coinex
راهنمای خرید تکراتو

پرفروش‌ترین خودروهای برقی جهان در فصل اول 2023 ؛ تداوم پیشتازی BYD بر تسلا!

پرفروش‌ترین خودروهای برقی جهان در فصل اول 2023 مشخص شدند. ظاهراً شرکت محبوب ایلان ماسک قافیه را به رقیب چینی خود باخته است.
آژانس تحقیقات بازار کانترپوینت ریسرچ آمار پرفروش‌ترین خودروهای برقی جهان در فصل اول 2023 را منتشر کرده است که طبق آن شرکت چینی BYD با پیشتازی خود در این عرصه، شرکت تسلا را که بزرگترین شرکت تولیدکننده خودروهای الکتریکی در جهان محسوب می‌شد، شکست داده است. به طور کلی هم طبق آمار، فروش خودروهای برقی در جهان نسبت‌به سال گذشته 32 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: افزایش دوبرابری تخفیف محصولات تسلا ؛ تقلای ایلان ماسک در بازار رقابتی خودروهای برقی

پرفروش‌ترین خودروهای برقی جهان در فصل اول 2023 معرفی شدند

بازار چین در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ سهمی معادل ۵۶ درصد از فروش جهانی خودروهای برقی را کسب کرده است. چین با وجود کاهش ۱۲درصدی در فروش خودروهای سواری در این بازه زمانی، همچنان با رشد ۲۹ درصدی جایگاه خود را به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار خودروهای برقی حفظ کرده است.

همچنین در یک تحول قابل‌توجه، ایالات متحده آمریکا با پیشی گرفتن از آلمان، تبدیل به دومین بازار بزرگ خودروهای الکتریکی جهان پس از چین در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ شده است.

ایالات متحده افزایش خیره‌کننده بیش از ۷۷درصدی را در فروش خودروهای الکتریکی تجربه کرده است. در این گزارش 10 برند پرفروش خودروهای برقی و همچنین 10 مدل پرفروش این خودروها مشخص شده است.

پرفروش‌ترین خودروهای برقی جهان در فصل اول 2023 معرفی شدند

بر این اساس 21.1 درصد از فروش خودروهای برقی در جهان مربوط به BYD است که رتبه اول را به خود اختصاص داده است. تسلا نیز در رتبه‌ دوم قرار دارد که سهم آن از فروش خودروهای برقی 16.1 درصد بوده است. رتبه‌ سوم نیز متعلق‌به فولکس واگن با 6.88 درصد بازار خودروهای برقی است. جیلی، جنرال موتورز و مرسدس بنز در رتبه‌های چهارم تا ششم قرار داشته و هر یک به ترتیب 5.86، 4.71 و 4.28 درصد از بازار را از آن خود کرده‌اند.

BMW، استلانتیس، هیوندای-کیا، رنو و نیسان در رتبه‌های هفتم تا دهم قرار دارند. اما در مورد مدل‌های پرفروش خودروهای برقی، تسلا پیشتاز است. این خودروساز آمریکایی با دو مدل Y و 3 رتبه اول و دوم این رتبه‌بندی را به خود اختصاص داده است.

سه رتبه بعدی نیز متعلق به مدل‌های BYD هستند. سانگ، ATTO۳ و Qin مدل‌هایی از محصولات این خودروساز چینی هستند که به ترتیب در رده‌های‌ سوم تا پنجم مدل‌های پرفروش خودروهای برقی قرار گرفته‌اند. وولینگ نیز با Hongguang mini EV در رتبه ششم قرار گرفته است. رتبه هفتم باز هم به یکی از محصولات BYD رسیده و محصول دلفین این خودروساز این جایگاه را به خود اختصاص داده است. آیون نیز از قافله عقب نمانده و با مدل اس خود به رتبه هشتم رسیده است. هان BYD و لومین چانگان نیز در رتبه‌های نهم و دهم قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ پرفروش‌ترین خودروهای برقی جهان در فصل اول 2023 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر