;
coinex

مبارزه ایلان ماسک و مارک زاکربرگ در قفس ؛ پیروز این نبرد کیست؟ [+مقایسه وضعیت جسمانی دو طرف]

روز گذشته در خبری عجیب از مبارزه ایلان ماسک و مارک زاکربرگ در قفس برایتان گفتیم و حالا این ماجرا ابعاد تازه‌ای پیدا کرده است. از واکنش مادر ایلان ماسک و سم آلتمن به ماجرا تا مقایسه قدرت جسمانی ماسک و زاکربرگ!

موضوع مبارزه ایلان ماسک و مارک زاکربرگ در قفس برمی‌گردد به توییت ایلان ماسک که در آن مارک زاکربرگ، مؤسس و مالک فیس‌بوک را به مبارزه درون قفس دعوت کرده بود.

مالک ثروتمند و خوشگذران توییتر شاید فکرش را هم نمیکرد که زاکربرگ این دعوت را قبول کند اما زاک با انتشار پستی اینستاگرامی از ثروتمندترین فرد جهان خواست تا محل مبارزه را اعلام کند!

بیشتر بخوانید: ایلان ماسک: ما همین حالا هم سایبورگ هستیم!

مبارزه ایلان ماسک و مارک زاکربرگ در قفس UFC

در یکی از عجیب‌ترین اتفاقات چند وقت گذشته صنعت فناوری، «ایلان ماسک» در یکی از توییت‌های خود، «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا را به مبارزه در قفس دعوت کرد! اما ماجرا به همین‌ نقطه ختم نشد و زاکربرگ نیز در اینستاگرام، از ماسک خواست تا محل مبارزه را اعلام کند!

ماجرای بین ماسک و زاکربرگ، از توییت مدیرعامل شرکت حوزه بلاک‌چین IBC Group درباره اپلیکیشن رقیب توییتر که توسط متا در حال توسعه است آغاز شد. ماسک که یکی از فعال‌ترین کاربران توییتر است، به این توییت پاسخ داد و نوشت:

«مطمئن هستم که دنیا نمی‌تواند صبر کند تا منحصراً زیر دست زک باشد و هیچ گزینه دیگری وجود نداشته باشد.»

ایلان ماسک و مارک زاکربرگ در رینگ مبارزه

به دنبال این توییت، یکی از کاربران در پاسخ به ماسک نوشت: «بهتره مراقب باشی ایلان ماسک، شنیدم که [زاکربرگ] داره جوجوتسو کار می‌کنه». مالک توییتر نیز با نوشتن جمله «اگر او آماده باشد، برای مسابقه توی قفس آماده هستم» به او پاسخ داد.

پس از گذشت این توییت‌ها، مارک زاکربرگ چند ساعت قبل، با انتشار یک استوری در حساب اینستاگرام خود (تصویر زیر) از ماسک خواست که محل برگزاری این مسابقه را اعلام کند تا ماجرای بین آن‌ها جذاب‌تر دنبال شود.

ایلان ماسک و مارک زاکربرگ در رینگ مبارزه

گزارشگر The Verge اعلام کرده که پست زاکربرگ در حساب اینستاگرامش در واقع یک شوخی نیست و مدیرعامل متا به نوعی توپ را به زمین ماسک انداخته است. «ایسکا ساریچ»، سخنگوی متا به ورج گفت: «همه‌چیز شفاف و مشخص است». حتی ماسک نیز به این موضوع واکنش نشان داده و با ارسال توییت کوتاهی نوشت: «هشت ضلعی وگاس» که به یکی از رینگ‌های مسابقات قهرمانی UFC اشاره دارد.

واکنش چهره‌های مشهور به احتمال مبارزه ایلان ماسک و مارک زاکربرگ در قفس

«لکس فریدمن»، دانشمند رایانه، محقق هوش مصنوعی و پادکستر روسی-آمریکایی در توییت جدیدی با اشاره به موضوع مبارزه بین ماسک و زاکربرگ، نوشت: «یک مبارزه جیو جیتسو بین زاک و ایلان قطعا ماجرای سرگرم‌کننده‌ای خواهد داشت. کاملاً برای آن آماده هستم».

می ماسک مادر ایلان ماسک در پاسخ به این توییت با دو ایموجی چهره عصبانی نوشت: «این مسابقه را ادامه ندهید!».

نکته قابل‌توجه اینکه خود ایلان ماسک نیز به توییت فریدمن پاسخ داده و نوشت: «برای یک مسابقه کاملاً MMA [هنرهای رزمی ترکیبی] آماده باش».

مبارزه ایلان ماسک و مارک زاکربرگ در قفس ؛ پیروز این نبرد کیست؟ [+مقایسه وضعیت جسمانی دو طرف]
مخالفت مادر ایلان ماسک با مبارزه ایلان ماسک و مارک زاکربرگ در قفس
با این حال، مادر ایلان بارها در توییت‌های خود، مخالفت خود نسبت به این مبارزه را نشان داده است. او در توییت دیگری خطاب به ایلان گفت:

«شوخی نمی‌کنم. فقط با کلمات با یکدیگر مبارزه کنید. در صندلی‌های راحتی خود با فاصله 1 متری. بامزه‌ترین فرد نیز برنده مسابقه می‌شود.»

در مقابل، این مسابقه یک حامی بزرگ نیز داشته است! «سم آلتمن»، مدیرعامل شرکت هوش مصنوعی OpenAI اخیراً به بلومبرگ گفت که هرچند فکر نمی‌کند ماسک یک درگیری فیزیکی را قبول کند، اما «اگر او و زاک واقعاً این کار را انجام دهند، به‌عنوان تماشاچی حضور خواهم داشت».

آلتمن و ماسک در سال 2015 به‌عنوان بخشی از یک گروه، شرکت OpenAI سازنده ChatGPT را تأسیس کردند. سپس در سال 2018، ماسک از هیئت مدیره آن کناره‌گیری کرد و از آن زمان، این دو به شیوه‌های مختلفی با یکدیگر مخالفت کرده‌اند.

گرچه در مجموع ماجرای مبارزه زاکربرگ و ماسک یک شوخی به نظر می‌رسد اما سخنگوی متا نیز گفته بود که مارک زاکربرگ در این مورد هیچ شوخی ندارد! در حال حاضر هم با وجود اینکه تاریخی برای این مبارزه اعلام نشده اما ماسک با اشاره به هشت ضلعی وگاس که از مهمترین رینگ‌های مبارزات UFC است به نوعی مکان مبارزه را تعیین کرده است! اما اگر واقعا این مبارزه شکل بگیرد چه کسی پیروز می‌شود؟

مقایسه وضعیت جسمانی و سوابق تمرینی ایلان ماسک و زاکربرگ

باید گفت که در نگاه اول و حداقل با دانسته‌های ما، وضعیت زاکربرگ به مراتب بهتر از ایلان ماسک است. هرچه باشد حتی اگر زاکربرگ بیش از حد لاغر به نظر برسد اما باید گفت او در گذشته دوره‌هایی را صرف یادگیری زبان ماندارین، گشت‌وگذار و شکار در آمریکا و حتی تمرین جوجیستو برزیلی کرده است. ورزشی که یکی از مهمترین هنرهای رزمی است و زاکربرگ حتی در اولین تجربه رقابتی خود در ماه گذشته میلادی در دو مسابقه از سه مسابقه آن پیروز شد.

درنتیجه، زاکربرگ پیش تر تمرین کرده، در حالی که ماسک پیش‌تر در توئیتی نوشته بود فراتر از پرتاب کردن فرزندانش در هوا ورزشی انجام نمی دهد پس بر روی کاغذ زاکربرگ پیروز میدان نبرد خواهد بود. هم چنین، ماسک با قدی ۱.۸۷ متری و وزنی ۸۵ کیلوگرمی چندین کلاس وزنی بالاتر از زاکربرگ ۱.۷۱ متری با وزن کم تر از ۷۰ کیلوگرم است. اختلاف سنی 12 ساله زاکربرگ و ماسک را نیز نباید فراموش کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ مبارزه ایلان ماسک و مارک زاکربرگ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)