coinex
راهنمای خرید تکراتو

حکم 5 سال حبس برای هکر حساب سلبریتی‌های توییتر تایید شد

با توجه به سرقت رمزارزهای افراد مشهور، هکر حساب سلبریتی‌های توییتر در سال 2020 به حکم دادگاه به 5 سال حبس محکوم شده است.

چیزی نزدیک به سه سال پیش، شاهد هک گسترده پلتفرم توییتر بودیم که طی آن، پروفایل برخی افراد مشهور با میلیون‌ها فالوور به منظور دریافت رمزارز، مورد حمله هکری قرار گرفت. در همین راستا به گزارش تک‌کرانچ حالا «جوزف جیمز اوکانر» 24 ساله، به‌عنوان هکر حساب سلبریتی‌های توییتر با گذشت نزدیک به سه سال، درواقع تحت عنوان یکی از هکرهای مسئول این حمله به پنج سال حبس محکوم شده است.

لازم به ذکر است که در نتیجه این حمله، توییتر کنترل‌های امنیت سایبری خود را ارتقاء داد و از کلیدهای امنیتی سخت‌افزاری برای کارمندان خود نیز رونمایی کرد تا از تلاش‌های فیشینگ هکرها در آینده در امان باشند.

اوکانر در اردیبهشت‌ماه بعد از اعتراف به چهار فقره هک کامپیوتری، کلاهبرداری و جاسوسی سایبری و سرقت 794 هزار دلار رمزارز، حالا با یک محکومیت حبس پنج ساله روبرو شده است. وی همچنین درباره بازگرداندن 794 هزار دلار رمزارز سرقت‌شده به قربانیان این حمله موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید: ایلان ماسک می‌گوید تجربه کاربری توییتر را ارتقا داده است

حکم محکومیت هکر حساب سلبریتی‌های توییتر

اوکانر یک شهروند بریتانیایی بوده و اوایل امسال حکم استرداد وی به درخواست دادستان‌های ایالات‌متحده از اسپانیا صادر شد و از آن هنگام نیز در بازداشت این نهاد قرار دارد. طبق اعلام «جد اس. راکف»، قاضی پرونده، اوکانر به علت اینکه قبل از محاکمه خود، بیش از دو سال در بازداشت قرار داشته، احتمالاً همین بازه زمانی به عنوان نیمی از دوران پنج ساله محکومیت هکر حساب سلبریتی‌های توییتر محسوب شود.

بنا به اظهارات دادستان‌ها، اوکانر از توانایی‌های خود در حوزه تکنولوژی جهت انجام اهداف مخربش بهره برده که حمله تعویض سیم‌کارت جهت سرقت رمزارز، هک‌کردن توییتر، نفوذ کامپیوتری به‌منظور تسخیر حساب‌های شبکه اجتماعی و حتی ایجاد مزاحمت سایبری برای دو قربانی را شامل می‌شود.

هکر حساب سلبریتی‌های توییتر

مطابق تحقیقاتی که در دپارتمان خدمات مالی نیویورک در سال 2020 صورت گرفته و طی آن اتهامی مبنی بر حمایت ناکافی از امنیت سایبری کاربران بر علیه توییتر مطرح شد، حاکی از آن است که هکرها با تماس به کارمندان توییتر، ادعا کرده‌اند که بخشی از تیم فناوری اطلاعات آن هستند و سپس ضمن نفوذ به حساب سیاستمداران، افراد مشهور و کارآفرینان، با وعده «بیت کوین خود را دو‌برابر کنید» (مانند تصویر بالا از حساب بایدن) اقدام به کلاهبرداری از کاربران کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص حکم محکومیت هکر حساب سلبریتی‌های توییتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر