coinex
راهنمای خرید تکراتو

چین در تلاش برای جذب صرافی‌های رمزارزی تحت فشار در آمریکا ؛ این کمونیست‌های مترقی!

چین در تلاش است تا بتواند با ترفندهایی به جذب صرافی‌های رمزارزی تحت فشار در آمریکا اقدام کند.

باوجود این که کشورهای دیگر در زمینه ارزهای دیجیتال رویکردی عادی را پیگیری می‌‌کنند، چین متفاوت عمل کرده و با هدف جذب صرافی‌های رمزارزی تحت فشار در آمریکا خودی نشان داده است. با این رویکرد پکن در جامعه ارزهای دیجیتال، توجه همه به این کشور جلب شده و غول‌های فناوری به ستایش آن می‌پردازند. گفتنی‌ست که هم‌اکنون دو صرافی ارز دیجیتال بزرگ OKX و Huobi در بورس اوراق بهادار هنگ‌کنگ لیست شده‌‌اند.

بیشتر بخوانید: شرایط دریافت اینماد برای صرافی‌های رمزارزی اعلام شد

جذب صرافی‌های رمزارزی تحت فشار در آمریکا توسط چین

جانی نگ، عضو شورای قانون‌گذاری، در یک پست توییتری، تمایل خود را برای ارائه کمک به کسب‌وکارهای رمزارزی ابراز کرد و به برنامه‌های احتمالی فهرست سهام برای اپراتورهای معاملات ارز دیجیتال، از جمله صرافی کوین‌بیس اشاره کرده است. این اقدام پس‌از آن صورت گرفت که کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده در هفته گذشته با شکایت از صرافی‌های بایننس و کوین بیس، حمله‌ای همه‌جانبه به ارزهای دیجیتال را آغاز کرد.

در حالی که بسیاری از کشورهای غربی در مورد ارزهای دیجیتال محتاط هستند، هنگ‌کنگ با تنظیم فعال دارایی‌های رمزارزی، رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است. در سال 2023، وزیر مالی این کلان‌شهر، پل چان، تعهد دولت را برای ایجاد یک اکوسیستم ارز دیجیتال و فین‌تک قوی اعلام کرد. از آن زمان، هنگ کنگ به طور فعال مقرراتی را برای تقویت رشد صنعت کریپتو ایجاد کرده و در این راه اقدامات مهمی را انجام داده است.

جذب صرافی‌های رمزارزی تحت فشار در آمریکا توسط چین

موضع هنگ کنگ در حمایت از رمزارزها توجه غول‌های فناوری جهانی را به خود جلب کرده است. در ماه ژانویه، شرکت سامسونگ، غول فناوری کره‌ای، راه‌اندازی یک ETF فعال در زمینه معاملات آتی بیت کوین را در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ اعلام کرد. علاوه بر این، در اواسط فوریه، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه مقامات چینی در حال ارائه یک تأییدیه استراتژیک برای تلاش‌های رمزارزی دولت هنگ‌کنگ هستند.

حتی حدس زده می‌شود که دولت چین ممکن است در نهایت از منطقه هنگ کنگ به عنوان بستر آزمایشی برای نوآوری ارزهای دیجیتال، تا زمانی که تهدیدی برای ثبات مالی این کشور نباشد، استفاده کند. این تأیید، اعتبار هنگ کنگ را به‌عنوان یک حوزه قضایی پیشرو و دوستدار رمزارز در منطقه تقویت کرده است.

در آخرین تحولات، اداره پولی هنگ کنگ (HKMA) در 9 ژوئن از برنامه‌های خود برای ایجاد بستر پیاده‌سازی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) برای خرده‌فروشی خبر داد. هدف از این اقدام، بررسی مزایای بالقوه CBDCها به‌عنوان یک روش پرداخت برای تراکنش‌های روزانه و ورود آسان مشتریان به صرافی‌های ارز دیجیتال، عنوان شده است.

لازم به ذکر است که صرافی‌های رمزارزی بزرگی همچون OKX و Huobi در حال حاضر در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ فهرست شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ تلاش چین در جذب صرافی‌های رمزارزی تحت فشار در آمریکا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر