;
coinex

درآمد ثروتمندترین افراد جهان در نیمه اول 2023 چقدر بوده است؟

براساس یک گزارش درآمد ثروتمندترین افراد جهان در نیمه اول سال 2023 مشخص شده است. در این گزارش نشان داده شده که این افراد روزانه 14 میلیون دلار به ثروت خود اضافه کرده‌اند.

نشریه بلومبرگ در گزارشی به سراغ درآمد ثروتمندترین افراد جهان در نیمه اول 2023 رفته و به‌طور کلی درآمد این افراد را با توجه به رشد بازارهای مالی مورد بررسی قرار داده است. این نشریه اعلام کرده است که در این مدت درآمد 500 میلیارد برتر جهان به عدد باورنکردنی 852 میلیارد دلار رسیده است که اگر تقسیم کنیم باید گفت این افراد روزی 14 میلیون دلار درآمد داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: ثروتمندترین فرد جهان مبتلا به افسردگی است؛ ماسک به مصرف کتامین اعتراف کرد!

درآمد ثروتمندترین افراد جهان در نیمه اول 2023

رشد گسترده بازار در سال 2023 باعث شده تا 500 میلیاردر برتر جهان شروع بسیار خوبی داشته باشند. بلومبرگ توضیح می‌دهد که این میلیاردها در نیمه اول سال مجموعاً 852 میلیارد دلار (یا حدود 14 میلیون دلار در هر روز) به ثروت خود اضافه کرده‌اند.

بلومبرگ در گزارش خود اشاره می‌کند که از نیمه دوم سال 2020 تاکنون، این بهترین نیمه سال تمام میلیاردهای شاخص بوده است. همچنین در این گزارش گفته شده شاخص S&P 500 که طیف وسیعی از بخش‌ها مانند بانک، تولید، فناوری و خرده‌فروشی را در بر می‌گیرد، در سال جاری حدود 16.5 درصد افزایش یافته است.

درآمد ثروتمندترین افراد جهان در نیمه اول 2023

سهام شرکت‌های فناوری نیز در نیمه اول سال 2023 به دلیل پیشرفت هوش مصنوعی رشد زیادی کرده است. شاخص نزدک-100 (Nasdaq 100) حوزه فناوری، امسال 31 درصد رشد داشته است. تمام این مسائل به‌نفع غول‌های فناوری تمام شده و ایلان ماسک و مارک زاکربرگ بزرگ‌ترین برندگان این شاخص در نیمه اول سال جاری بوده‌اند.

درآمد ایلان ماسک و مارک زاکربرگ

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس که به تازگی از سمت مدیرعاملی توییتر کنار رفت، طبق گزارش بلومبرگ، تا 30 ژوئن (9 تیر) ثروت خود را تقریباً 97 میلیارد دلار افزایش داده است. ماسک اکنون با 247 میلیارد دلار، طبق شاخص بلومبرگ ثروتمندترین فرد جهان است.

درآمد ثروتمندترین افراد جهان در نیمه اول 2023

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا که شاید در آینده مبارزه‌ای در رینگ با ماسک داشته باشد، در پی افزایش 80 درصدی قیمت سهام این شرکت، تقریباً 60 میلیارد دلار به دارایی‌های خود اضافه کرد.

البته ثروت تمام میلیاردها در این نیمه از سال افزایش پیدا نکرده است. برای مثال «گوتام ادانی»، سرمایه‌دار هندی از جمله افرادی است که بزرگ‌ترین بازنده شاخص میلیاردهای بلومبرگ بوده است و ثروت او در سال جاری 60.2 میلیارد دلار کاهش یافت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص میزان درآمد ثروتمندترین افراد جهان در نیمه اول 2023 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر