coinex
راهنمای خرید تکراتو

موج گرمای بی‌سابقه‌ای اروپا را فراخواهد گرفت

اخبار جدید حکایت از موج گرمای بی‌سابقه‌ای در منطقه اروپا دارد که در صورت وقوع آن، رکورد گرم‌ترین روزهای اروپا جابجا خواهد شد.

آژانس فضایی اروپا در اطلاعبه‌ای اعلام کرد که موج گرمای بی‌سابقه‌ای در اروپا در حال وقوع است که احتمالاً کشورهای «ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، آلمان و لهستان» را دربر می‌گیرد. همچنین این آژانس عنوان کرده است که دمای هوا در جزایر سیسیل و ساردینیا به 48 درجه سانتی‌گراد خواد رسید و بدین‌ترتیب رکورد گرم‌ترین دمای هوا در اروپا شکسته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: تغییرات اقلیمی و گرمایش جهانی به کوچک‌تر شدن اندازه مغز انسان منجر می‌شود!

موج گرمای بی‌سابقه‌ای اروپا را فراخواهد گرفت

موج گرمایی به نام سربروس جنوب اروپا را درنوردیده و این تازه اول راه است. آژانس فضایی اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد که کشورهای «ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، آلمان و لهستان همگی با یک موج گرمای عظیم روبرو هستند و انتظار می‌رود دمای هوا در جزایر سیسیل و ساردینیا به ۴۸ درجه سانتی‌گراد برسد؛ که احتمالاً گرم‌ترین دمای ثبت‌شده در اروپا خواهد بود».

موج گرمای بی‌سابقه‌ای اروپا را فراخواهد گرفت

در جزایر قناری اسپانیا، ایتالیا، قبرس و یونان هشدارهای هواشناسی صادر شده است. در یونان، انتظار می‌رود دمای هوا در روز جمعه یا شنبه به ۴۳ یا ۴۴ درجه سانتیگراد برسد.

همچنین هشدار داده شده که دمای هوا ممکن است در هفته آینده نیز به بالاترین حد خود در قاره اروپا برسد و درنتیجه نگرانی‌ها در مورد تاثیر آن بر سلامت انسان، محصولات کشاورزی و حیوانات را برانگیخته است و بار دیگر گزارش‌ها در مورد جان باختن بیش از ۶۰ هزار نفر در اروپا بر اثر گرما در تابستان گذشته را گوشزد می‌کند. نام این موج گرما برگرفته از سربروس نام سگ سه‌سر و نگهبان ورودی عالم مردگان در اساطیر یونان است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص موج گرمای بی‌سابقه‌ای که جنوب اروپا را در نوردیده چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر