;
coinex

هک پلتفرم مولتی‌چین و آغاز حملات فیشینگ در توییتر ؛ مراقب باشید

به‌تازگی تعدادی از هکرها پس از عملیات موفق خود در زمینه هک پلتفرم مولتی‌چین اقدام به طراحی حمله جدید فیشینگ در توییتر از طریق توکن FTM کرده‌اند.

پنجشنبه‌ هفته‌ پیش مدیران پلتفرم مولتی‌چین متوجه افزایش حجم برداشت پول به صورت غیرطبیعی شدند؛ به همین جهت تصمیم به تعلیق کلیه فعالیت‌های خود تا هنگام ریشه‌یابی این مشکل گرفتند. حالا هکرهایی که اخیراً سابقه هک پلتفرم مولتی‌چین (Multichain) را داشتند، حمله‌ فیشینگ جدیدی را در توییتر طراحی کرده تا دارایی کاربران را به سرقت ببرند.

لازم به ذکر است که سی‌زی، مدیرعامل بایننس، بعد از هک پلتفرم مولتی‌چین اعلام کرد که کلیه دارایی‌های صرافی تحت مدیریت وی ایمن است. وی همچنین مدعی شد که بایننس مدتی پیش اقدام به خروج تمامی دارایی‌هایش از مولتی‌چین کرده است.

هم‌اکنون در این عملیات جدید، هکرها طی یک ادعای دروغین به کاربران اعلام کرده‌اند که توکن FTM را بین آن‌ها توزیع خواهند کرد. به همین جهت توییت‌هایی که چنین ادعایی در آن‌ها مطرح شده، با سرعت بالایی در حال انتشار هستند. بنابراین توییت اصلی بارها ری‌توییت و از سوی تعدادی از کاربران بوک‌مارک شده است.

بیشتر بخوانید: تمرکز اداره سایبری اسرائیل بر مقابله با هکرهای ایرانی است

عملیات جدید هکرها پس از هک پلتفرم مولتی‌چین

در توییت هکرها ذکر شده که به علت هک پلتفرم Multichain، شرکت Fantom Foundation قصد توزیع فوری توکن FTM در میان کاربران را دارد: «تمامی کاربرانی که با زنجیره‌ FTM تعامل داشته‌اند، واجد شرایط هستند.»

هک پلتفرم مولتی‌چین

طبق گزارش کوین‌گیپ، هکرها لینک فیشینگ را در توییت خود قرار داده‌اند تا کاربران را به کلیک روی آن ترغیب کنند. درحقیقت هکرها خودشان را به‌عنوان Fantom Foundation جا زده‌اند. گفتنی است که Fantom Foundation سازمانی غیرانتقاعی و مالک پروتکل Fantom (FTM) است.

به‌هرحال تا پایان روز پنجشنبه، 125 میلیون دلار از دارایی‌های مولتی‌چین دزدیده شده است. قسمت زیادی از این مبلغ (122 میلیون دلار) ازطریق بریج Fantom و در قالب wBTC و USDC و USDT و سایر آلت‌کوین‌ها به سرقت رفته است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص هک پلتفرم مولتی‌چین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر