coinex
راهنمای خرید تکراتو

ساخت هواپیمای برقی توسط محققان دانشگاه MIT ؛ انقلاب سبز در صنعت حمل‌ونقل هوایی!

محققان دانشگاه MIT در حال تلاش برای تکمیل مراحل ساخت هواپیمای برقی خود هستند. با این وجود انقلابی دیگر در صنعت حمل‌ونقل جهان ایجاد خواهد شد.

گروهای از پژوهشگران دانشگاه MIT برای رسیدن به هدف ساخت هواپیمای برقی سخت مشغول تلاش هستند تا بتوانند اولین هواپیمای کاملاً برقی را ساخته و انقلابی دیگر در صنعت هواپیماسازی ایجاد کنند. اما توسعه هواپیما با موتور برقی چالش‌های بسیاری دارد و تیم توسعه باید به این موضوع فکر کنند که هواپیما امکان توقف و شارژ باتری‌های موتور را ندارد که سخت‌ترین مرحله ساخت شاید همین موضوع باشد.

بیشتر بخوانید: سرمایه‌گذاری عظیم چین برای ساخت خودرو برقی در عربستان سعودی!

دانشگاه MIT درحال ساخت هواپیمای برقی است

امروزه دیگر خودروهای تمام برقی یا هیبریدی چیز غیر عادی نیستند و گفته می‌شود آینده از آن خودروهای برقی خواهد بود. در این میان چالش‌های جدی برای ساخت هواپیماهای برقی وجود دارد اما اخیراً گروهی از پژوهشگرها در دانشگاه MIT یک گام بزرگ برای تحقق رویای ساخت هواپیمای کاملاً برقی برداشته‌اند.

همان‌طور که حدس می‌زنید، در هواپیماها امکان شارژ کردن باتری در میانه راه وجود ندارد و یک هواپیمای برقی باید قادر باشد پرواز خود را به طور کامل و بدون فدا کردن بار یا مسافران قابل حمل به پایان برساند. این موضوع یک چالش جدی در ساخت هواپیماهای برقی است و فاکتورهای محدود‌کننده‌ای چون فضا و وزن برای حمل اندوخته انرژی کافی برای این کار وجود دارد.

همین حالا هم هواپیماهای برقی در مقیاس کوچک تولید شده‌اند که از موتورهایی با با قدرت هزاران کیلوات و تعداد زیادی باتری برخوردار هستند. به وضوح چنین چیزی موجب افزایش شدید وزن هواپیما و کاهش ظرفیت حمل آن می‌شود. برای نمونه هواپیمای مسافربری 19 نفره ES-30 دارای باتری‌هایی به وزن نزدیک به 3.5 تن است که تنها از عهده مسافت پروازی نزدیک به 400 کیلومتر بر می‌آید.

دانشگاه MIT درحال ساخت هواپیمای برقی است

خبر خوب اینکه گروهی از پژوهشگرها در دانشگاه MIT یک گام اساسی برای حل این مشکل برداشته‌اند. این تیم موفق شده‌اند قطعات لازم برای ساخت یک موتور هواپیما برقی 1 مگاواتی را طراحی کنند که فضای بسیار کمی اشغال می‌کند و اندازه و وزن آن با موتورهای کوچک و به مراتب ضعیف تر برابری می کند. البته هنوز چنین موتور پرقدرتی ساخته نشده است اما پژوهشگرها عملی بودن آن را نشان داده‌اند.

به گفته پژوهشگرها، این موتور هواپیما 1 مگاواتی می‌تواند با تکیه بر باتری یا سلول‌های سوختی، ملخ هواپیماها را به تنهایی به چرخش در بیاورد و حتی می‌توان برای هواپیمای های بزرگ‌تر آن را با یک موتور جت توربو فن ترکیب کرد تا یک سیستم هیبریدی شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ ساخت هواپیمای برقی توسط محققان MIT چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    از نظر من برای مسافت های کوتا عالیه وانشالله درآینده انقلابی خواهد شدکه در مسافت هاطولانی هم بشه استفاده کرد واز نظر من اگر فناوری جاگذاری پنل های خورشیدی برای شارژ باطری ها استفاده بشه درکنارشارژ برقی که درزمین قراره اتفاق بیفته وبه نوعی دینام هم بشه کارگذاری کرد از چرخش های متورهواپیماهم بشه برق تولیدکرد‌وذخیرو خرجش کرد‌عالیه هم باعث کاهش هزینه میشه هم به محیط زیست کم میشه

    پاسخ