coinex
راهنمای خرید تکراتو

مالیات 17 میلیاردی برای اینفلوئنسرهای اینستاگرامی ؛ دریافت مالیات از خدماتی که ارائه نمی‌شود!

براساس طرح دریافت مالیات از اینفلوئنسرهای اینفلوئنسرهای اینستاگرامی دارای بیش از 500 هزار فالوئر، 123 اینفلوئنسر باید به میزان 17 میلیارد تومان مالیات پرداخت کنند.

طرح دریافت مالیات از اینفلوئسرهای فعال در شبکه‌های اجتماعی مدتی است که مدنظر سازمان امور مالیاتی کشور قرار گرفته و این سازمان به‌منظور دریافت مالیات از اینفلوئنسرهای دارای بیش از 500 هزار فالوئر، تعداد 551 فعال مجازی را شناسایی کرده است.

طبق اعلام «مهدی موحدی بک‌نظر»، سخنگوی سازمان امور مالیاتی، براساس بند ز تبصره 6 قانون بودجه سال 1399، سازمان امور مالیاتی موظف به شناسایی کاربران دارای بیش از 500 هزار دنبال‌کننده در رسانه‌های کاربرمحور و دریافت مالیات از محل درآمد تبلیغات شده است. وی با اشاره به این نکته که دستورالعمل اجرایی مرتبط با این موضوع هم نگارش و تدوین شده، از اجرای این مصوبه خبر داده است.

به همین جهت موحدی بک‌نظر در مورد تعدادی اینفلوئنسرهایی که مشمول دریافت مالیات شده‌اند بیان داشت: «تعداد قابل توجهی از این افراد تا به امروز شناسایی شده‌اند و برای 123 اینفلوئنسر اینستاگرامی که درآمد قابل توجهی داشتند، درآمد تشخیصی صادر شده‌ است.»

همچنین براساس اعلام موحدی بک‌نظر، سازمان امور مالیاتی کشور در پی بررسی‌هایی که در اظهارنامه‌های مالیاتی سال 1399 و 1400 انجام داده 551 کاربر و فعال مجازی دارای بیش از 500 هزار دنبال‌کننده را که مشمول مالیات بر درآمد خواهند شد، مورد شناسایی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: انتقال چت‌های واتساپ میان دو گوشی با آپدیت جدید ساده‌تر شد

دریافت مالیات از 123 اینفلوئنسر اینستاگرامی

طرح دریافت مالیات از اینفلوئنسرها که تمامی آن‌ها هم عضو اینستاگرام هستند در حال اجرا است؛ این در حالی‌است که هم‌اکنون نزدیک 10 ماه از فیلترینگ این شبکه اجتماعی در ایران گذشته است. در حالی که مسئولان با هدف کاهش کاربران و میزان استفاده از این شبکه اجتماعی دست به فیلتر کردن اینستاگرام زده‌اند اما به نظر می‌رسد، این کاهش تعداد کاربران رقم نخورده و این شبکه هم‌چنان مورد بهره‌برداری بسیاری از کاربران ایرانی بوده که امکان دریافت مالیات از افراد دارای بیش از 500 هزار دنبال‌کننده فراهم شده است.

موحدی بک‌نظر در ادامه افزود: «تراکنش‌ها و حساب‌های این افراد شناسایی شدند و تقریبا مجموع تراکنش‌های واریزی برای این 123 اینفلوئنسر اینستاگرامی در سال 1400 بیش از 2.3 هزار میلیارد تومان بوده‌ است. معیار تشخیص درآمد اینفلوئنسرها لزوما واریزی به حساب بانکی آن‌ها نیست و توانستیم از طریق شرکت‌های واسط تبلیغاتی این افراد را شناسایی کنیم.»

123 اینفلوئنسر اینستاگرامی

همچنین سخنگوی سازمان امور مالیاتی در مورد شیوه شناسایی این افراد هم عنوان داشت: «برخی از این افراد در فضای مجازی شناسه هویتی تعریف‌شده‌ای نداشتند و با اسامی مستعار و متفاوت از شناسه هویتی و مشخصات سجلی خودشان در رسانه‌های کاربر محور فعالیت داشتند. طبیعتا برای شناسایی هویت این افراد و میزان درآمد آن‌ها، لازم به شناسایی هویت اصلی این افراد بود؛ بنابراین شرکت‌های واسطی که تبلیغاتی برای این افراد جذب می‌کردند، باید شناسایی می‌شدند تا به هویت اصلی و شماره حساب بانکی این افراد دسترسی پیدا کنیم.»

اما موحدی بک‌نظر در مورد میزان وصول مالیات از 123 اینفلوئنسر اینستاگرامی شناسایی‌شده بیان داشت: «صرفا برای تعداد 123 اینفلوئنسر شناسایی‌شده حدود 17 میلیارد تومان مالیات تشخیص داده شده که 23 نفر از اینفلوئنسرها این مالیات را پذیرفتند و در قالب توافق ماده 238 مالیات را می‌پردازند.»

سخگوی سازمان امور مالیاتی همچنین اعلام کرد که در این میان 628 بلاگر و اینفلوئنسر هم شناسایی شده‌اند که هنوز اظهارنامه‌ای نداشته و باید برای آن‌ها اظهارنامه تخمینی تکمیل شود. البته براساس اعلام موحدی بک‌نظر، تا امروز برای حدود 300 نفر از این افراد اظهارنامه براوردی تولید شده و برنامه اطلاع‌رسانی‌های لازم جهت شناسایی مالیات به حق این افراد هم در حال انجام است.

طبق اعلام سخنگوی سازمان امور مالیاتی، به هیچ عنوان چنین تعدادی از فالوئر در پلتفرم‌های ایرانی وجود ندارد و لذا، اخذ مالیات از فعالان در این شبکه‌ها و پیام‌رسان‌ها امکان‌پذیر نیست. وی درباره روبیکا اعلام داشت: «روبیکا پلتفرم جدیدی است و تعداد دنبال‌کننده‌ها در این پلتفرم به 500 هزار نفر نمی‌رسد و افرادی که درآمد آن‌ها شناسایی شده در پلتفرم‌های خارجی مانند اینستاگرام فعالیت داشتند.»

این در حالی است که مسئولان کشور انتظار داشتند پس از فیلترینگ اینستاگرام مردم از پلتفرم‌های داخلی استقبال کنند و همواره از آمار بالای استقبال کاربران از پلتفرم‌های ایرانی صحبت می‌کردند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص دریافت 17 میلیارد تومان مالیات از 123 اینفلوئنسر اینستاگرامی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (27 نظر)

    پول باج ! پول زور ! صددرصد هم ندن میکشنشون !
    کار همیشگی شون !

    پاسخ

    متن رو دوباره بخونید
    براساس طرح دریافت مالیات از اینفلوئنسرهای اینفلوئنسرهای اینستاگرامی دارای بیش از 500 هزار فالوئر، 123 اینفلوئنسر باید به میزان 17 میلیارد تومان مالیات پرداخت کنند.
    تراکنش‌ها و حساب‌های این افراد شناسایی شدند و تقریبا مجموع تراکنش‌های واریزی برای این 123 اینفلوئنسر اینستاگرامی در سال 1400 بیش از 2.3 هزار میلیارد تومان بوده‌ است.

    خب کسایی که میگن نباید مالیات بدن توجه کنن این مالیات کمتر از یک درصد و به طور دقیق 0.74 درصد میشه ، مگه کسی که اینقدر درامد داشته خونش از ما رنگین تره که مالیات نده
    در ضمن اگر دولت فیلتر کرده خب چرا اونا خواستن از یک فضای غیر قانونی درامد کسب کنن ، حالا که درامد نجومی داشتن باید مالیاتش رو هم بدن
    بذارید یک مثال بزنم و رندش کنم : طرف اگر 23 میلیون تومن درامد داشته مالیاتش میشه حدود 170هزار تومن یا اگر 230 میلیون تومن درامد داشته مالیاتش میشه حدود یک میلیون و هفتصد هزار تومن
    وقتی منطق نداری و حاضر نیستی یه ضرب و تقسیم ساده انجام بدی میای از بلاگری حمایت می کنی که ده ها برابر کارگر بدبخت درامد داشته ولی نمی خواد اندازه همون کارگر مالیات بده
    در ضمن بعضی از شما که قبله آمال تون غرب هست برید از یه جای درست تحقیق کنید و مالیات بر درامد کشورهای غربی از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی رو بررسی کنید تا فکتون بیفته و بی خبر از همه جا از این مفت خورها حمایت نکنید

    پاسخ

    آقای منطقیان‌پور، آمریکا مالیات هرچه قدر میگیره به خود مردم برمیگرده…. حالا تو ایران کجا میره ؟ شما مثل اینکه بی‌خبری…
    ماشین حسابتو بردار جمعیت ایران تو سال 2021 –> 87.920.000 نفر که ما فقط 35 میلیون نفر در نظر میگیریم. حالا 35 میلیون × 500 کنیم- البته بازم کمتر کنیم 35.000.000×250 = 8.750.000.000
    حالا 8.750.000.000 × 25 = 218,750,000,000 × 12 = 2,625,000,000,000
    میدونی چیه؟ اگه فقط 35 میلیون نفر تو ایران روزانه مبلغ 250 تومن (البته الان دیگه سکه 500 تومنی کمتر جیب مردم نیست) ولی همون 250 تومن خودمون در نظر بگیریم. و در تعداد روزهای ماه که اونم کمتر گرفتیم (25 روز) و بعد در 12 ماه حساب کنیم شده 2,625,000,000,000 — محاسبه حدودی پول صدقه ای که مردم برا صندوق کمیته امداد میندازن. حالا یکی 1000 تومن یکی 5000 تومن و… هم هست میدونی چه پولی میشه؟ هیچ جای دنیا این سیستم کمکرسانی نداره… قبول کن مدیریت کشور فساد گرفته…

    پاسخ

    یه جوری میگی امریکا مالیاتش را به مردمش می دهد که همین هفته گذشته ، 7 میلیارد دلار تو خرانه داری آمریکا گم شد .
    جنگهای متوالی در جهان و عراق و اوکراین و روسیه و تایوان و ویتنام و افغانستان و سوریه و مصر و فلسطین و لبنان و کوبا و هائیتی و پاکستان و مالزی و ….. حتی آشوب در ایران و حمایت از اغتشاشات تجزیه طلبها و منافقان و سلطنت طلبها که معروف به انقلاب فاحشه ها شد ، از مالیات آمریکایی ها پرداخت می شود .
    برو عامو به فکر خودت باش ، از آمریکایی ها هیچ چیزی به خودشان نمی رسد .

    پاسخ

    عه شما آقازاده شون هستی یا فامیل شون هستی ؟

    پاسخ

    من کاری به اینا ندارم ولی خداییش این پولها خرج کجا میشه ایران با این حجم از درآمدهایی که تا حالا از منابع مختلف داشته باید بهشت می شد ولی فکر کنم شما از همه جا بی خبر هستید

    پاسخ

    باید مالیات بدن

    پاسخ

    تو هر چیزی پول زور میگیرن، سوال اینجاست، این پولا کجا خرج میشه ؟؟؟؟؟؟!

    پاسخ

    هر سال داره ظلم و ستم به این مردم از سال قبل بیشتر میشه ، ولی خوش به حال کسانی که از ریشه و صاحبان این ظلم حمایت نمیکنند و خودشون رو قاطی اونها نمیکنند ، حامی و دوستار ظالم با خود ظالم برابره .

    پاسخ

    بله خب مالیات فقط مال کارگر و کارمنده!

    چقدر به تو رسیده از این چند هزار میلیارد؟

    «۱۴۰۰»

    پاسخ

    این دولت و مجلس،بیش از ۲۰ مالیات و هزینه جدید به سبد زندگی مردم تحمیل کرده است:
    مالیات برملک،اجاره،خودرو،کارتخوان،قبوض،
    انتقال پول،افزایش عوارض و هزینه های مختلف خدمات دولتی و البته فیلتر شکن.این بی رحمی در تاریخ این ملت و در میان اغلب کشورهای دنیا بی سابقه است.

    پاسخ

    کاری با فلسفه مالیات و غیره تو کشورهای متمدن واقعی با قوانین درست ندارم ولی کشوری که داره از همه طرف منابعش غارت میشه و به جیب مردمش هم نمیره و همه جور کاری به بهانه های مختلف یا مجوز نمیدن یا شده رانتی و غیره یا به بهانه “وامصیبتا اسلام” اون رو ممنوع کردن و شاهد موج موج بیکاری چندین نسل در آن واحد هستیم از دهه پنجاهی داریم تا بیکار موندن هشتادیها و از بازنشسته های بدخت شاغل دیگه نگیم اخره عمری بجای اسایش دارن کار میکنن بخاطر خرج زندگی خودشون و بچه هاشون و کوچ اجباری اونها از مملکت چه کامل و چه برای کار هم به کنار و حالا این وسط کافیه روزنه ای پیدا بشه یه بدبختی تو این پلتفرمهای خارجی که اینها کفر میدونن بخاطر لو رفتن دزدیهاشون و غیره که از اینور فیلتره و از اونورم تحریممون کردن با بدبختی و خرج بالا باید داخلش شد و حالا این وسط همه هم که هوش بالا یا بهتر بگم دلقک بازی و حقه بازی و تن بدن ندارن بشن اینفلوئنسر درجه یک و یه کسب کار دوزاری راه انداختن تبلیغش اونجاست و نون خودشون هم در نمیاد بعد اینها عین انگل نشستن این روزنه های کوچیک هم خونش رو بمکن و فقط روزی ورق برنگرده جوری نسلتون گم کنید ارواح خبیثتون هم هاج و واج بمونن و هر جا هم دوست دارید فرار کنید با تغییر چهره و غیره و قول میدم پیداتون کنیم باز….

    پاسخ

    دولت بهتر عوض این کار سوراخ جیب خودش رو بدوزه ! جیبی که سوراخ باشه هیچ فایده ایی برات نداره .

    پاسخ

    جیب سوراخ نیست صاحب جیب دزده

    پاسخ

    ارتباط عنوان خبر با خود خبری که منتشر کردید یعنی چی؟
    کارمندو کاسب های بازاری مالیات میدن
    خب اینفلوئنسرها هم مثل همه باید مالیات بدن کاملا بدیهیه

    پاسخ

    بستر بازار رو دولت فراهم کرده.بستر شبکه های اجتماعی رو هم دولت فراهم کرده؟اگه قرار بر پرداخت مالیات باشه این مالیات رو باید به تلگرام و اینستاگرام پرداخت کنن که این بسترها رو براشون فراهم کردن و نه به کسی که این بستر رو فیلتر کرده.اگه دولت این بسترها رو فیلتر نمیکرد حق داشت که درخواست مالیات کنه ولی الان هیچ حقی نداره.

    پاسخ

    کامنتی چند میگیری؟

    پاسخ

    فرض کن تو صاحب مغازه‌ای باشی و بیان یه بلوک بزارن جلوی در مغازه‌ات ولی بگن باید مالیات بدی.زورت نمیاد؟

    پاسخ

    حتما تخلفی کردی که بلوک گذاشتند جلوی مغازه ات .
    برو اون تخلف دیگر را حل و فصل کن و ربط نده به مالیات .

    پاسخ

    سؤال من اینه که چرا باید مالیات بدی برای پلتفرمی که فیلتر کردن؟؟؟

    پاسخ

    پول زوره وگرنه چه خدماتی ارایه میدن که مالیاتم می خوان

    پاسخ

    خرید و فروش در هر پلتفرمی ، شامل مالیات می شود .
    مگر فرق می کند پلتفرم چه باشد ؟؟
    مهم گردش مالی در حساب این افراد است که باید مالیات را پرداخت کنند .

    پاسخ

    وقتی دولت مستقیما هیچ خدماتی برای اون بستر کسب‌وکار و کسب درآمد فراهم نکرده بلکه حتی در تلاش برای سنگ‌اندازی در یک بستر کسب وکاره، دقیقا مالیات چی رو دریافت میکنه؟ شما با مفهوم مالیات و فلسفه‌اش آشنایی ندارید!

    پاسخ

    مگر کارمند دولت خدمات از دولت می گیرد ؟
    ولی مالیاتش همان اول کم می شود .
    به نظرم دولت به اونهایی که مالیات نمی دهند ، کارت بانکی اش را باطل کند تا ببیند که کمک دولت یعنی چی .
    کشورهای پیشرفته ، خدمات بانکی و خرید و فروش را ملاک مالیات قرار می دهند و زیرساخت دیگری ندارند .
    در سوئیس یک نفر 15 کیلو پیاز خریده بود ، بهش شک کردند و می خواستند مالیات از وی بگیرند ، طرف گرخیده بود .
    حالا تو ایران زبان این پدرسوخته هایی که مالیات نمی دهند دراز است و وراجی می کنند .

    پاسخ

    واقعا الان باید مالیات چی رو پرداخت کنن

    پاسخ

    مالیات خدمات سرکوب فرقه ت…

    پاسخ