coinex
راهنمای خرید تکراتو

تشخیص سریع تومور مغزی با آزمایش ادرار ؛ دستاورد جدید دانشمندان ژاپنی

تشخیص سریع تومور مغزی با آزمایش ادرار ؛ دستاورد جدید دانشمندان ژاپنی در زمینه پزشکی. دانشمندان ناگویا ژاپن به راهکاری احتمالی برای تشخیص سریع تومور مغزی رسیده‌اند.

آزمایش ادرار به‌طور معمول برای تشخیص بیماری‌هایی مانند تومور مغزی به کار نمی‌رود! اما محققان ژاپنی موفق به ایجاد راهکاری احتمالی برای تشخیص این بیماری شده‌‌اند که این راهکار می‌تواند وزیکول‌های خارج سلولی و DNA مشتق از سرطان،‌ تومورهای مغزی را به روش‌ غیرتهاجمی شناسایی کند.

بیشتر بخوانید: ابداع یک واکسن mRNA جدید برای مقابله با سرطان

تشخیص سریع تومور مغزی با آزمایش ادرار

دانشگاه ناگویا روش جدیدی را توسعه داده‌اند که می‌تواند به تشخیص سریعتر و به موقع تومورهای مغزی کمک کند. در این روش جدید توسعه‌یافته برای آزادسازی DNA بدون سلول  (cfDNA) در ادرار استفاده می‌شوند. از طریق این روش، محققان جهش IDH1 مرتبط با گلیوما، نوعی تومور مغزی را شناسایی کردند.

هنگامی که سلول‌های تومور تکثیر می‌شوند و سلول‌های سالم را از بین می‌‌برند، ذرات ریز DNA به جریان خون و سایر مایعات بدن وارد می‌شوند. در سرطان که سلول‌ها سریع‌تر از سلول‌های سالم تکثیر می‌شوند، مقدار زیادی cfDNA باقی می‌ماند که از طریق ادرار دفع می‌شوند.

پروفسور «تاکائو یاسویی» اعلام کرد:

ما موفق شدیم cfDNA ادرار را جدا کنیم که با روش‌های معمولی بسیار دشوار بود.

در این آزمایش، زمانی که محققان cfDNA را استخراج کردند، موفق شدند جهش IDH1 را شناسایی کنند که یک جهش ژنتیکی مشخصه در گلیوماها است. این موضوع برای محققان هیجان‌انگیز بود، زیرا این اولین گزارش از تشخیص جهش IDH1 از نمونه ادرار با حجم ۰.۵ میلی‌لیتر بود.

تشخیص سریع تومور مغزی

تومورهای مغزی اغلب در مراحل پیشرفته تنها پس از ظهور علائمی مانند فلج اندام تشخیص داده می‌شوند. حتی گاهی این تومورها زمانی تشخیص داده می‌شوند که در مرحله پیشرفته هستند. حال باید دید آیا این روش می‌تواند به صورت موثر در تشخیص سریع تومورهای مغزی کارساز باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره روش جدید تشخیص تومور مغزی چیست؟ آیا تشخیص تشخیص سریع تومور مغزی با آزمایش ادرار می‌تواند در درمان سریعتر مبتلایان موثر باشد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر