلی ایجاد نمی‌کنند، اما در برابر خط و خش نیز مقاومتی ندارند. از سوی دیگر، فلزات بسیار مقاوم هستند، اما سیگنال‌های رادیویی را به هم می‌زنند. در نهایت، به مواد سرامیکی می‌رسیم که در برابر خط و خش مقاوم بوده و هیچ مشکلی برای سیگنال‌های رادیویی ایجاد نمی‌کنند، اما چندان قوی نیستند.

طبق آنچه در این پتنت آمده است، مواد کامپوزیتی فضایی می‌توانند قابلیت‌های کامپوزیت فلز و سرامیک را با یکدیگر ترکیب کرده و در نهایت علاوه بر مقاومت در برابر ساییدگی، حداقل تداخل را در سیگنال‌های رادیویی ایجاد کنند.

این ماده جدید قرار است در کنار فناوری مقاومتی کریستال شیلد اپل مورد استفاده قرار گرفته و از نمایشگر و بدنه گوشی‌های آیفون در برابر خراش محافظت کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ ساخت آیفون‌های جدید با مواد کامپوزیتی فضایی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر