;
coinex

34 میلیون ایرانی مخاطب بازی‌های ویدیویی هستند

براساس آمارهای جمع‌آوری شده در سال پیش، تعداد مخاطب بازی‌های ویدیویی در کشور 34 میلیون نفربوده که از این میان 5 میلیون نفر حرفه‌ای آن را دنبال می‌کنند.

براساس اعلام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بازی‌های رایانه‌ای بعد از موسیقی، بالاترین میزان مصرف فرهنگی را دارند. با این وجود، یکی از معضلاتی که همواره گریبانگیر گیمرها در سال‌های اخیر بوده، پایین بودن سرعت دانلود بازی‌ها و آپدیت آن‌ها در کنار پینگ یا زمان تاخیر بالای بازی آنلاین بود که باعث اختلال و تجربه کاربری نامناسب گیمرها در ایران شده است.

به‌منظور حل این مشکل «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی وعده‌ای اعلام کرد که حتما راه‌حلی جهت رفع این موضوع مدنظر قرار خواهد داد که زمستان سال پیش در راستای وعده وزیر ارتباطات سایت اپلیکیشن کاهش پینگ بازی‌های رایانه‌ای باا نام رادار بازی رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: افزایش خودکشی گیمرهای زن در نتیجه آزار و اذیت‌‌های جنسی و جنسیتی در بازی‌های آنلاین

آمار تعداد مخاطب بازی‌های ویدیویی

طبق آخرین آماری که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تا انتهای سال 1400 از میزان مخاطب بازی‌های ویدیویی جمع‌آوری کرده، از هر 100 ایرانی، 40 نفر بازی دیجیتال (گیم) را انجام می‌دهند. بنابراین، در سال 1400 از هر 100 مرد، 46 نفر و از هر 100 زن ایرانی 35 نفر بازیکن هستند؛ این در حالی است که طی سال 1398 این میزان در بین بانوان ۲۹ نفر بود.

مخاطب بازی‌های ویدیویی

همچنین میانگین سنی بازیکنان ایرانی 23 سال بوده که این افراد به‌صورت میانگین 95 دقیقه در روز بازی (گیم) خواهند داشت. متوسط مردان بازیکن نیز 115 دقیقه و متوسط زنان بازیکن 64 دقیقه در روز بوده و حدوداً 58 درصد گیمرها آنلاین و 56 درصد کل آن‌ها هر روز بازی می‌کنند.

لازم به ذکر است که اخیراً «محمدامین حاجی‌هاشمی»، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای طی مراسم افتتاح مرکز پایش کیفیت زیرساخت بازی‌های ایرانی اعلام کرده که این بنیاد از ماه‌ها قبل با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چالش‌های بازی‌سازان ایرانی در حوزه زیرساخت و شبکه را مورد پیگیری قرار داده است.

او همچنین فعالیت مرکز رشد بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای را ساز‌وکاری جهت آموزش و حمایت از علاقه‌مندان به بازی‌سازی در سراسر کشور قلمداد کرده و از برگزاری کارگاه‌های آموزشی در 8 استان و تربیت بیش از 800 بازی‌ساز خبر داده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص آمار تعداد مخاطب بازی‌های ویدیویی در کشور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر