;
coinex

هشدار انجمن بلاکچین ایران: مراقب پروژه کلاهبرداری کربلا کوین یا سکه کربلا باشید!

طبق مشاهدات اخیر در شبکه‌های اجتماعی، پروژه کلاهبرداری کربلا کوین یا سکه کربلا به طرز عجیبی رواج پیدا کرده و در این خصوص هشدار جدیدی صادر شده است.

اخیراً تعدادی از صفحات مذهبی در شبکه‌های اجتماعی از احساسات کاربران سوءاستفاده کرده و پروژه‌ای تحت‌عنوان پروژه کربلا کوین یا سکه کربلا را راه‌اندازی کرده‌اند. این نوع کلاهبرداری براساس نرخ تورم در ایران شکل گرفته و افراد سودجو تلاش می‌کنند کاربران را به خرید این سکه‌ها تشویق کنند و بدین‌ترتیب تمامی دارایی افراد از بین می‌رود.

بیشتر بخوانید: هشدار پلیس فتا: کلاهبرداری با پیامک کشف حجاب آغاز شده است!

پروژه کلاهبرداری کربلا کوین ؛ سواستفاده از احساسات مذهبی سرمایه‌گذاران!

اخیرا در شبکه‌های اجتماعی تعدادی از صفحات با محتوای مذهبی با سوءاستفاده از احساسات کاربران، در حال تبلیغات پروژه‌ای با نام کربلاکوین یا سکه کربلا هستند. در این تبلیغات به تورم موجود در ایران اشاره و این‌گونه وانمود می‌شود که با خرید این سکه‌ها می‌توان ضمن حفظ ارزش سرمایه، به سودهای ۳ هزار درصدی رسید.

همچنین در معرفی کربلاکوین از این توکن به عنوان پول بومی شیعیان یاد می‌شود و گفته می‌شود درصدی از فروش کوین‌ها به اهداف خیرخواهانه تعلق دارد.

پروژه‌ای که عملاً هیچ داده‌ای در مورد نحوه عملکرد و بازدهی ارائه نمی‌دهد و صرفا مدعی است که اگر از از بین ۱۸۰ میلیون نفر مسلمان سراسر جهان تنها از هر ۱۰۰۰ نفر یک نفر این سکه را خریداری کند، در بازه ۵ ساله سرمایه کاربر رشد ۳۰ برابری را تجربه می‌کند.

پروژه کلاهبرداری کربلا کوین رواج پیدا کرد

از دیگر وعده‌های داده شده در تبلیغات این صفحات اجتماعی، دادن وام قرض‌الحسنه یا خریدوفروش توکن کربلا‌کوین است.

در این صفحات لینکی برای دریافت کربلا‌کوین قرار داده شده است که کاربر با رفتن به آدرس این لینک با سوال و جواب‌هایی در مورد میزان سرمایه‌گذاری یا علاقه‌مندی دریافت می‌کنند. همچنین در انتها از کاربر شماره تلفن و آدرس ایمیل دریافت می‌شود.

گفتنی است که نبود هیچ مدرکی مبنی‌بر نحوه کارکرد این پروژه و اعضای گرداننده آن در کنار دریافت اطلاعات شخصی مانند شماره تلفن و ادرس ایمیل کاربران، نشانه‌های کلاهبرداری بودن این پروژه به حساب می‌آید.

این گروه ماموریت خود را توانمندسازی جامعه مسلمانان علی‌الخصوص شیعیان جهان برای عصر دیجیتال در کنار نوآوری و بشر دوستی اعلام کرده است.

هشدار انجمن بلاکچین ایران در خصوص کربلا کوین

انجمن فناوران زنجیره بلوک، یک سازمان مردم‌نهاد، به تازگی هشداری را در مورد پروژه کربلا کوین صادر کرده است. این پروژه در رسانه‌های اجتماعی فارسی زبان به طور گسترده معرفی شده و سودجویان در آن تلاش دارند با تبلیغات خود اعتقادات مذهبی کاربران را هدف قرار دهند.

به گفته انجمن فناوران زنجیره بلوک، این پروژه به ادعای تبدیل پول کاربران به یک رمزارز ناشناخته، قصد دارد با بهره‌برداری از جامعه مذهبی شیعیان، درآمد چند هزار دلاری را به آنها وعده دهد.

هشدار انجمن بلاکچین: مراقب پروژه کلاهبرداری کربلا کوین یا سکه کربلا باشید

سودجویان این پروژه در تبلیغات خود از کلیدواژه‌هایی مانند ورود جامعه مسلمان به این ارز و استفاده از بخشی از درآمد پروژه برای اهدای وام قرض‌الحسنه و اشتغال‌آفرینی استفاده می‌کنند تا اعتقادات مذهبی کاربران را تحریک و آن‌ا را فریب دهند. همچنین، با ادعای رشد ۳۰۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری در این پروژه، قصد دارند کاربران را با رؤیای سودهای بزرگ اغوا کنند.

پروژه‌ای که عملاً هیچ داده‌ای در مورد نحوه عملکرد و بازدهی ارائه نمی‌دهد و صرفاً مدعی است که اگر از بین ۱۸۰ میلیون نفر مسلمان سراسر جهان، تنها از هر ۱۰۰۰ نفر یک نفر این کوین را خریداری کند، در بازه ۵ ساله سرمایه کاربر رشد ۳۰ برابری را تجربه می‌کند.

انجمن بلاکچین ایران، که همواره در بیانیه‌ها و اعلان‌های خود تلاش می‌کند پروژه‌های کلاهبرداری را شناسایی کند، بیان کرده است که پروژه کربلا کوین تمامی مولفه‌های یک پروژه کلاهبرداری را دارد.

این انجمن در این خصوص تمام کاربران را به دقت ادعاهای مطرح‌شده در این پروژه و بررسی پروژه‌های مشابه دعوت می‌کند که تا حد ممکن از فریب خوردن هموطنانمان جلوگیری شود. از طرف دیگر، همچنان تأکید می‌شود که مواظب باشیم هرگز در برابر رؤیافروشی و تبلیغات چنین سودهایی، قربانی نشویم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ پروژه کلاهبرداری کربلا کوین یا سکه کربلا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر