;
coinex

گام مهم اتحادیه اروپا برای پذیرش بیت کوین در سیستم بانکی اتحادیه!

اتحادیه اروپا قدم‌های مثبتی در راستای تنظیم قوانین بانکداری جهت پذیرش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال برداشته تا به شفافیت هر چه بیشتر این حوزه کمک کند.

به منظور پذیرش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در نظام بانکداری اروپا، اخیرا اتحادیه اروپا بانک‌ها را ملزم کرده تا دارایی‌های رمزارزی خود را به‌صورت عمومی افشا کنند، به‌نظر این اقدام جهت رسیدگی به خطرات مرتبط و ایجاد شفافیت در این حوزه انجام شده است. بنابراین کمیسیون اتحادیه اروپا مکلف به ارائه لایحه‌ای خواهد بود که به‌‌صورت ویژه به اعلام دارایی‌های ارز دیجیتال از سوی بانک‌های فعال در 27 کشور اتحادیه اروپا اجبار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: رشد 170 درصدی میلیونرهای بیت کوین در سال 2023

اقدامات لازم جهت پذیرش بیت کوین در بانک‌ها اروپایی

درحال‌حاضر تمرکز اتحادیه اروپا بر افشای دارایی‌های ارزهای دیجیتال از سوی بانک‌ها هنگامی رقم خورده که موسسات مالی بزرگ در سراسر جهان به‌صورت گسترده در حال ورود به فضای کریپتو هستند. در همین راستا بانک‌های اروپایی همچون CACEIS و Crédit Agricole اقدامات لازم برای ارائه خدمات ارزهای دیجیتال را آغاز کرده که این امر حاکی از شناسایی و پذیرش دارایی‌های دیجیتال در بانکداری سنتی است. این روند تنها محدود به اروپا نبوده؛ زیرا موسساتی همچون Banco Santander، BBVA، BNY Mellon، JP Morgan و Goldman Sachs در ایالات متحده هم به عرصه پذیرش بیت کوین در نظام بانکداری ورود پیدا کرده‌اند.

پذیرش بیت کوین

افزون بر افشای این اطلاعات، همچنین بانک‌های اتحادیه اروپا به حفظ برخی ارزهای دیجیتال در پرتفوی خود الزام یافته‌اند تا از آمادگی و کاهش ریسک اطمینان پیدا کنند. این مقررات با مقررات بازار دارایی‌های رمزارزی (قانون MiCA) که برای کلیه 27 کشور اتحادیه اروپا تصویب شده، به‌صورت یکپارچه خواهد بود. این رویه هماهنگ، به‌نظر به تنظیم‌گری در بخش بانکی و شرکت‌های فعال در صنعت ارزهای دیجیتال خواهد پرداخت.

در مجموع، اصلاحات نظارتی اتحادیه اروپا حاکی از افزایش روزافزون آگاهی در این حوزه و گسترش اهمیت پرداختن به خطرات و ارتقای شفافیت در مشارکت بخش بانکی با ارزهای دیجیتال است. به‌نظر هدف این اقدامات، ایجاد یک محیط امن و منظم در مؤسسات مالی سنتی و شرکت‌هایی بوده که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پذیرش بیت کوین در بانک‌های اتحادیه اروپا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر