;
coinex

نخستین پرواز تجاری موفق ویرجین گلکیتیک با دولتمردان ایتالیایی انجام شد! [+فیلم]

نخستین پرواز تجاری موفق ویرجین گلکیتیک با برخی دولتمردان ایتالیایی انجام شد. این فضاپیمای هوشمند توانست خود را به ارتفاع 83 کیلیومتری زمین برساند.

نخستین پرواز تجاری موفق ویرجین گلکیتیک با حضور دولتمردان ایتالیایی انجام شد. فضایپمای گلیتیک در این پرواز موفق توانست خود را به فاصله 83 کیلومتری زمین یعنی در لبه زمین برساند و جالب اینکه این مسافت را تنها در 15 دقیقه طی کرد. این پرتاب موفق از لحاظ اقتصادی برای شرکت مورد بحث از اهمیت فراوانی برخوردار است و احتمالاً بتواند چند مشتری تجاری بزرگ پیدا کند.

بیشتر بخوانید: تلسکوپ فضایی اقلیدس برای جستجوی اسرار ماده تاریک به فضا پرتاب شد

نخستین پرواز تجاری موفق ویرجین گلکیتیک با موفقیت انجام شد

در جریان این پرواز، سفینه فضایی VSS Unity ویرجین گلکتیک به ارتفاع حدود 83 کیلومتری زمین یا لبه فضا رسید و تقریباً 15 دقیقه بعد از پرتاب، در فرودگاه اسپیس پورت این شرکت فرود آمد تا مأموریت تحقیقاتی Galactic 01 را به پایان برساند.

نخستین پرواز تجاری موفق ویرجین گلکیتیک

براساس گزارش انگجت، اولین مشتری این شرکت، افرادی از دولت ایتالیا بودند که هدف آن‌ها انجام تحقیقات میکروگرانشی بود. سرهنگ نیروی هوایی، «والتر ویلادی»، ستوان نیروی هوایی و جراح پرواز سرهنگ «آنجلو لاندولفی» و «پانتالئونه کارلوچی»، یکی از اعضای شورای تحقیقاتی که به‌عنوان مهندس پرواز و متخصص محموله فعالیت می‌کند، در سفینه فضایی حضور داشتند.

تا قبل از این پرواز تجاری، ویرجین گلکتیک در مجموع پنج پرواز فضایی با خدمه را انجام داده بود که آخرین پرواز آن در اواخر ماه مه با چهار کارمند انجام شد. با این حال، Virgin Galactic برای رسیدن به این نقطه با دردسرهای زیادی دست‌و‌پنجه نرم کرده است.

پس از چندین آزمایش موفق سفینه فضایی WhiteKnightTwo در سال 2013، هواپیمای فضایی VSS Enterprise این شرکت در سال 2014 سقوط کرد و کمک خلبان آن کشته شد. سپس آزمایش پرواز‌های این شرکت در سال 2016 با هواپیمای فضایی VSS Unity از سر گرفته شد و سرانجام سفینه آن در سال 2018 به فضا رسید.

اولین پرواز فضایی با خدمه این شرکت در سال 2021 انجام شد و در جریان آن، Unity که حامل «ریچارد برنسون»، بنیانگذار شرکت بود، به ارتفاع 85 کیلومتری رسید. با این حال، سرویس تجاری آن چندین‌بار به دلایل مختلف به تعویق افتاد که آخرین‌بار به دلیل «نقص احتمالی» در سیستم فعال‌سازی کنترل پرواز به تعویق افتاده بود.

از نظر اقتصادی، این مأموریت برای ویرجین گلکتیک اهمیت بسیار زیادی دارد. این شرکت تاکنون هیچ مشتری که برای ارائه خدمات به آن‌ها هزینه‌ای را پرداخت کند، نداشته است و سال‌ها برای تحقق این امر هزینه کرده است، از جمله بیش از 500 میلیون دلار فقط در سال 2022. اما بلیط صندلی‌های این پرواز با قیمت 450 هزار دلار ارائه شده و ویرجین گلکتیک در نظر دارد در طول یک سال، 400 پرواز توریستی به فضا انجام دهد.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص نخستین پرواز تجاری موفق ویرجین گلکیتیک با دولتمردان ایتالیایی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر