;
coinex

گفتگو با درختان به واسطه هوش مصنوعی ChatGPT!

گفتگو با درختان به واسطه هوش مصنوعی ChatGPT ممکن شد.

گفتگو با درختان به واسطه هوش مصنوعی ChatGPT ممکن شد. دانشمندان در حال توسعه یک ابزار هوش مصنوعی به‌نام TreeTag هستند که انسان را قادر می‌سازد با کمک برنامه “ePlant” و بوسیله چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT با درختان صحبت کند. به وضوح می‌بینیم که تکنولوژی روزبه‌روز در حال گسترش است و فناوری هوش مصنوعی نیز به مراتب قدرت خود را نشان می‌دهد. قطعاً با وجود چت‌بات‌های هوش مصنوعی در آینده اتفاقات بسیار بزرگتری خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید: ادغام قابلیت‌های ChatGPT با خودروهای مرسدس بنز

گفتگو با درختان به واسطه هوش مصنوعی ChatGPT

دانشمندان با توسعه ابزاری به نام «TreeTag» که اطلاعات مربوط به درخت را ثبت کرده و آن را با کمک برنامه «ePlant» روی صفحه گوشی به نمایش درمی‌آورد، موفق شده‌اند شرایط درخت را در هر لحظه بررسی کنند. آن‌ها با برقراری ارتباط میان فناوری با ChatGPT موفق شده‌اند با درخت صحبت کنند.

TreeTag یک جعبه کوچک در ابعاد چند سانتی‌متر است که به تنه درخت چسبانده می‌شود و مجهز به مجموعه پنج حسگر است که آن را قادر می‌سازد اطلاعاتی در مورد سلامت درخت جمع‌آوری کند. سنسور‌ها نور، رطوبت و دما را ثبت می‌کنند و از طریق شتاب‌سنج می‌توانند به شما بگویند درخت چقدر متمایل شده است. همچنین یک راه دوربرگردان برای درک جریان آب و مواد مغذی با استفاده از اندازه‌گیری ابعاد ساختار داخلی درخت وجود دارد.

گفتگو با درختان به واسطه هوش مصنوعی ChatGPT

داده‌های به‌دست‌آمده در حافظه ذخیره می‌شوند و از طریق برنامه ePlant در دسترس هستند. برای هرکسی که درزمینه درخت‌کاری و جنگل‌بانی فعالیت دارد، به‌نظر می‌رسد این برنامه یک ابزار عالی است – ابزاری که کمک می‌کند تا بر علائم حیاتی درخت نظارت ویژه داشته باشیم.

اما این فناوری چطور به صحبت‌کردن انسان با درخت کمک می‌کند؟ به عبارت دیگر، ChatGPT چطور در سلامت درختان نقش دارد؟

ChatGPT یک ربات چت است که توسط «OpenAI» برای پاسخ به سؤالات انسان در مورد مسائل مختلف – از دستور پخت کیک گرفته تا حل مسائل ریاضی و پیش‌نویس متن ایمیل – توسعه یافته است. ChatGPT مبتنی بر یک «LLM» است که برای درک زبان انسان با استفاده از الگوریتم‌های ماشین ساخته شده و می‌تواند با پیداکردن الگوها، پاسخ‌هایی مناسب به سؤال مطرح‌شده بدهد (گاهی با اشتباه و خطا نیز روبه‌رو است). ChatGPT امروزه یکی از داغ‌ترین فناوری‌ها در سراسر جهان است.

یکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد TreeTag این است که با اتصال به ChatGPT به درخت اجازه می‌دهد در مورد خودش با کاربر گفت‌وگو کند و هرچه را که نیاز دارد، مطرح کند. تصاویر زیر یک نمونه گفت‌وگو است که در همکاری TreeTag و ChatGPT به ثبت رسیده.

گفتگو با درختان به واسطه هوش مصنوعی ChatGPT

درخت: «سلام. من یک اکالیپتوس هستم. امروز کمی نگرانم. چون بیش‌ازحد معمول خمیده شده‌ام.»

کاربر: «چقدر خمیده شده‌ای؟»

درخت: «من نسبت به هفته پیش 2 درجه بیشتر متمایل شده‌ام و نگران واژگون‌شدنم هستم.»

کاربر: «چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟»

درخت: «از یک باغبان بخواهید نگاهی به وضعیت من بیندازد.»

TreeTag به‌خودی‌خود می‌تواند محصول مفیدی باشد – محصولی که اطلاعات درخت را ثبت می‌کند و به کمک برنامه ePlant روی گوشی شما به نمایش درمی‌آورد – اما ادغام آن با ChatGPT نمادی از رونق هوش مصنوعی و فراگیری آن در زمینه‌های متعدد است.

در این فناوری با مستقیماً با کمک LLM درحال برقراری ارتباط با ارگانیسم‌های اطرافمان هستیم. هرچند صدایی که می‌شنویم، صدای درخت نیست و مسلم است که درخت نمی‌تواند واقعاً با زبان انسانی با ما صحبت کند، اما نباید یادمان برود که ChatGPT به ما کمک می‌کند تا اطلاعات ثبت‌شده از وضعیت درخت را در حین یک مکالمه به‌دست آوریم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ گفتگو با درختان به واسطه هوش مصنوعی ChatGPT چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر