coinex
راهنمای خرید تکراتو

فروشگاه آنلاین اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی توسط OpenAI راه‌اندازی می‌شود

OpenAI اولین فروشگاه آنلاین اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی را به‌زودی راه‌اندازی می‌کند. با این فروشگاه توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن اختصاصی خود را بسازند.

شرکت OpenAI که به‌عنوان شرکت خالق ChatGPT شناخته شده است از راه‌اندازی فروشگاه آنلاین اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی مانند گوگل‌پلی خبر داد و عنوان کرد که توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از قابلیت‌های ChatGPT، اپلیکیشن خود را توسعه داده و در این فروشگاه منتشر کنند.

بیشتر بخوانید: مدیر ارشد هوش مصنوعی متا: سطح هوش ChatGPT در حد یک سگ است!

فروشگاه آنلاین اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

ظاهراً مدیران OpenAI اهداف بلندپروازانه‌ای در سر دارند و علاوه بر ایجاد مدل‌های هوش مصنوعی به دنبال ساخت پلتفرمی مشابه گوگل پلی هستند. توسعه‌دهندگان با استفاده از این پلتفرم می‌توانند ابزارهای هوش مصنوعی خود را که بر پایه مدل‌ هوش مصنوعی ChatGPT ایجاد کرده‌اند به مشتریان خود بفروشند.

بر اساس ادعای theinformation، مدیرعامل OpenAI در جلسه‌ای با توسعه‌دهندگان از برنامه‌های خود برای ایجاد یک استور هوش مصنوعی پرده برداشته است. OpenAI با این حرکت می‌تواند به‌طور بالقوه با استورهای اپلیکیشنی که توسط مشتریان و شرکت‌های فناوری دیگر مانند Salesforce و Microsoft اداره می‌شوند، رقابت کند. همچنین OpenAI قصد دارد با ایجاد این مارکت‌پلیس پایگاه مشتریان خود را گسترش دهد و فناوری هوش مصنوعی خود را به مخاطبان بیشتری ارائه کند.

فروشگاه آنلاین اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

پیش از این سم آلتمن تایید کرده بودکه این شرکت فعلاً روند توسعه مدل زبانی جدید GPT-5 و آموزش آن را متوقف کرده است. وی افزود که این شرکت در حال کار بر روی مسائل ایمنی مربوط به مدل‌های هوش مصنوعی است و قبل از انتشار عمومی GPT-4 بیش از شش ماه زمان صرف آموزش آن کرده است.

در انتها باید گفت که به نظر می‌رسد که دیگر نمی‌توان جلوی رشد هوش مصنوعی را گرفت. در همین رابطه اعلام شده که متا دیگر توان رقابت با OpenAI و سایر شرکت‌های فعال را ندارد. در این گزارش توضیح داده شده که این غول فناوری طی یک سال گذشته حداقل یک سوم مهندسان بخش AI خود را از دست داده و اکنون با چالش‌های سختی در این زمینه روبرو شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ راه‌اندازی فروشگاه آنلاین اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی توسط OpenAI چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر