coinex
راهنمای خرید تکراتو

افزایش قیمت خودرو کارکرده در امارات در نتیجه هجوم ایرانی‌ها به بازار!

تلاش ایرانی‌ها برای خرید خودرو از کشورهای دیگر موجب افزایش قیمت خودرو کارکرده در امارات خواهد شد. اما چرا امارات به مقصد اصلی ایرانی‌ها تبدیل شده است؟

اخبار جدید حوزه خودرو نشان از افزایش قیمت خودرو کارکرده در امارات در نتیجه هجوم ایرانی‌ها به بازار دارد. با تصویب واردات خودروهای دست دوم به کشور، افراد می‌توانند خودروهای تا نهایت 5 سال کارکرد را از کشورهای مختلف به ایران وارد کنند. حال دیده شده است که بازار امارات متحده عربی به گزینه اول مشتریان ایرانی بدل شده و همین اقدام متقاضیان ایرانی، موجب افزایش شدید قیمت خودروهای دست دوم در این کشور شده است.

بیشتر بخوانید: آخرین اخبار واردات خودرو کارکرده به ایران ؛ موافقت مجمع تشخیص رای با واردات خودرو دست دوم!

افزایش قیمت خودرو کارکرده در امارات در نتیجه هجوم ایرانی‌ها به بازار

بازار خودرو در کشورمان به‌اندازه کافی عجیب و پرتلاطم بود و حالا این شرایط باعث شده‌اند بازار پایدار خودرو در امارات هم دچار شرایط عجیبی شود! طرح واردات خودروهای کارکرده، سرانجام امکان واردات خودروهای کارکرده خارجی را می‌داد و شرایط را برای بهتر شدن بازار خودرو فراهم می‌کرد. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، بسیاری از شرکت‌ها و افراد برای واردات خودرو، سراغ کشور امارات رفته‌اند و این هجوم باعث افزایش قیمت خودروهای دست دوم اماراتی شده است.

روز بیست و سوم خردادماه بود که تعرفه‌های جدید واردات از طرف دولت اعلام شد. مجلس در ابتدا با کلیات این طرح موافقت کرد و سپس این طرح به‌صورت کامل تصویب شد. این طرح سال گذشته با مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام روبه‌رو شده بود، اما در نهایت مجمع هم با این طرح موافقت کرد و دولت توانست طرح واردات خودروهای کارکرده خارجی را اجرایی کند. آخرین مشکلات مربوط به این طرح هم روز یازدهم تیرماه از مسیر برداشته شدند و سرمایه‌داران ایرانی برای واردات خودروی کارکرده، به امارات هجوم بردند.

با این که شرایط برای واردات خودروهای کارکرده خارجی بسیار خوب به‌نظر می‌رسید، مشکلی بزرگ دوباره در مسیر این طرح سبز شد. این مشکل که افزایش قیمت خودرو کارکرده در امارات است، می‌تواند قیمت نهایی خودروهای کارکرده خارجی را در کشورمان بالا ببرد.

افزایش قیمت خودرو کارکرده در امارات در نتیجه هجوم ایرانی‌ها به بازار

البته نگرانی‌ها درباره افزایش قیمت خودرو در امارات دائمی نیست و طرح جدید دولت در صورتی که درست اجرا شود، می‌تواند در بلندمدت وضعیت بازار خودرو را بهتر کند. احتمالا با توجه به شرایط به‌وجود آمده، اولین محموله‌های وارداتی خودروهای دست دوم خارجی کمی گران باشد، اما به مرور شاهد پایداری بازار باشیم.

واردات این خودروها، چه از امارات و چه از هر کشور دیگر، می‌تواند باعث شکسته شدن قیمت خودروهای چینی شود. همچنین با واردات خودروهای کارکرده خارجی، احتمالا حباب قیمت خودروهای تولید داخل هم از بین برود و این خودروها با قیمت مناسب‌تری به دست خریداران واقعی برسند.

پس از تشدید تحریم‌ها، امارات به یکی از مهم‌ترین مقاصد تجار ایرانی تبدیل شد. اگر سری به بازار گوشی‌های هوشمند زده باشید، می‌بینید اکثر گوشی‌ها از امارات، عراق یا دیگر کشورهای عربی همسایه وارد شده‌اند. حالا بازار خودرو هم با پیروی از بازار گوشی‌های هوشمند و گجت‌ها، می‌خواهد امارات را به‌عنوان هاب واردات خودرو در نظر بگیرد.

نزدیکی جغرافیایی به ایران، بازار پررونق خودرو، وجود مدل‌های محبوب ایرانی‌ها مانند تویوتا، کیا و هیوندای، همگی دست به دست هم داده‌اند تا ایرانی‌ها برای واردات خودرو سراغ امارات متحده عربی بروند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص افزایش قیمت خودرو کارکرده در امارات در نتیجه هجوم ایرانی‌ها به بازار چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر