;
coinex

عرضه اپلیکیشن‌های اندرویدی در ویندوز 11 برای همه توسعه‌دهندگان ممکن شد

عرضه اپلیکیشن‌های اندرویدی در ویندوز 11 برای همه توسعه‌دهندگان ممکن شد. خبر خوش اینکه، احتمالاً به‌زودی تمامی نرم‌افزارهای اندروید برای همه کاربران در ویندوز 11 منتشر خواهد شد.

مایکروسافت در زمان معرفی ویندوز 11 اعلام کرد که یکی‌از از ویژگی‌های بارز این سیستم‌عامل هوشمند، امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی در این سیستم‌عامل بدون نیاز به نصب شبیه‌سازهای مختلف و نا ایمن است. پس‌از مدتی تعدادی از این اپلیکیشن‌ها از طریق فروشگاه‌ نرم‌افزاری آمازون در دسترس کاربران قرار گرفت. اما حالا اخبار جدید می‌گویند که عرضه اپلیکیشن‌های اندرویدی در ویندوز 11 برای همه توسعه‌دهندگان ممکن شده است.

با این خبر خوشحال‌کننده، تعداد توسعه‌دهندگان افزایش خواهد یافت و این افراد قادرند تمامی اپلیکیشن‌های اندروید را در بطن بهترین سیستم‌عامل جهان قرار داده و بدین‌وسیله در آینده‌ای نزدیک شاهد ارائه همه برنامه‌ها و بازی‌های سیستم‌عامل موبایل گوگل برای همه کاربران ویندوز 11 در سراسر جهان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: تاریخ پایان پشتیبانی از برخی نسخه‌های ویندوز 11 اعلام شد

عرضه اپلیکیشن‌های اندرویدی در ویندوز 11 برای توسعه‌دهندگان

امکان استفاده از اپ‌های اندرویدی در ویندوز 11 بدون نیاز به شبیه‌ساز یکی از هیجان‌انگیزترین قابلیت‌های این سیستم‌عامل به شمار می‌آید. این قابلیت البته برای اکثریت کاربران ارائه نشده و تعداد اپ‌های اندرویدی بهینه شده برای ویندوز نیز بسیار کم هستند. از این پس و با همکاری آمازون، این موضوع قرار است بهبود پیدا کند.

در حال حاضر اپ‌های اندرویدی تنها از طریق افزونه فروشگاه آمازون در مایکروسافت استور ویندوز در دسترس عده محدودی قرار دارد. حال این دو شرکت بزرگ قصد دارند در ادامه همکاری خود، امکان افزوده شدن اپ‌های اندرویدی برای ویندوز را به همه توسعه‌دهندگان بدهند تا تعداد اپ‌های موجود در فروشگاه افزایش پیدا کند.

عرضه اپلیکیشن‌های اندرویدی در ویندوز 11 برای توسعه‌دهندگان

پشتیبانی ویندوز 11 از اپ‌های اندرویدی یکی از ویژگی‌های جذاب این سیستم‌عامل به شمار می‌آمد که البته تنها برای تعداد کمی از اپ‌های موجود در فروشگاه مایکروسافت قابل استفاده بود. همین تعداد کم اپ‌های اندرویدی نیز عملکرد چندان خوبی در Windows 11 نداشتند.

حال آمازون و مایکروسافت قصد دارند امکان افزایش تعداد اپ‌های اندرویدی سازگار برای ویندوز 11 را به وجود آورند. بر این اساس، اپ‌استور آمازون در ویندوز 11 اکنون در دسترس همه توسعه‌دهندگان قرار گرفته تا اپ اندرویدی خود را برای ویندوز 11 بهینه‌سازی نمایند.

باید به این نکته توجه داشت که دسترسی عمومی برای توسعه‌‎دهندگان با دسترسی عمومی برای مشتریان معمولی تفاوت دارد. اپ‌استور آمازون برای ویندوز 11 همچنان در حالت preview قرار خواهد داشت. با این وجود تلاش‌های جدید مایکروسافت و آمازون نشان می‌دهد که دسترسی برای عموم کاربران نیز چندان دور نیست.

در حال حاضر بیشتر از 20 هزار اپلیکیشن اندرویدی در 31 کشور جهان در حالت پیش‌نمایش اپ‌استور آمازون برای ویندوز 11 قابل استفاده هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ عرضه اپلیکیشن‌های اندرویدی در ویندوز 11 برای همه توسعه‌دهندگان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر