coinex
راهنمای خرید تکراتو

توافق ایران و عراق برای صدور آسان گذرنامه ویژه اربعین [+جزئیات]

وزیر کشور روز شنبه در جریان دیدار وزرای کشور ایران و عراق از توافق و هماهنگی‌های دو کشور جهت صدور گذرنامه ویژه اربعین و تسهیل تردد زائران خبر داد.

«احمد وحیدی»، وزیر کشور روز شنبه در جریان دیدار وزرای کشور ایران و عراق در محل مرزبانی منطقه‌ سه بدره عراق با حضور در جمع خبرنگاران این 2 کشور، با اشاره به توافق دولت عراق مبنی بر صدور گذرنامه ویژه اربعین عنوان کرد: «هماهنگی‌های خوبی از سوی دو طرف در جهت ورود و خروج زائران، حمل و نقل و تسهیلات رفاهی و خدماتیِ مورد نیاز، صورت گرفت.»

لازم به ذکر است که دیدار وزرای ایران و عراق در آن طرف مرز مهران و در داخل خاک عراق صورت پذیرفته و استاندار ایلام و استانداران عراقی هم مرز با ایران هم در این دیدار حضور داشتند. مرز مهران درواقع نزدیک‌ترین و اصلی‌ترین گذرگاه زمینی ایران جهت ورود به خاک عراق است. مهران در 85 کیلومتری مرکز استان و در نقطه صفر مرزی با کشور عراق قرار گرفته و ایام اربعین بیش از 60 درصد زائران از مرز مهران تردد دارند.

بیشتر بخوانید: کاهش چشمگیر فروش خودروسازان ایرانی در بهار 1403

صدور گذرنامه ویژه اربعین

به گزارش تکراتو و به نقل از فارس، وزیر کشور در همین زمینه اعلام داشت: «دولت های ایران و عراق برای صدور گذرنامه‌ خاص و ویژه اربعین به توافق رسیدند.»

گذرنامه ویژه اربعین

وی همچنین اضافه کرد: «در مجموع هفت مرز شامل ۶ مرز برای ورود و خروج زائران و یک مرز برای انتقال تجهیزات مواکب در نظر گرفته شد که این موضوع نشان از عمق روابط و تلاش کشورهای ایران و عراق در جهت تسهیل در تردد زائران دارد.»

وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: «اقدامات ملت و دولت عراق برای ایجاد هماهنگی و بسترسازی مناسب به منظور برگزاری اربعین باشکوه و پرشور ارزشمند و قابل قدردانی است.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص صدور گذرنامه ویژه اربعین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر