coinex
راهنمای خرید تکراتو

آزادسازی واردات خودرو بالای 2500 سی سی به ایران تایید شد

آزادسازی واردات خودرو بالای 2500 سی سی به ایران قطعی شد. اما تعرفه واردات این خودروها به ایران بسیار بالا تعیین شده است!

طی روزهای اخیر بحث موافقت با مصوبه جدید دولت درباره تعرفه جدید واردات خودروهای خارجی بسیار داغ بود تا سرانجام در روز سه‌شنبه این مصوبه مورد موافقت مجلس قرار گرفت که طبق آن از این پس تعرفه‌های نجومی برای ورود خودرو به داخل کشور را شاهد خواهیم بود. مطابق با این مصوبه، تعرفه‌های واردات خودرو بین 11 تا 171 درصد مشخص شده است.

بااین‌حال نکته قابل‌توجه در خصوص تعرفه‌های جدید این بود که تعرفه واردات خودروهای بالای 2500 و 3000 سی سی نیز منتشر شده است. همین امر به‌نظر به نوعی می‌تواند موافقت با آزادسازی واردات خودرو بالای 2500 سی سی به ایران قلمداد شود.

بیشتر بخوانید: قیمت خودروهای وارداتی کیا در بازار ایران اعلام شد [+جدول]

موافقت با آزادسازی واردات خودرو بالای 2500 سی سی به ایران

طی روز گذشته، یکی از نمایندگان مجلس در میان خبرنگاران، به‌طور رسمی آزادسازی واردات خودروهای با حجم موتور بیشتر از 2500 سی‌سی را مورد تایید قرار داد و اعلام کرد که دولت قصد صدور مجوز واردات این دسته از خودروها را دارد.

«جلال رشیدی کوچی»، نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان، در جریان نمایشگاه خودرو شیراز بیان داشت: «دولت به این نتیجه رسیده که اجازه واردات خودروهای بالای 2500 سی سی را نیز صادر کند،‌ اما برای این خودروها تعرفه بالاتری خواهد گرفت. این نگاه من هم هست، اما نه تا این اندازه! نگاه ما به تعرفه‌های پلکانی بود، اما 171 درصد برای خودروهای با حجم موتور بالای 3000 زیاد است.»

آزادسازی واردات خودرو بالای 2500 سی سی به ایران

این نماینده مجلس همچنین اضافه کرد: «البته حتی اگر 171 درصد تعرفه هم بگیریم باز هم این خودروها نسبت به خودروهای هم‌تراز خارجی که در بازار ایران هستند تا 800 درصد ارزان‌تر خواهند بود.»

بنابراین براساس مصوبه جدید تعرفه جدید واردات خودروهای خارجی، تعرفه واردات خودروهای با حجم پیشرانه 2500 تا 3000 سی سی 161 درصد تعیین شده و همچنین این تعرفه برای خودروهای با حجم پیشرانه بیشتر از 3000 سی سی هم 171 درصد عنوان شده است. لذا عملا دولت‌مردان و مسئولان، صدور مجوز واردات خودروهای بالای 2500 سی سی را مورد موافقت قرار داده‌اند،‌ بااین‌حال چنین تعرفه‌هایی باعث قیمت‌گذاری نجومی خودروهای وارداتی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص آزادسازی واردات خودرو بالای 2500 سی سی به ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    یکی تکلیف منو روشن کنه چرا ix55 که من ۱۰۰ هزار دلار خریدم آن موقع گران نبود اما الان تعرفه ۱۷۱ درصدی گران است!؟

    پاسخ