coinex
راهنمای خرید تکراتو

هوش مصنوعی AudioPaLM گوگل معرفی شد!

اخیراً از هوش مصنوعی AudioPaLM گوگل با توانایی شنیدن، صحبت کردن و ترجمه توسط این کمپانی آمریکایی رونمایی شده تا شاهد تداوم پیشرفت این فناوری باشیم.

این روزها شاهد پیشرفت روزافزون هوش مصنوعی هستیم. در همین راستا تعداد زیادی از افراد از هوش مصنوعی جهت کمک به انجام کارهای خود استفاده می‌کنند، اما نباید منکر قابلیت‌های بسیار کاربردی‌تر این فناوری باشیم. از سال‌ها پیش گوگل در پی دسترسی به ظرفیت کامل هوش مصنوعی بوده و حالا هوش مصنوعی AudioPaLM گوگل معرفی شده است؛ مدلی که توانایی گوش دادن با دقت بسیار بالایی را دارد و حتی می‌تواند حرف بزند یا ترجمه کند.

به گزارش گیزموچاینا، AudioPaLM از واژگان مشترکی استفاده می‌کند که گفتار و متن را با بهره‌گیری از تعداد محدودی نشانه‌های مجزا، بیان می‌کند؛ این ویژگی به مدل مذکور اجازه خواهد داد تا کارهایی همچون تشخیص گفتار، تبدیل متن به گفتار و ترجمه‌ گفتار به گفتار را با معماری و فرایند آموزشی واحد، اجرا کند.

بیشتر بخوانید: ابزار رده‌بندی و مقایسه چت‌بات‌های هوش مصنوعی معرفی شد

قابلیت‌های هوش مصنوعی AudioPaLM گوگل

مهندسان گوگل، AudioPaLM را به‌عنوان مدل زبان جدید رونمایی کرده‌اند که قادر است با دقت چشمگیری به صحبت‌های دیگران گوش داده و حتی آن‌ها را به زبان‌های دیگر ترجمه کند. این مدل از معماری چندوجهی استفاده می‌کند و نقاط قوت دو مدل کنونی یعنی PaLM-2 و AudioLM را ادغام خواهد کرد.

هوش مصنوعی AudioPaLM گوگل

مدل AudioLM در نگه‌داری از اطلاعاتی همچون هویت و لحن صحبت گوینده بسیار عالی کار خواهد کرد. با ترکیب این دو مدل زبانی، هوش مصنوعی AudioPaLM گوگل ایجاد شده که از تخصص زبانی PaLM-2 نیز استفاده می‌کند تا درک کاملی از متن و گفتار داشته باشد.

هوش مصنوعی AudioPaLM از سیستم‌های موجود در ترجمه‌ گفتار عملکرد بهتری دارد و حتی امکان انجام ترجمه‌ گفتار به نوشتار را با ترکیب‌های زبانی‌ای که پیش‌تر هرگز با آن‌ها روبرو نشده، را دارد. این هوش مصنوعی جدید توانایی انتقال صداها را براساس اعلان‌های گفتاری کوتاه، بین زبان‌ها را دارد و می‌تواند صداهای متفاوتی را به زبان‌های گوناگون ضبط و بازتولید کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص هوش مصنوعی AudioPaLM گوگل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر