coinex
راهنمای خرید تکراتو

سم آلتمن: هوش مصنوعی می‌تواند عامل پایان فقر در جهان باشد!

به باور مدیرعامل OpenAI، هوش مصنوعی توانایی تأثیرگذاری فراوانی بر پایان فقر در جهان دارد و لذا هوش مصنوعی مهم‌ترین بخش روبرویی بشر با فناوری است.

«سم آلتمن»، مدیرعامل شرکت OpenAI، طی رویداد اجلاس فناوری بلومبرگ در سان‌فرانسیسکو اظهاراتی در خصوص نگرانی‌ها پیرامون پیشرفت سریع فناوری هوش مصنوعی مطرح کرد. وی بیان داشت: «فکر می‌کنم قدم فعلی، مهم‌ترین قدمی است که بشریت باید در مواجهه با فناوری آن را پشت‌سر بگذارد و واقعاً برای این مسئله اهمیت قائلم.»

براساس جدیدترین بیانات آلتمن، فناوری هوش مصنوعی با سرعت چشمگیری در حال پیشرفت بوده که همین امر خود توانایی ایجاد مشکل به روش‌های مختلفی را دارد؛ اما، از طرفی کفه ترازو مزایای آن نسبت به معایبش سنگین‌تر است و بشر در روبرویی با این فناوری با مهم‌ترین روزهای تاریخی خود مواجه است. همچنین به اعتقاد آلتمن، هوش مصنوعی توانایی پایان دادن به فقر در جهان را نیز دارد.

سم آلتمن در پاسخ به این سؤال که آیا خودش از موفقیت‌های OpenAI نفع مالی می‌برد یا خیر، گفت او به‌اندازه کافی پول دارد و انگیزه‌اش برای ادامه مسیر مسائل مالی نیست. آلتمن گفت بخشی از ذات بشر این است که بخواهد مفید باشد و روی چیزهایی کار کند که اهمیت دارند.

این اظهارات در حالی مطرح شده که شرکت OpenAI سال پیش با عرضه مدل‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌ای همچون DALL-E و ChatGPT بسیار در جلب نظر کاربران موفق عمل کرد. هم‌اکنون نیز گفته می‌شود که در پی این موفقیت‌ها، ارزش این شرکت به 27 میلیارد دلار افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: شناسایی تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی با اپلیکیشن AI or Not

پایان فقر در جهان با هوش مصنوعی

آلتمن در ادامه ضمن اشاره به وجود خطرات بالقوه‌ای که در این گذار فناوری وجود دارد، درباره کاربردهای AI در برخی حوزه‌ها مانند داروسازی، علم و آموزش صحبت کرد. مدیرعامل OpenAI در ادامه افزود: «فکر می‌کنم این فناوری برای پایان‌دادن به فقر مفید باشد؛ اما باید ریسک‌ها را مدیریت کنیم تا به آن نقطه برسیم.»

پایان فقر در جهان

این در حالی است که ایلان ماسک یکی از افرادی بوده که قبلاً درباره فناوری هوش مصنوعی و زیان‌های احتمالی آن در جهان با نگرانی خاصی صحبت کرده بود. حالا به عقیده سم آلتمن به‌نظر ماسک به حد زیادی به ایمنی در زمینه هوش مصنوعی اهمیت می‌دهد و لذا انتقاداتش از تفکر درستی هم ناشی می‌شود.

آلتمن در پایان اظهاراتش به موضوع جالب مبارزه ماسک و زاکربرگ در قفس که به‌نظر حتی برنامه‌های برگزاری واقعی آن هم ریخته شده، به شوخی عنوان داشت: «اگر ماسک و زاک واقعاً چنین کاری انجام دادند، می‌روم و این مسابقه را تماشا می‌کنم.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ادعای مدیرعامل OpenAI در خصوص پایان فقر در جهان با هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر