;
coinex

حضور فعالانه کلاهبرداران رمزارزی در تردز ؛ جعل هویت سلبریتی‌ها و اخادی از کاربران

خبرها حکایت از حضور فعال کلاهبرداران رمزارزی در تردز دارد. ظاهراً برادر کوچک‌تر اینستاگرام به پایگاهی امن و مهم برای جولان کلاهبرداران شده است.

براساس اخبار تازه منتشر شده، کلاهبرداران رمزارزی در تردز بسیار فعال هستند و بسیار از افراد سودجود با هویت سلبریتی‌ها سعی دارند از کاربران از همه‌چیز بی‌خبر این شبکه اجتماعی اخاذی کنند. شبکه اجتماعی رقیب توییتر از چند روز پیش تاکنون آنچنان محبوب شده که در گزارش اخیر گفتیم که تعداد کاربران آن از 100 میلیون نفر گذشته است. این محبوبیت و سیل عظیم کاربران به سمت شبکه اجتماعی تازه متولد شده و خام متا، منجربه افزایش خطرات استفاده از آن شده است.

بیشتر بخوانید: شبکه اجتماعی تردز در عرض 5 روز به 100 میلیون کاربر فعال رسید!

کلاهبرداران رمزارزی در تردز فعالانه حضور دارند

درحالی‌که زمان زیادی از راه‌اندازی شبکه‌ اجتماعی میکروبلاگینگ جدید متا موسوم‌ به تردز نمی‌گذرد، کلاهبرداران زمان را از دست نداده و با جعل هویت شخصیت‌های مشهور توییتر در حوزه‌ رمزارز، بسیاری از کاربران را فریب داده و دارایی آن‌ها را به‌سرقت می‌برند.

تردز در تاریخ پنجم جولای ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد و تعداد کاربرانش فقط در همین چند روز به ۱۰۰ میلیون نفر رسید و حتی رکورد سرعت ثبت‌نام کاربران در ChatGPT را شکست. بدین‌ترتیب پلتفرم اجتماعی جدید متا با قدرت در مسیر رسیدن به تعداد کاربران بزرگ‌ترین رقیبش یعنی توییتر (با ۴۵۰ میلیون کاربر فعال) است.

حضور فعالانه کلاهبرداران رمزارزی در تردز

طی روزهای گذشته، چندین چهره‌ سرشناس حوزه‌ کریپتو، به برخی حساب‌های جعلی در تردز اشاره کرده‌اند که از هویت آن‌ها یا دیگران سوءاستفاده می‌کنند.

پلتفرم مالی غیرمتمرکز Wombex Finance تصویری از حساب کاربری تردز که هویت یکی از افراد مشهور حوزه‌ رمزارز در توییتر را جعل کرده بود به‌ اشتراک گذاشت و هشدار داد شاید این اکانت، کلاهبرداری باشد.

لئونیداس، از چهره‌های سرشناس در حوزه‌ توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) نیز هشداری را با ۹۳ هزار دنبال‌کننده‌ خود در توییتر به‌اشتراک گذاشت و اعلام کرد حساب کاربری او و چند شخص مطرح دیگر که در بازار NFT فعالیت دارند در شبکه‌ اجتماعی تردز، جعل شده است. لئونیداس می‌گوید برای مقابله با کلاهبرداران اکنون حساب کاربری جدیدی در تردز ایجاد کرده است.

همان‌طور که کوین‌تلگراف اشاره می‌کند، توییتر طی سال‌های گذشته یکی از محبوب‌ترین کانال‌های ارتباطی برای کلاهبرداران و بستری برای اجرای حمله‌های فیشینگ بوده است؛ جایی‌ که کلاهبرداران با هک کردن حساب کاربری افراد سرشناس، لینک‌های مخربی به‌اشتراک می‌گذارند و بدین‌ترتیب هزاران و حتی میلیون‌ها کاربر را فریب می‌دهند.

در این نوع کلاهبرداری‌ها، افراد به وب‌سایت رمزارز جعلی هدایت می‌شود و پس‌ از اتصال کیف پول دیجیتال به این پلتفرم‌ها، موجودی حساب رمزارزی آن‌ها به جیب کلاهبرداران سرازیر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ حضور فعالانه کلاهبرداران رمزارزی در تردز چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر