coinex
راهنمای خرید تکراتو

آموزش پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی و کد رهگیری به صورت آنلاین [+آموزش تصویری]

پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی و کد رهگیری چگونه است؟ در این مطلب به آموزش گام‌به‌گام و تصویری مراحل پیگیری وام ازدواج می‌پردازیم.

دریافت وام ازدواج شامل چند مرحله می‌شود که هرکدام از این مراحل می‌تواند زمان‌بر باشد. حتی دربرخی موارد ممکن است تا چند سال نیز طول بکشد. اما معمولاً تمامی زوج‌های جوان ساکن ایران پس‌از عقد به‌صورت مجزا می‌توانند در وب‌سایت تعریف شده اقدام به ثبت‌نام برای تسهیلات ازدواج کنند. همانطور که گفتیم دریافت وام ازدواج شامل مراحلی می‌شود که باید به‌ترتیب طی شود.

حال بعد از ثبت‌نام در سامانه، روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید بوسیله آن از وضعیت تسهیلات خود باخبر شود. در این نوشته روش پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی و کد رهگیری را آموزش داده‌ایم. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

بیشتر بخوانید: آموزش نحوه ثبت نام وام ازدواج 1402 به صورت کاملا آنلاین [+آموزش گام به گام]

روش پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی و کد رهگیری

یکی از تسهیلاتی که دولت برای تشویق مردم به ازدواج در نظر گرفته وام ازدواج است. این امکان با توجه به وضعیت اقتصادی و تورم برای بسیاری از زوج‌ها مهم است و می‌تواند بخشی از هزینه‌های شروع زندگی را پوشش دهد.

ثبت‌نام وام ازدواج به‌صورت آنلاین و غیرحضوری ممکن است. ثبت‌نام غیرحضوری بخش اول درخواست شما برای دریافت وام ازدواج است و برای مراحل بعد باید به‌همراه ضامن‌ها و مدارک مورد نیاز به بانک مراجعه کنید تا فرایند دریافت وام تکمیل شود.

روش پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی و کد رهگیری

پس از ثبت‌نام اولیه شما نیاز دارید که وضعیت خود را در بازه‌های زمانی مشخص مشاهده و پیگیری کنید تا زمان مراجعه‌تان به شعبه به‌شما اطلاع داده شود. این مرحله پیگیری وام ازدواج است که در ادامه آن را برایتان توضیح خواهیم داد.

پیگیری وام ازدواج در سامانه

پیگیری وام ازدواج فقط با شماره ملی ممکن نیست و باید حتما کد رهگیری را که پس‌از اتمام ثبت‌نام برایتان نمایش داده شده به‌خاطر داشته باشید.

همان‌طور که برای ثبت‌نام وام ازدواج به سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج مراجعه کردید، برای پیگیری هم باید سراغ همین سامانه بروید. در صفحه‌ اول این سامانه از کادر سمت راست صفحه وارد بخش مشاهده وضعیت شوید.

روش پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی و کد رهگیری

در این‌جا شماره ملی و کد رهگیری‌تان را وارد کنید و پس از وارد کردن عبارتی که برایتان به نمایش درآمده گزینه‌ مشاهده وضعیت را انتخاب کنید. با کلیک روی این گزینه وضعیت وام ازدواج‌تان به نمایش درمی‌آید.

پیگیری وام ازدواج در صورت فراموشی کد رهگیری

همان‌طور که پیش‌از این توضیح داده شد برای پیگیری وضعیت وام ازدواج باید کد رهگیری داشته باشید. اما اگر کد رهگیری خود را فراموش کرده‌اید می‌توانید نسبت‌به بازیابی آن در همین سایت اقدام کنید.

در کادر سمت راست صفحه گزینه بازیابی و چاپ کد رهگیری را انتخاب کنید.

روش پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی و کد رهگیری

در اینجا سایت از شما می‌خواهد اطلاعاتی چون شماره ملی، حرف اول نام و نام‌خانوادگی و تاریخ تولد و تاریخ ازدواج را وارد کنید. سپس گزینه مشاهده و چاپ کد رهگیری را انتخاب کنید. در صورتی که تمام اطلاعات را به درستی وارد کرده باشید سایت کد رهگیری را به شما نمایش می‌دهد تا برای پیگیری‌ها آن را وارد کنید.

همچنین ممکن است بعضی از متقاضیان پس‌از ثبت‌نام اولیه و پر کردن فرم‌ها کد رهگیری دریافت نکنند. در این صورت هم با مراجعه به بخش بازیابی و چاپ کد رهگیری و طی کردن مراحلی که توضیح دادیم کد رهگیری را دریافت کنید.

برای پیگیری وضعیت وام ازدواج همچنین می‌توانید به صورت حضوری به بانک مورد نظر مراجعه کنید. اما احتمالاً استفاده از امکان پیگیری آنلاین و غیرحضوری راحت‌تر باشد که در این مقاله روش انجام آن را برایتان توضیح دادیم.

انتظار برای تعیین شعبه

ممکن است پس‌از ثبت‌نام، مدت انتظارتان برای تعیین شعبه طولانی شود و بخواهید آن را پیگیری کنید. طبق اطلاعات سامانه تعیین شعبه از سوی ادارات سرپرستی بانک‌ها انجام می‌شود و برای پیگیری این شرایط باید به این مراکز مراجعه کنید و روند تعیین شعبه را پیگیری کنید.

علاوه بر این می‌توانید با پشتیبانی بانک مربوطه تماس بگیرید و به‌صورت تلفنی مراحل را پیگیری کنید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص روش پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی و کد رهگیری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (9 نظر)

    سلام من یک کارگرم ک چند وقته سرگذر کار بهم نمیخوره به امام حسین ع دوتا بچه دارم مستعجرم اجارم عقب افتاده به فاطمه زهرا ع خیلی مهتاجم زنم زانوش آب برداشته ندارم ببرمش دکتر اگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنیین در حقم جون عزیزانتون اگه واقعا کسی میتونه کمکم کنه. ۵۸۵۹۸۳۱۱۳۸۸۹۰۲۴۸ ش کارت به جون بچه هام کلاه بردار نیستم .

    پاسخ

    وام ازدواج نمی دهند خدایی مردم گناه دارن امید به مردم ندهید اگر دورغ می خواهید بگویند

    پاسخ

    پس قضیه اینکه وام ازدواج باید طی ۱۵روز پرداخت شود چی شد؟ کسی میتونه جواب بده

    پاسخ

    من هم رفتم وام نتوانستم بگیرم چون بانکها گیر می دهند من هم نمی دانم چه کسی به داد ما برسدخدا باید به داد ما برسد در ایران جای نداریم من مستأجر

    پاسخ

    همون روش دارم انجام میدم و هر روز دارم میبینم که چند نفر در صف انتظار هستن
    نزدیک به سه ماه شده ۳۰۰و خورده نفر هستن هر دو هفته دارن ۵ یا ۱۰ نفر کم میشن با این حساب چند ماه دیگه منتظر بمونم
    آخرش بریم بانک یا شرایط ضامن سخت کنن یا بگن اعتبارات نیست

    پاسخ

    همش دروغ همش دروغ
    ابلاغ های دروغین فقط بلدن مردمو دس به سر کنن
    ما دیروز رفتیم بانک میگن ضامن باید از خود بانک رفاه باشه از کجا بیاریم
    میگن بودجه نداریم یعنی چی اینا کدومه ک دستورها رو انجام دادن

    پاسخ

    سلام من یک کارگرم ک چند وقته سرگذر کار بهم نمیخوره به امام حسین ع دوتا بچه دارم مستعجرم اجارم عقب افتاده به فاطمه زهرا ع خیلی مهتاجم زنم زانوش آب برداشته ندارم ببرمش دکتر اگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنیین در حقم جون عزیزانتون اگه واقعا کسی میتونه کمکم کنه. ۵۸۵۹۸۳۱۱۳۸۸۹۰۲۴۸ ش کارت به جون بچه هام کلاه بردار نیستم .

    پاسخ

    افتضاحه سایتش

    پاسخ

    ببخشید الان ۲۰ سال است که میخواهند وام ازدواج بدهند ولی هنوز ندادهاند موفق باشید

    پاسخ