coinex
راهنمای خرید تکراتو

توافق بایننس و SEC ؛ شرایط جدید فعالیت بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیا چیست؟

در پی توافق بایننس و SEC جهت جلوگیری از مسدودیت دارایی‌های خود، این صرافی رمزارزی اعلام کرده که می‌تواند در حین رسیدگی به شکایت فعالیت داشته باشد.

مدتی قبل کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) شکایتی از صرافی رمزارز بایننس و مدیرعامل آن «چنگ‌پنگ ژائو»، مطرح کرد و طبق آن ادعا کرد که این شرکت به‌طور مصنوعی و با دستکاری آمار حجم معاملات، سرمایه‌گذاران آمریکایی را فریب داده است.

در حالی که SEC از صرافی بایننس و مدیرعامل آن به علت انجام فعالیت‌های غیرقانونی شکایت کرد، هم‌اکنون خبر از توافق بایننس و SEC به گوش می‌رسد که طبق این توافق، کمیسیون بورس و اوراق بهادار مجوز ادامه فعالیت بایننس در آمریکا تا زمان اعلام نتیجه پرونده داده است. این در حالی است که این کمیسیون پس از تفهیم اتهامات بایننس در پی مسدودسازی دارایی‌های این صرافی در خاک آمریکا بود.

بیشتر بخوانید: تعطیلی و مصادره اموال صرافی رمزارزی کوینکس در آمریکا ؛ جنگ ادامه دارد!

توافق بایننس و SEC برای عدم مسدودیت دارایی‌ها

به عقیده این کمیسیون اقدام به مسدودسازی دارایی‌های بایننس در خاک آمریکا به‌منظور محافظت از سرمایه‌های کاربران و جلوگیری از مهاجرت شرکت به کشورهای خارجی امری ضروری بوده است. بااین‌حال به ادعای بایننس مسدودسازی دارایی‌ها منجر به محرومیت این شرکت از تداوم تجارت خود خواهد شد. به همین جهت، یک قاضی درخواست توافق بایننس و SEC را ارائه کرده بود تا در خصوص تضمین سرمایه‌های کاربران با یکدیگر توافق کنند.

توافق بایننس و SEC

حالا براساس توافق شکل‌گرفته، بایننس انتقال کلیه دارایی‌های متعلق به کاربران آمریکایی را به خاک این کشور مورد پذیرش قرار داده است. افزون‌براین، شعبه آمریکای این صرافی از ارائه دسترسی یا کنترل دارایی‌های مربوط به این کشور یا سرمایه‌های مربوط به عملیات‌های بین‌المللی ممنوع شده است.

علاوه‌براین، صرافی بایننس باید اقدام به ساخت کیف پول‌های جدیدی کند که کارمندان بین‌المللی‌شان به آن‌ها دسترسی نداشته باشند. همچنین تا پایان فرایند رسیدگی به این شکایت، بایننس آمریکا تنها مجاز به جابه‌جایی دارایی جهت پرداخت هزینه‌ها یا ادای تعهداتی بوده که برای تداوم فعالیت‌های تجاری آن‌ها لازم است. این توافق هم‌اکنون باید از طرف قاضی «ایمی برمن» تأیید شود، ولی تأیید آن به‌منزله رفع شکایت SEC نخواهد بود.

به بیان کمیسیون بورس و اوراق بهادار این توافق جهت کسب اطمینان از حفظ سرمایه‌های کاربران ایجاد شده است. ژائو هم در صفحه توییتر خود اظهار کرد که با وجود اینکه باور دارد شکایت SEC بی‌پایه و اساس است، اما از حصول این توافق جهت ادامه فعالیت‌ها خوشحال است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص توافق بایننس و SEC برای عدم مسدودیت دارایی‌ها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر