;
coinex

امکان مشاهده وضعیت گارانتی و رجیستری موبایل در سامانه گارانتی فراهم شد

مسوول فنی سامانه گارانتی با اشاره به سامانه‌ گارانتی و رجیستری موبایل به تشریح امکانات آن برای مشاهده وضعیت گارانتی و رجیستری موبایل‌ها پرداخت.

«احسان تشکری»، مسوول فنی سامانه گارانتی و رجیستری موبایل اظهار داشت: «برای گوشی‌های سال 1399 به بعد، وقتی IMEI در سایت irangs.Ir (سامانه جامع خدمات پس از فروش) وارد شود، فرد امکان مشاهده مشخصات تلفن همراه خریداری شده و زمان رجیستر شدن آن را خواهد داشت.»

وی در ادامه اضافه کرد: «همچنین تاریخ انقضای گارانتی تلفن همراه نیز قابل مشاهده خواهد بود. مدت اعتبار گارانتی از زمان رجیستر شدن تلفن همراه محاسبه خواهد شد. در کنار این موارد شرح تعهدات گارانتی در این بخش قابل مشاهده است.»

بیشتر بخوانید: مجوز فعالیت شرکت‌های متخلف گارانتی موبایل باطل می‌شود

سامانه گارانتی و رجیستری موبایل

تشکری در مورد شرایط اختصاص یافتن گارانتی به خریدار نیز عنوان داشت: «چنانچه خریدار در کمتر از 90 روز به شرکت ‌گارانتی‌کننده مراجعه کند و دستگاه دارای عیب ذاتی باشد، مشمول شرایط تعویض خواهد شد. امکان شناخت شرکت گارانتی کننده و نوع کالاهایی که این شرکت گارانتی می‌کند نیز وجود خواهد داشت.»

گارانتی و رجیستری موبایل

او ضمن اشاره بر آغاز گارانتی موبایل از هنگام رجیستری آن طبق اصلاح آیین‌نامه خدمات پس از فروش موبایل، خاطرنشان کرد: «تحت این شرایط خریدار دیگر نیازی به نگهداری کارت گارانتی نخواهد داشت، ضمن اینکه در مواردی شرکت‌های گارانتی‌کننده نسبت به تقلب‌های احتمالی و ارائه فاکتور‌های جعلی معترض بودند که با اعمال سیستمی زمان رجیستر شدن موبایل به عنوان زمان آغاز گارانتی دیگر چنین مشکلی به وجود نمی‌آید.»

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص امکانات گارانتی و رجیستری موبایل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر