;
coinex

وزیر ارتباطات: من وزیر وصل کردن هستم!

وزیر ارتباطات در جریان نشست وزرای ارتباطات عراق، پاکستان و ایران ضمن اشاره به پیگیری فعالیت استارلینک، خود را وزیر وصل کردن نامیده است.

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جریان جلسه وزرای ارتباطات عراق، پاکستان و ایران در جمع خبرنگاران درباره فعالیت استارلینک در ایران بیان داشت: «ما از فعالیت پلتفرم‌های خارجی و ارائه‌دهندگان اینترنت ماهواره‌ای منوط به اینکه قواعد کشور را رعایت کنند استقبال می‌کنیم. هفته گذشته در اجلاس RRB ITU که تقریبا بالاترین نهاد تصمیم‌گیری در حوزه ارتباطات رادیویی ذیل اتحادیه جهانی مخابرات است با پیگیری جمهوری اسلامی ایران، استارلینک را مکلف کردند برای فعالیت در ایران اقدام به اخذ مجوز کند.»

وی در ادامه به انجام اتفاقات مثبت به عنوان پیش‌زمینه فعالیت قانونی استارلینک در ایران اشاره داشت و البته تاکید کرد اینترنت ماهواره‌ای هیچوقت جایگزین اینترنت پر سرعت فیبر نوری نمی‌شود.

همچنین وزیر ارتباطات به عدم وجود آمار دقیق در مورد دریافت‌کنندگان اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران پرداخت: «ارائه‌دهنده در ایران نیست و ارقام مختلفی ذکر می‌شود اما آمار دقیقی وجود ندارد. فکر می‌کنم قدم‌های خوبی برداشته شده. همین که استارلینک مجبور شده از ایران مجوز بگیرد خوب است و در قدم بعدی باید مجاب شود.»

بیشتر بخوانید: دعوت زارع پور از اسپیس ایکس برای فعالیت استارلینک در روستاهای ایران!

اظهارات وزیر وصل کردن درباره اینترنت استارلینک

درواقع بهمن ماه سال پیش رئیس دفتر رئیس جمهور طی نامه‌ای به زارع‌پور از او درخواست کرد تا شرایط بازگرداندن اینترنت به وضعیت عادی را مورد بررسی قرار دهد. وی در واکنش به این موضوع عنوان کرد: «این عنوان، عنوان نامه دکتر توانگر، نماینده مجلس است که با به رئیس جمهور نوشته بودند. عرف مکاتبات دفتر رئیس جمهور این است که عین آن را با همان عنوان برای دستگاه‌های مربوط جهت بررسی می‌فرستند.»

وزیر وصل کردن

او در مورد اقدامات صورت‌گرفته در این راستا نیز اضافه کرد: «در کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال مساله بررسی شد و پیشنهاداتی نیز ارائه کردیم. یکی از آنها بازنگری در بعضی مصادیق محدودیت‌ها بود. قبل از پایان سال نزدیک 300 سرویس بازی‌های پرکاربرد و یک سری سایت‌ها را بازگشایی کردیم اما در مورد بقیه خواسته‌ها باید در جایگاه تخصصی خودش بررسی شود.»

همچنین در این زمینه «امیر محمدزاده لاجوردی»، رئیس سازمان تنظیم مقررات، هم درباره روند تمدید پروانه مخابرات خاطرنشان کرد: «زمانی که این نامه ارسال شد، خود مخابرات درخواستش را در خصوص تمام مواردی که در آن ذکر شده بود به سازمان تنظیم مقررات ارائه داد و در مورد همه آنها توافق شد. امیدواریم تا 27 تیر ماه پروانه UNSP امضا شود.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص لقبی که زارع‌پور به خود تحت عنوان وزیر وصل کردن داده، چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر