coinex
راهنمای خرید تکراتو

دستگیری مدیر پروژه رمزارزی ترا در مونته‌نگرو؛ مجازات دوکوان مشخص شد

دستگیری مدیر پروژه رمزارزی ترا در مونته‌نگرو تأیید شد. این شخص که عامل اصلی سقوط رمزارز TerraUSD بود، به 4 ماه زندان محکوم شده است.

دستگیری مدیر پروژه رمزارزی ترا در مونته‌نگرو مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. دو کوان، مدیرعامل سابق شرکت Terraform Labs و مدیر پروژه رمزارزی TerraUSD و Luna که از وی به‌عنوان عامل اصلی سقوط رمزارز TerraUSD یاد می‌شود، درنهایت به تحمل 4 ماه حبس محکوم شد. گفتنی‌ست که وی از فرودگاهی در مونته‌نگرو قصد فرار به سمت امارات متحده عربی داشت ولی موفق نشده و توسط پلیس دستگیر می‌شود. لازم به ذکر است که وی به جرم جعل اسناد رسمی دستگیر و به زندان تحویل داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: دور زدن تحریم ها با رمزارز ؛ 8 میلیارد دلار ارز دیجیتال در اختیار سپاه پاسداران!

دستگیری مدیر پروژه رمزارزی ترا در مونته‌نگرو

آقای کوان در ماه مارس درحالی‌که در فرودگاه پودگوریتسا در پایتخت مونته‌نگرو سعی داشت سوار هواپیمایی به مقصد دبی شود، دستگیر شد. ظاهراً «هان چنگ-جون»، مدیر سابق امور مالی شرکت Terraform Labs نیز به‌خاطر همین جرم به چهار ماه حبس محکوم شده است.

در بیانیه دادگاه آمده که این حکم چهارماهه مشمول زمانی می‌شود که آقای کوان و هان از ماه مارس در بازداشت بوده‌اند. البته این دو نفر همچنان می‌توانند نسبت به این حکم درخواست تجدیدنظر داشته باشند. گفتنی است که آن‌ها در اولین استماع دادگاه در ماه مه ادعای بی‌گناهی کرده بودند.

دستگیری مدیر پروژه رمزارزی ترا در مونته‌نگرو

پلیس پس از دستگیری این دو نفر اعلام کرده بود که گذرنامه‌های جعلی کاستاریکایی، بلژیکی، چند لپ‌تاپ و دستگاه دیگر را هم همراهشان پیدا کرده است.

آقای کوان به‌خاطر سقوط دو توکن دیجیتالی خود در آمریکا و کره جنوبی هم متهم شده. رگولاتورهای ایالات‌متحده در ماه فوریه او و شرکتش را به برنامه‌ریزی برای یک کلاهبرداری چند میلیارد دلاری درزمینه رمزارزها متهم کرده بودند. از دیگر اتهامات او می‌توان به کلاهبرداری درزمینه اوراق بهادار، کلاهبرداری درزمینه کالاهای تجاری، کلاهبرداری به‌واسطه ابزارهای کامپیوتری و توطئه اشاره کرد.

دستگیری مدیر پروژه رمزارزی ترا در مونته‌نگرو

دادگاهی در کره جنوبی نیز پارسال حکم بازداشت کوان و پنج نفر دیگر را که در ارتباط با این پرونده بودند، صادر کرده بود. دادستان‌ها گفته بودند که شرکت Terraform Labs قوانین بازارهای مالی را زیر پا گذاشته است. بااین‌حال، مونته‌نگرو معاهده‌ای برای استرداد مجرمان با آمریکا یا کره جنوبی ندارد.

بسیاری از کارشناسان باور دارند که سقوط دو توکن لونا و TerraUSD بر وضعیت کلی بازار اثر منفی بسزایی گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ دستگیری مدیر پروژه رمزارزی ترا در مونته‌نگرو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر