coinex
راهنمای خرید تکراتو

وزیر صمت از عرضه هزاران خودرو برقی خبر داد؛ بررسی یک ادعای عجیب

در جریان یک سری اظهارات جدید از وزیر صمت شاهد اعلام وعده عجیبی مبنی‌بر عرضه هزاران خودرو برقی و موتورسیکلت الکتریکی در بازار ایران هستیم.

«عباس علی آبادی»، وزیر جدید صمت پس از استیضاح فاطمی امین در بهار سال جاری، بر مسند رهبری وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت. باتوجه به اینکه بخش عمده سوابق وی به حضور در پروژه‌های وزارت نیرو ارتباط دارد. به همین جهت بسیاری اعتقاد دارند که علی آبادی بر حوزه مالی در صنعت تسلط کافی را ندارد. لذا احتمال داده می‌شد که او هم مانند وزرای قبلی، اشراف کاملی بر شرایط اقتصادی تولید و عرضه محصولات صنعتی نداشته باشد.

در حقیقت باتوجه به ادعای جدید وزیر صمت طی جدیدترین اظهارات خود، مبنی بر عرضه هزاران خودرو برقی و موتورسیکلت الکتریکی به بازار، به نظر به‌نوعی فرضیه مخالفان علی آبادی به اثبات رسیده است. این امر درواقع بسیار شبیه به وعده عرضه سه میلیون دستگاه خودرو در سال توسط وزیر سابق صمت است.

بیشتر بخوانید: اولتیماتوم وزارت صمت به خودروسازان خصوصی‌ ؛‌ تولید زیر 100 هزار دستگاه به درد نمی‌خورد!

وعده جالب وزیر صمت؛ عرضه هزاران خودرو برقی به بازار

در حال حاضر وعده عرضه هزاران خودرو برقی و موتورسیکلت الکتریکی به کشور در حالی از سوی وزارت صمت مطرح شده که مدت‌ها است مشتریان در انتظار خودروهای وارداتی به‌سر می‌برند. درواقع با وجود آزادسازی واردات خودرو از میانه سال 1401، تا به امروز تعداد اندکی خودرو جدید از گمرک ترخیص شده‌اند و البته فعلاً هم این خودروها در اختیار متقاضیان قرار داده نشده است.

از طرفی سامانه یکپارچه عرضه خودرو هم توانایی پاسخگویی به نیاز کاربران را نداشته و موعد تحویل تعداد زیادی از خودروهای بنزینی و ساده بازار به سال 1403 موکول شده است. لذا در شرایط کنونی، حتی ادعای عرضه هزاران دستگاه خودرو بنزینی به بازار هم کمی عجیب به نظر خواهد رسید!

عرضه هزاران خودرو برقی

از سوی دیگر تهیه سرمایه کافی جهت عرضه دویست هزار موتورسیکلت و پنجاه‌ هزار خودرو برقی، به بودجه کلانی احتیاج دارد. در حقیقت اعلام چنین وعده‌هایی از طرف وزیر صمت، وعده‌های وزرای پیشین را برای فعالان رسانه‌ای یادآور ساخت.

وعده‌هایی که هیچ‌گاه رنگ حقیقت به خود نگرفت و حاصل آن وضعیت کنونی صنعت و بازار خودرو است. بنابراین آنطور که منطق حکم می‌کند به‌نظر در صورت عدم تحقق این وعده بزرگ، علی آبادی نیز در مسیری قرار خواهد گرفت که پیش از این فاطمی امین در آن قرار داشت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص وعده جدید وزیر صمت مبنی‌بر عرضه هزاران خودرو برقی در کشور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر