;
coinex

قدرتمندترین قطار هیدروژنی دنیا در چین رونمایی شد

چین از قدرتمندترین قطار هیدروژنی دنیا رونمایی کرد. تولید این قطار یک هدف بسیار مهم برای چینی‌ها یا شاید هم برای جهانیان به دنبال دارد.

قدرتمندترین قطار هیدروژنی دنیا توسط چین با هدف دستیابی به کربن خنثی تا سال 2060 معرفی شد.

بیشتر بخوانید: چین در تلاش برای جذب صرافی‌های رمزارزی تحت فشار در آمریکا ؛ این کمونیست‌های مترقی!

قدرتمندترین قطار هیدروژنی دنیا توسط چین معرفی شد

چین از آنچه تحت عنوان «قوی ترین قطار هیدروژنی جهان» نام برده است، رونمایی کرد. براساس ادعای مقامات چینی، فناوری پاک و تجدیدپذیر این لوکوموتیو از پتانسیل بالایی برای جایگزینی با سیستم‌های سوخت فسیلی مورد استفاده در هزاران قطار سراسر این کشور برخوردار است.

به‌گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، موتور جدید این قطار، از یک نمونه دیزلی به هیدروژنی تبدیل شده و می‌تواند تا ۱۹۰ ساعت کار کند و در دو ساعت سوخت‌گیری شود. این موتور هم‌چنین می‌تواند تا ۲۷۰ کیلوگرم هیدروژن را در خود نگه دارد. پس از آنکه سوخت این منبع پاک مصرف شود، تنها آب برجای می‌ماند و آلاینده‌ یا گاز گلخانه‌ای مانند دی‌اکسید کربن یا دی‌اکسید گوگرد تولید نخواهد شد.

قوی ترین قطار هیدروژنی جهان که”Ningdong” نام دارد، توسط شرکت دولتی راه‌آهن چین (CRRC) توسعه یافته است. پیش‌تر بر اساس گزارش‌‌ها، این شرکت طی ماه ژانویه از اولین قطار شهری جهان با سوخت هیدروژنی رونمایی کرده بود. این قطار طی همکاری مشترک میان شرکت راه‌آهن چانگچون و ترانزیت ریلی چنگدو به بهره‌برداری رسید.

قدرتمندترین قطار هیدروژنی دنیا توسط چین معرفی شد

انتشار گازهای گلخانه‌ای، امروزه به یکی از دلایل اصلی گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی تبدیل شده است. چین ویرونگ، رئیس دانشکده مهندسی برق جیائوتنگ در این باره گفت:

از آنجا که چین قصد دارد تا سال ۲۰۶۰ میزان آلایندگی دی اکسید کربن را به صفر برساند، دولت‌ها در همه سطوح موظف هستند تا از طریق ارتقای صنعت انرژی هیدروژن، برنامه‌های توسعه هیدروژنی را برای پیشبرد این حوزه ارائه کنند.

در این راستا، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی، به‌عنوان رگولاتور ارشد اقتصادی چین، با همکاری اداره ملی انرژی در ماه مارس ۲۰۲۳ از طرحی برای ترویج توسعه صنعت هیدروژن رونمایی کرد. بر اساس این طرح، چین در تلاش است تا سال ۲۰۲۵ حدود ۵۰ هزار وسیله نقلیه با سوخت هیدروژن و مجموعه‌ای از ایستگاه‌های سوخت هیدروژنی را در اختیار داشته باشد.

هدف چین تولید ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تن هیدروژن تولید شده از منابع انرژی تجدیدپذیر، در کنار کاهش ۱ تا ۲ میلیون تنی انتشار دی اکسید کربن در سال است. براساس گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، فناوری هیدروژن راه‌آهن چین این پتانسیل را دارد که جایگزینی پاک برای بیش از ۹۰ درصد موتورهایی باشد که با سوخت فسیلی کار می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ قدرتمندترین قطار هیدروژنی دنیا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر