coinex
راهنمای خرید تکراتو

مایکروسافت تراشه هوش مصنوعی اختصاصی خودش را می‌سازد؛ رقابت با AWS داغ‌تر می‌شود

ظاهراً مایکروسافت درحال توسعه تراشه هوش مصنوعی اختصاصی خود است تا بدین‌وسیله رقابت بر سر این نوع تراشه‌ها را وسیع‌تر کرده و AWS آمازون را زمین بزند.

این روزها دادگاه تصاحب کمپانی اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت در حال برگزاری است تا مشخص شود که غول تکنولوژی جهان بالاخره می‌تواند این کمپانی بازی‌سازی را از آن خود کند یا خیر. اما این دادگاه با حواشی زیادی همراه شده و اطلاعات محرمانه‌ای نیز مانند اسناد سِری سونی طی آن فاش شده است.

حال اسناد جدیدی در این دادگاه منتشر شده که فاش می‌کند مایکروسافت درحال توسعه تراشه هوش مصنوعی اختصاصی خود است تا بتواند عرصه را بر رقیبی همجون AWS آمازون تنگ کند.

یشتر بخوانید: هوش مصنوعی AudioPaLM گوگل معرفی شد!

مایکروسافت تراشه هوش مصنوعی اختصاصی خود را می‌سازد

در بخشی از دادگاه FTC علیه معامله خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، اسنادی مربوط به جلسه هیئت مدیران این شرکت در سال 2022 منتشر شده است که می‌گوید مالک بینگ چت درحال کار روی تراشه‌هایی اختصاصی برای پیشبرد پروژه‌های هوش مصنوعی و ابری خود است.

مایکروسافت توسعه تراشه‌ها را به‌عنوان اقدامی در نظر گرفته که این شرکت را به هدف اصلی‌اش نزدیک‌تر می‌کند. این غول دنیای فناوری انتظار دارد که این کسب‌وکار جدید تا سال 2030 درآمدی معادل 10 میلیارد دلار را برای آن‌ها فراهم کند.

مایکروسافت تراشه هوش مصنوعی اختصاصی خود را می‌سازد

خبرگزاری اینفورمیشن قبلاً در ماه آوریل گفته بود که مایکروسافت از سال 2019 درحال توسعه یک تراشه هوش مصنوعی اختصاصی به‌ نام Athena بوده است. این شرکت امید دارد که تراشه آن‌ها از رقبا قوی‌تر باشد و بتواند پروژه‌های هوش مصنوعی این شرکت را جلو بیندازد.

توسعه تراشه بخشی از تلاش مایکروسافت برای رشد کسب‌وکار هوش مصنوعی این شرکت در سه سال آینده است. مایکروسافت انتظار دارد که در این سه سال درآمد خود را از بخش هوش مصنوعی و داده به 26 میلیارد دلار برساند. ساتیا نادلا، مدیرعامل این شرکت هم قبلاً گفته بود که هدف آن‌ها این است که تا سال 2030 مجموع درآمد سالانه خود را به 500 میلیارد دلار افزایش دهند. درآمد مایکروسافت در سال 2022 حدود 200 میلیارد دلار بود.

براساس گزارش هیئت‌مدیره، مایکروسافت تا ماه ژوئن 2022 حدود 16 درصد از بازار سرورهای ابری دنیا را در اختیار داشته است، درحالی‌که آمازون 38 و گوگل تنها 8 درصد از سهم این بازار را در دست داشته‌اند. نادلا در همان جلسه در‌این‌باره گفته بود:

«اولویت ما حفظ رشدی فراتر از نرخ رشد بازار است تا بتوانیم برتری خود را نسبت به گوگل افزایش دهیم و فاصله‌مان را با AWS کم کنیم.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ تراشه هوش مصنوعی اختصاصی مایکروسافت چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر