;
coinex

تولید تراشه اختصاصی 5G توسط هواوی ؛ تحریم‌ها برای واقعا چینی‌ها کاغذ پاره است!

به گزارش برخی منابع آگاه فرآیند تولید تراشه اختصاصی 5G توسط هواوی با کنار زدن تحریم‌های آمریکا پس از چهار سال شروع شده است.

خبرگزاری رویترز طی گزارشی به‌نقل از سه مؤسسه‌ی تحقیقاتی خبر از تولید تراشه اختصاصی 5G توسط هواوی در سال جاری با همکاری شرکت تراشه‌ساز چینی SMIC و بر مبنای لیتوگرافی N+1 (کلاس هفت نانومتری) و نرم‌افزارهای EDA داده است. این یعنی نخستین گوشی 5G هواوی از زمان اعمال تحریم‌های آمریکا به زودی از راه می‌رسد!

بیشتر بخوانید: مدیرعامل AMD: هوش مصنوعی در آینده صنعت تراشه را قبضه می‌کند

تولید تراشه اختصاصی 5G توسط هواوی

خبر تولید تراشه اختصاصی فایوجی هواوی در حالی است که هواوی در مدت چهار سال با تحریم‌های شدید ایالات متحده روبرو بوده است. این شرکت در سال 2019 یعنی هنگامی که دونالد ترامپ رئیس‌جمور آمریکا بود، به لیست سیاه وزارت بازرگانی این کشور وارد شد و تحریم‌ها علیه آن به مرور شدت بیشتری گرفت!

از طرفی تحریم‌ها منجر شدند تا دسترسی هواوی به پردازنده‌های 5G قطع شود و طی روزهایی که حتی گوشی‌های میان‌رده هم مودم 5G در اختیار داشتند، این شرکت گوشی‌هایش را با مودم 4G روانه بازار می‌کرد.

به‌موجب تحریم‌ها، شرکت‌های آمریکایی بدون کسب مجوز رسمی امکان فروش سخت‌افزار و نرم‌افزار به شرکت هواوی را نداشتند و دولت آمریکا بیشتر درخواست‌ها برای تجارت با هواوی را رد می‌کرد.

به عقیده تعدادی از کارشناسان لیتوگرافی N+1 شرکت SMIC را باید در حوزه مصرف انرژی و پایداری با لیتوگرافی هفت نانومتری دیگر شرکت‌ها قیاس کرد؛ بااین‌حال N+1 اساسا هفت نانومتری به‌شمار نمی‌رود.

تولید تراشه اختصاصی 5G توسط هواوی

به گزارش منابع آگاه نرخ بازدهی تراشه‌ 5G جدید هواوی، زیر 50 درصد خواهد بود. به‌نظر این شرکت در ابتدا دو تا چهار میلیون تراشه‌ 5G را به تولید خواهد رساند و سپس حجم تولید را به 10 میلیون واحد می‌رساند. انتظار می‌رود نخستین گوشی هواوی با تراشه‌ 5G جدید قبل از پایان 2023 روانه بازار شود.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص تولید تراشه اختصاصی 5G توسط هواوی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    درود.باتوجه به سابقه درخشان هوواوی در پیشرفت مطمئنن موفقیتشون حتمیه.اگر تحریم نمیشدن صددرصد اثری از اپل باقی نمیموند.یادمه پردازنده کایرین۹۰۰۰ ک اومد بااختلاف بهترین بود.هنوزم گوشی های سری هوواوی در پرچمدارها بی رقیبن و بخصوص ازنظر دوربین سری ایفون رو شدیدا ب چالش میکشن.شخصا اگر هوواوی رفع تحریم بشه طرفدارشم

    پاسخ