coinex
راهنمای خرید تکراتو

مدل زبانی Inflection برای رقابت با OpenAI و گوگل معرفی شد

استارتاپ Inflection از مدل زبانی Inflection رونمایی کرده که قصد رقابت با GPT-3.5 شرکت OpenAI و PaLM گوگل را دارد.

مدل زبانی بزرگ استارتاپ Inflection با نام Inflection-1 از لحاظ اندازه و قابلیت‌ها چیزی در حدود GPT-3.5 بوده که در ChatGPT از آن استفاده می‌شود. به ادعای این استارتاپ با اجرای چند بنچمارک روی مدل‌های مختلفی همچون GPT-3.5 ،LLaMA ،Chinchilla و PaLM-540B، آن‌ها نتیجه گرفته‌اند که مدل زبانی Inflection که در پشت چت‌بات Pi است هم‌رده یا حتی در تعدادی از شاخص‌ها برتر از این مدل‌هاست.

این استارتاپ همچنین وعده ارائه نتایج عملکرد یک مدل بزرگ‌تر را در آینده داده که احتمالاً قابلیت‌هایی در حد و اندازه GPT-4 و PaLM-2 (L) دارد، بااین‌حال هنوز درباره زمان این اتفاق اطلاعاتی در دست نیست. Inflection مطمئناً منتظر زمانی خواهد ماند که بتواند حرفی برای گفتن در برابر مدل‌های قدرتمند رقیب داشته باشد.

بیشتر بخوانید: تماشا کنید: تصاویر ازدواج جان اسنو و دنریس تارگرین که با هوش مصنوعی ساخته شده است

قابلیت‌های مدل زبانی Inflection

طبق اعلام Inflection، مدل هوش مصنوعی آن‌ها در اجرای عملیات‌های گوناگونی همچون شرکت در امتحانات دوره متوسطه اول یا دوم به‌طور قابل قبول و خوبی عمل کرده و در بنچمارک‌های «عقل سلیم» نیز نتایج خوبی کسب کرده است. البته Inflection-1 در حوزه‌هایی همچون کدنویسی به اندازه مدل GPT-3.5 موفق نبوده و به‌طور کلی در مقابل GPT-4 نیز رقابت را خواهد باخت.

مدل زبانی Inflection

لازم به ذکر است که شرکت‌های فناوری هنوز به‌طور رسمی اقدام به دسته‌بندی مدل‌های هوش مصنوعی خود از نظر وزنی نکرده‌اند، بااین‌حال ایده کلی این است که مقایسه مدل‌های کوچک با دیگر مدل‌های کوچک و مدل‌های بزرگ نیز با نمونه‌های مشابه صورت پذیرد. با توجه به اینکه هنوز در سنین کم عمر این صنعت هستیم، احتمالاً نیازمند مدت زمان بیشتری برای انجام این دسته‌بندی‌ها به‌صورت رسمی‌تر از سوی شرکت‌ها خواهیم بود.

به‌هرحال مدل زبانی Inflection فعلاً جهت استفاده عمومی در دسترس قرار نگرفته و از سوی سازمان‌های مستقل مورد بررسی قرار نگرفته است، درنتیجه نمی‌توانیم با اطمینان به نتایج بنچمارک‌های این شرکت اتکا کنیم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مدل زبانی Inflection چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر