coinex
راهنمای خرید تکراتو

کامپیوتر کوانتومی مایکروسافت تا 10 سال آینده عرضه می‌شود

کامپیوتر کوانتومی مایکروسافت به‌عنوان یکی‌از بهترین رایانه‌های کوانتومی جهان تا 10 سال آینده معرفی خواهد شد.

ظاهراً قرار است کامپیوتر کوانتومی مایکروسافت تا 10 سال آینده معرفی شود. این خبر را خود مایکروسافت منتشر کرده و آنطور که برمی‌آید احتمالاً دومین شرکت برتر فناوری جهان مشغول توسعه این رایانه عظیم است. به گفته کریستا سوور، معاون توسعه پیشرفته کوانتومی مایکروسافت، این رایانه کوانتوم می‌تواند یک میلیون عملیات کوانتومی را در ثانیه انجام دهد.

بیشتر بخوانید: واکنش‌های جهانی به رونمایی از اولین پردازنده کوانتومی ایران ؛‌حداقل لیبل آمریکایی را پاک می‌کردید!

کامپیوتر کوانتومی مایکروسافت در دست توسعه است

مایکروسافت برنامه‌هایش را برای ساخت ابرکامپیوتر کوانتومی خود با استفاده از کیوبیت‌های توپولوژیکی که محققان این شرکت چندین سال روی آن کار کرده‌اند، اعلام کرد.

«کریستا سوور»، معاون توسعه پیشرفته کوانتومی مایکروسافت، به TechCrunch اعلام کرد: «ساخت یک ابرکامپیوتر کوانتومی با استفاده از این کیوبیت‌ها که می‌تواند یک میلیون عملیات کوانتومی را در ثانیه انجام دهد، کمتر از 10 سال طول می‌کشد.»

کامپیوتر کوانتومی مایکروسافت در دست توسعه است

مایکروسافت سال گذشته توانایی خود در ایجاد کیوبیت‌های مبتنی بر Majorana را اعلام کرد که در آن زمان یک پیشرفت بزرگ برای غول ردموندی محسوب می‌شد. کیوبیت‌های Majorana (به‌خصوص در مقایسه با تکنیک‌های سنتی) بسیار پایدار هستند اما ایجاد آن‌ها نیز بسیار دشوار است. پس از گذشت یک سال، غول نرم‌افزاری اکنون یک بار دیگر به نقطه عطف خود در این زمینه اشاره کرد که درنهایت منجر به ساخت یک ابررایانه کوانتومی می‌شود.

سوور به تک‌کرانچ گفت:

«امروز ما واقعاً به سطح مشخصی از اجرای اساسی برنامه‌های خود رسیده‌ایم. درحال‌حاضر ماشین‌‎های کوانتومی متوسط پرسروصدایی داریم که براساس کیوبیت‌های فیزیکی ساخته شده‌اند و هنوز به‌اندازه کافی قابل اعتماد نیستند که بتوانند برای علم یا صنایع تجاری مفید واقع شوند. سطح بعدی که باید به آن برسیم، سطح انعطاف‌پذیری است. برای این کار نه‌تنها باید با کیوبیت‌های فیزیکی کار کنیم، بلکه باید آن‌ها را در یک کد تصحیح‌کننده خطا قرار دهیم و از آن‌ها به‌عنوان یک واحد برای عملکرد به‌عنوان یک کیوبیت منطقی استفاده کنیم.»

مدیر ارشد مایکروسافت استدلال می‌کند که برای رسیدن به این نقطه، یک کامپیوتر کوانتومی باید بتواند یک میلیون عملیات کوانتومی قابل اعتماد در ثانیه را انجام دهد و نرخ شکست آن یک عملیات در هر تریلیون عملیات باشد.

کامپیوتر کوانتومی مایکروسافت در دست توسعه است

گام بعدی مایکروسافت درحال‌حاضر ساخت کیوبیت‌های محافظت‌شده با سخت‌افزار است و سوور اشاره کرده که تیم آن‌ها به پیشرفت‌های بزرگی در این زمینه دست یافته‌اند. این کیوبیت‌ها کوچک (کمتر از 10 میکرون در هر سمت خود) و به‌اندازه کافی سریع خواهند بود و می‌توانند یک عملیات کیوبیت را در کمتر از یک میکروثانیه انجام دهند.

پس از آن، مایکروسافت قصد دارد روی درهم‌تنیدن این کیوبیت‌ها کار کند و آن‌ها را از طریق فرایندی به نام Braiding که حداقل از اوایل دهه 2000 بیشتر به‌عنوان یک تئوری مورد‌بحث قرار داشته است، عملی کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ کامپیوتر کوانتومی مایکروسافت چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر